امیدواری ایران برای اول شدن؛ امارات مانع صدرنشینی کره‌جنوبی؟

تیم ملی ایران در صورت توقف کره‌جنوبی در بازی آخر، شانس اول شدن در گروه خود را دارد.
کدخبر (31417) | 07 فروردین 1401 | ساعت 09:35
0 36
امیدواری ایران برای اول شدن؛ امارات مانع صدرنشینی کره‌جنوبی؟
تیم ملی ایران در صورت توقف کره‌جنوبی در بازی آخر، شانس اول شدن در گروه خود را دارد.

به گزارس سرخ نیوز و به نقل از فوتبال 360، مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا روز سه‌شنبه با برگزاری 6 بازی در 2 گروه مختلف به پایان می‌رسد. تیم ملی ایران بعد از اولین باخت خود در این مرحله مقابل کره‌جنوبی، صدر جدول را از دست داده و در بازی پایانی خود به مصاف لبنان در مشهد می‌رود. ایران و کره‌جنوبی صعودشان به جام جهانی 2022 قطعی شده و شاگردان دراگان اسکوچیچ این شانس را دارند که صدر جدول را در هفته آخر پس بگیرند. روز سه‌شنبه ابتدا از ساعت 16 ایران پذیرای لبنان است و بعد از آن در دو بازی همزمان از ساعت 18:15، امارات پذیرای کره‌جنوبی است و سوریه و عراق به مصاف هم می‌روند.

امید ایران به اماراتی‌ها

اماراتی‌ها در بازی هفته نهم خود اگر مقابل عراق شکست نمی‌خوردند، رتبه سومشان در این مرحله قطعی می‌شد و در پلی‌آف آسیا باید به مصاف استرالیا تیم سوم گروه (B) می‌رفتند. شکست یک بر صفر آن‌ها مقابل عراق، کارشان را برای سوم شدن سخت کرد. در جدول رده‌بندی گروه (A)، بعد از کره‌جنوبی 23 امتیازی و ایران 22 امتیازی، امارات با 9 امتیاز، عراق با 8 امتیاز، لبنان با 6 امتیاز و سوریه با 5 امتیاز  قرار گرفته‌اند.

اماراتی‌ها در بازی آخر خود در این مرحله پذیرای کره‌جنوبی هستند و در صورت برتری در این بازی خانگی، می‌توانند سوم شدن خود در این گروه را قطعی کنند. از دست دادن امتیاز توسط کره‌ای‌ها مقابل امارات، این شانس را برای تیم ملی ایران به وجود می‌آورد تا در صورت برتری مقابل لبنان، صدر جدول رده‌بندی را از کره‌جنوبی پس بگیرد و برای سومین دوره پیاپی به عنوان تیم اول از گروه خود به جام جهانی صعود کند.

عراقی‌ها چشم انتظار شاگردان بنتو

عراق با برد مقابل امارات، شانس خود را برای حضور در پلی‌آف بیشتر از قبل کرد. آن‌ها در صورت امتیاز از دست دادن امارات مقابل شاگردان پائولو بنتو در تیم کره‌جنوبی، با برتری مقابل سوریه در بازی همزمان و سوم شدن در این گروه راهی بازی پلی‌آف و جدال با استرالیا می‌شوند. عراقی‌ها اگر مقابل سوریه پیروز نشوند، شانس حضور در جام جهانی 2022 قطر را از دست خواهند داد.

شانس اندک لبنان برای پلی‌آف

لبنانی‌ها در حالی باید در مشهد به مصاف ایران بروند که شانس اندکی برای سوم شدن در این گروه دارند. فقط در صورتی که امارات مقابل کره‌جنوبی شکست بخورد، عراق مقابل سوریه متوقف شود و آن‌ها بتوانند ایران را در مشهد شکست دهند، این شانس را دارند که تیم سوم گروه (A) شوند؛ تفاضل گل امارات 1- است و لبنانی‌ها با تفاضل گل 6- به مصاف ایران می‌روند. در صورت شکست امارات مقابل کره‌جنوبی و برتری لبنان مقابل ایران، لبنانی‌ها باید تفاضل گلشان هم بهتر از امارات شود تا بتوانند به پلی‌آف صعود کنند.

استرالیا در گروه (B) رقابت‌ها سوم شدنش قطعی است و منتظر تیم سوم گروه (A) است. تیم برنده پلی‌آف آسیا باید به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی در پلی‌آف بین قاره‌ای برود تا پیروز آن بازی راهی جام جهانی 2022 قطر شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...