شرط عجیب آمریکایی ها برای کشتی گیران ایرانی چه بود؟

فدراسیون کشتی آمریکا برای مبارزه دوستانه با ایران شرط عجیبی گذاشته بود که مورد موافقت کشورمان قرار نگرفت.
کدخبر (23416) | 15 بهمن 1400 | ساعت 10:51
0 74
شرط عجیب آمریکایی ها برای کشتی گیران ایرانی چه بود؟
فدراسیون کشتی آمریکا برای مبارزه دوستانه با ایران شرط عجیبی گذاشته بود که مورد موافقت کشورمان قرار نگرفت.

به گزارش سرخ نیوز؛ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با ارسال ایمیلی به آمریکا خبر از لغو مبارزه دوستانه و عدم سفر به این کشور داد.

فدراسیون کشتی آمریکا شب گذشته با ارسال ایمیلی از ایران خواسته تا در مورد سفر تجدیدنظر و با ۸ کشتی‌گیر به این کشور سفر کند.

در زیر به دلایل عدم سفر کشتی آزاد به آمریکا اشاره می‌شود:

۱. براساس اعلام فدراسیون کشتی ایران، این دعوت دوستانه بوده نه جام جهانی که ایران مجبور باشد در آن شرکت کند. فدراسیون کشتی از این موضوع انتقاد دارد که چرا آمریکا به چند نفر از اعضای تیم ویزا داده و برای برخی دیگر ویزا صادر نشده است.

۲. یکی از دلایلی که فدراسیون گشتی از آمریکا انتقاد داشت، برخورد بد سفارت در دبی برای صدور ویزا بود که همین در همان زمان اعتراض رئیس فدراسیون کشتی را به دنبال داشت مبنی بر اینکه جایگاه و منزلت قهرمانان کشتی حفظ نشده است.

۳. نکته دیگر اینکه این مبارزه دوستانه تیم به تیم است و نمی‌توان از ۱۰ وزن ۸ کشتی‌گیر رو اعزام کرد. مسابقه نفر به نفر و ۱۰ نفره است. فدراسیون کشتی هم عدم صدور ویزا را تکذیب هم نکرد. فدراسیون کشتی بر این باور است با توجه به قدرت ایران در این رشته چرا باید مقابل حریف گردن کج کند؟

۴. نکته دیگری که فدراسیون کشتی کشورمان به آن‌ نقد داشت این بود که آمریکا گفته بود این مبارزه دوستانه با ۳ کیلو ارفاق  و ۲۹ ساعت بعد از وزن‌کشی مسابقه برگزار شود اما فدراسیون ایران در ایمیلی اعتراضش را اعلام کرد و گفت چنین چیزی امکان ندارد. فدراسیون کشتی آمریکا گفته بود به دلیل حضور ورزشکارانش در جام یاریگین و کاهش فشار این درخواست را دارد. طبق قوانین معمولا وزن‌کشی صبح و مسابقه ۳ ساعت بعد برگزار می‌شود.

۵. دلیل دیگر اینکه برای سفر به آمریکا به دلیل اختلاف زمانی چند روز زمان لازم است تا ورزشکار با شرایط آب و هوایی هماهنگ شود اما با اقدامی که سفارت آمریکا انجام داد، تیم ملی کشتی شب قبل از مسابقه به آمریکا می‌رسید. علیرضا دبیر قبل از اتخاذ تصمیم شب جلسه‌ای با کادر فنی برگزار کرد و با موافقت آنها خبر لغو اعزام را اعلام کرد.

علیرضا دبیر بارها در خصوص حفظ جایگاه کشتی با کمیته ملی المپیک و وزارت چالش‌هایی داشت و در نامه‌ای به فدراسیون آمریکا نیز همین موضوع را مطرح کرده بود. وی اعلام کرده از برخوردهای سیاسی در خصوص این مبارزه دوستانه انتقاد دارد و اگر بنا به عدم اعزام بود تیم را برای گرفتن ویزا به دبی نمی‌فرستاد اما برخوردهای صورت گرفته باعث شده تا او به لغو سفر رضایت دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...