مافی‌نژاد: یحیی ثابت کرده که لیاقت سرمربیگری پرسپولیس را دارد؛ قدر پیراهن پرسپولیس را بدانید

علی مافی‌نژاد، مدافع سال‌های دور پرسپولیس پس از مصدومیت سنگینی که پیدا کرد ناچار شد که فوتبال را کنار بگذارد و در تمام سال‌های گذشته از صحنه فوتبال دور مانده و این روزها مشغول تدریس در مدارس تهران است، موفقیت‌های اخیر پرسپولیس بهانه‌ای شد تا با مدافع خوش تکنیک دهه هفتاد پرسپولیس به گفت‌وگو بنشینیم که در زیر می‌خوانید:
کدخبر (26636) | 03 اسفند 1400 | ساعت 15:39
0 430
مافی‌نژاد: یحیی ثابت کرده که لیاقت سرمربیگری پرسپولیس را دارد؛ قدر پیراهن پرسپولیس را بدانید
علی مافی‌نژاد، مدافع سال‌های دور پرسپولیس پس از مصدومیت سنگینی که پیدا کرد ناچار شد که فوتبال را کنار بگذارد و در تمام سال‌های گذشته از صحنه فوتبال دور مانده و این روزها مشغول تدریس در مدارس تهران است، موفقیت‌های اخیر پرسپولیس بهانه‌ای شد تا با مدافع خوش تکنیک دهه هفتاد پرسپولیس به گفت‌وگو بنشینیم که در زیر می‌خوانید:

سرخ‌نیوز: علی مافی‌نژاد سابقه قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه دارد اما هیچ خبری از او در صحنه اول فوتبال نیست، مشغول چه کاری هستید؟ 

مافی‌نژاد: بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد، از فوتبال دور شدم و الان به عنوان دبیر ورزش در مدارس تهران درس می‌دهم. 

سرخ‌نیوز: چه مدت در پرسپولیس بازی می‌کردید؟

مافی‌نژاد: من بین سال‌های ۷۷-۷۶ دو سال بازیکن پرسپولیس بودم، سال ۷۶ من خیلی آماده بودم اما تیم ملی در کوران بازی‌های جام جهانی ۹۸ فرانسه بود و  بعد از دو یا سه بازی، پرسپولیس را از لیگ کنار گذاشتند. اما سال ۷۷ با پرسپولیس قهرمان شدیم و من هم در چند بازی برای تیم به میدان رفتم. 

سرخ‌نیوز: با چه کسانی در پرسپولیس هم بازی بودید؟ 

مافی‌نژاد: من دفاع وسط بازی می‌کردم و با نادر محمدخانی، پیروانی، یحیی گل‌محمدی، خدابیامرز انصاریان، مهدی هاشمی‌نسب و رهبری‌فرد همبازی بودم. 

سرخ‌نیوز: از مصدومیت‌تان بگویید، چه شد که مجبور شدید فوتبال را کنار بگذارید؟ 

مافی‌نژاد: در آن زمان فوتبال چمن و سالنی از هم تفکیک نشده بود و بازیکنان چمن هم می‌توانستند در سالن بازی کنند. من در آن زمان خیلی به پایم فشار آوردم و علاوه بر بازی در پرسپولیس،‌ به تیم‌ ملی فوتسال هم دعوت شده بودم. همین فشارهای زیاد باعث مصدومیتم شد و من هم رسیدگی لازم را به بدنم نداشتم و تمام وقتم صرف تمرین و بازی در سالن و چمن می‌گذشت. گاهی هم دوستانم سراغم می‌آمدند تا در سالن بازی کنیم و من هم خجالت می‌کشیدم مخالفت کنم چون نمی‌خواستم فکر کنند حالا که بازیکن پرسپولیس هستم، خودم را می‌گیرم و مغرور شده‌ام. اما اشتباه کردم باید به فوتبالم می‌چسبیدم و  فوتبال سالنی را رها می‌کردم. من توان نه گفتن به کسی را نداشتم و همین فشارهای زیاد باعث شد تا زانویم آسیب ببیند و برای همیشه از فوتبال کنار بروم. 

سرخ‌نیوز: در این سال‌ها کسی از فوتبالی‌ها سراغ شما را گرفته است؟

مافی‌نژاد: نه، از فوتبالی‌ها هیچ کس سراغی از من نگرفته است. تنها مهدی هاشمی‌نسب یک روز به مدرسه ما سری زد و دو یا سه سال پیش هم با خدابیامرز میناوند و علی کریمی تلفنی حرف زدم و به جز این با هیچ کدام از فوتبالی‌ها ارتباطی نداشتم. 

سرخ‌نیوز: از پرسپولیس چی، کسی سراغ شما نیامد؟ 

مافی‌نژاد: در طول این سال‌ها هیچ کس از باشگاه پرسپولیس سراغم را نگرفته است. 

سرخ‌نیوز: از حال و روز پرسپولیس با خبر هستید؟ 

مافی‌نژاد: از اوضاع پرسپولیس با خبر هستم و نتایج تیم را پیگیری می‌کنم. البته با مصدومیتی که داشتم و نحوه دور شدنم از فوتبال باعث شده که شرایط روحی خوبی نداشته باشم و خیلی بازی‌ها را نمی‌بینم و تنها نتایج را دنبال می‌کنم. یحیی تیم خوب و باکیفیتی ساخته و نشان داده است که لیاقت سرمربیگری پرسپولیس را دارد. حمید مطهری هم مربی خوب و با دانشی است و تیم شرایط خوبی دارد. 

سرخ‌نیوز: قصد ورود به دنیای مربیگری را ندارید؟ 

مافی‌نژاد: نه، کسی ما را تحویل نمی‌گیرد. زمانی که در پرسپولیس حضور داشتم، به تیم ملی فوتسال هم دعوت شدم و در جام جهانی تایگر کاپ در سنگاپور بازی کردم و فدراسیون مدرک B مربیگری را به من داد اما بعد از اتفاقاتی که برایم افتاد دیگر فوتبال را به طور کامل کنار گذاشتم. 

سرخ‌نیوز: دلتنگ فوتبال نشده‌اید؟ 

مافی‌نژاد: مگر می‌شود فوتبالیست برای فوتبال و جو ورزشگاه دلتنگ نباشد؟ زمانی که من در پرسپولیس بودم، سر هر بازی ورزشگاه پر می‌شد و هیاهوی هواداران به ما انگیزه می‌داد.

سرخ‌نیوز: بهترین خاطره فوتبالی شما چیست؟ 

مافی‌نژاد: قهرمانی با پرسپولیس در سال ۷۷ بهترین خاطره فوتبالی من است. 

سرخ‌نیوز: چه توصیه‌ای برای بازیکنان فعلی پرسپولیس دارید؟ 

مافی‌نژاد: قدر پیراهن پرسپولیس و موقعیتی که دارند را بدانند؛ پرسپولیس تیم بزرگی است و هر بازیکنی آرزو دارد که پیراهن این تیم را بپوشد.

بهار آزاد

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...