درخشان:نمی‌توانیم با دست خالی به سمت حریفانی که تا دندان مجهز هستند برویم

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است باید در فوتبال خود تغییراتی انجام دهیم و از نظر فنی رشدی داشته باشیم تا در برابر این تیم‌ها برابری کنیم.
کدخبر (7424) | 25 مهر 1400 | ساعت 08:19
0 51
درخشان:نمی‌توانیم با دست خالی به سمت حریفانی که تا دندان مجهز هستند برویم
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است باید در فوتبال خود تغییراتی انجام دهیم و از نظر فنی رشدی داشته باشیم تا در برابر این تیم‌ها برابری کنیم.

به گزارش سرخ نیوز؛ حمید درخشان پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با برنامه صبح و ورزش  درباره بازی شب گذشته پرسپولیس برابر الهلال اظهار کرد: با نگاه به کیفیت و زیرساخت های باشگاه‌ها متوجه می‌شویم که چه برنامه ریزی هایی داشته و چه امکانات سخت افزاری را فراهم کردیم. هر نسلی که از فوتبال ما خارج می‌شود، جایگزین کردن آن بسیار مشکل است. هر باشگاه در طی سال چندین مربی عوض می‌کند و ثبات ندارد. چگونه انتظار دارید کیفیت فنی باشگاه‌ها بالا باشد تا خروجی خوبی از آن خارج شود و بتواند به فوتبال کشور کمک کند؟ ۳ یا ۴ باشگاه ما در صدر جدول قرار دارند و بقیه باشگاه ها هم دست و پا می‌زنند که در لیگ باشند. باید بپذیریم که کاری انجام ندادیم که خروجی خوبی برای فوتبال کشور داشته باشد.   وی با اشاره به گذراندن سال بیستم لیگ برتر تاکید کرد: دوره بیستم حرفه‌ای ما است ولی هنوز مشکلات مالی و بدهی‌ بازیکنان خارجی را داریم. تا زمانی که این مشکلات هست، فرصتی برای سازندگی و خروج بازیکنان خوب را نخواهیم داشت. همه این بازیکنان هم از یک استعداد درونی برخوردار بوده و خود به خود رشد کردند. اگر به همین شکل ادامه دهیم فقط اتفاقات ما را به جلو پیش خواهد برد. او افزود: عربستان در چند سال اخیر بسیار افت کرده بود و در حال حاضر با اقتدار در میادین حاضر می‌شود. این نشان دهنده سرمایه گذاری باشگاه‌ها‌، زیرساخت‌های خوب و مدیریت منسجم است. همه این موارد در کنار هم تاثیرگذار است. ما تا زمانی که زیرساخت‌های باشگاه و بحث فنی را توسعه ندهیم تا ۲۰ سال آینده هم نمی‌توانیم به نزدیکی قهرمانی آسیا برسیم. درخشان درباره بحث فنی بازی دیشب گفت: تیمی که بهتر در زمین بازی می‌کند شایسته برد است. تیم پرسپولیس به دلیل عدم بازی‌های تدارکاتی از آمادگی بدنی خوبی برخوردار نبود. تیم حریف بعد از ۶ بازی به مصاف ما آمده بود. فاصله آمادگی فیزیکی و جسمانی تیم مقابل بسیار مشهود بود. بازیکنان تاثیرگذار در الهلال زیاد است. در فوتبال حرفه ای ما هم دوست داریم بازیکن تاثیرگذار داشته باشیم اما با کدام پول و هزینه؟ ما نمی‌توانیم با دست خالی به سمت حریفانی که تا دندان مجهز هستند برویم. به نظر من بازیکنان ما با کیفیت هستند ولی دیروز روز خوب آنان نبود. سطح کیفی پرسپولیس خیلی پایین تر از حد انتظار بود. پیشکسوت فوتبال بازی الهلال را اینگونه ارزیابی کرد: الهلال خیلی خوب شروع و هواداران و بازی خوب خود را به قرمزپوشان پایتخت تحمیل کرد. همه آمارها نشان دهنده آن است که الهلال عربستان تیم برتر میدان بود. درست است پرسپولیس در لیگ ما در سطح بالایی بازی می‌کند ولی اگر به عقب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که سطح کیفی ما پایین‌تر است. باید در فوتبال خود تغییراتی انجام دهیم و از نظر فنی رشدی داشته باشیم تا در برابر این تیم‌ها برابری کنیم. حمید درخشان در پایان از حضور یک نفر ایرانی در AFC و عدم حضور تیم‌های عربستانی در کشور گفت: اگر در AFC کرسی داشته و کسی باشد که بتواند از ما دفاع کند، چرا میزبانی برای ما نباشد؟ این‌ ها مسائلی است که در مدیریت و فدراسیون فوتبال وجود دارد و باید بتوانیم جایگاه خود را در آسیا تثبیت کنیم. کشور بسیار بزرگ با توانایی های زیادی هستیم که متاسفانه در مدیریت‌ها قصور کرده و امیدوارم در سال‌های آینده این نواقص را برطرف کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...