بذل و بخشش فدراسیون خوبان عالم؛ خورشیدی، گرانترین سرپرست تاریخ تیم ملی!

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال با دریافت یک میلیارد و 130 میلیون تومان عنوان گران ترین سرپرست تاریخ تیم ملی را به نام خودش ثبت کرد.
کدخبر (35121) | 31 فروردین 1401 | ساعت 12:47
0 79
بذل و بخشش فدراسیون خوبان عالم؛ خورشیدی، گرانترین سرپرست تاریخ تیم ملی!
سرپرست سابق تیم ملی فوتبال با دریافت یک میلیارد و 130 میلیون تومان عنوان گران ترین سرپرست تاریخ تیم ملی را به نام خودش ثبت کرد.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از فارس، مجتبی خورشیدی که یکی از عجیب ترین انتخاب های شهاب عزیزی خادم در دوره مدیریت 11 ماهه وی در فدراسیون فوتبال به شمار می رفت، رکورد دریافت دستمزد و پاداش در تاریخ سرپرستی فوتبال ملی را بدون رقیب به نام خودش ثبت کرده است.

انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی با مخالفت گسترده اهالی فوتبال مواجه شد چرا که بسیاری از پیشکسوتان سوابق و کارنامه این گزینه را برای حضور در این جایگاه کافی نمی دانستند.

طبق تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال، خورشیدی مبلغ 915 میلیون تومان به عنوان پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی دریافت کرده که نه در فدراسیون فوتبال و نه در تیم های باشگاهی ایران پرداخت چنین مبلغی به سرپرست تیم سابقه نداشته است.

نکته جالب توجه این است که براساس مصوبه مربوطه فدراسیون فوتبال، پرداخت پاداش بیش از 65 میلیون تومان غیر قانونی بوده اما رئیس وقت فدراسیون بدون مصوبه هیات رئیسه دستور پرداخت پاداش 915 میلیون تومانی را صادر کرده است.

 البته سرپرست کم نام و نشان تیم ملی با حقوق ماهانه 35 میلیون تومان در فدراسیون مشغول به کار شد آن هم در شرایطی که بر خلاف روال پرداخت حقوق و قانون کار به صورت پاره وقت و تنها در زمان تشکیل اردوهای تیم ملی در تمرینات و جلسات مرتبط حضور پیدا می کرد و در قبال همین حضور موقت مجموعا 215 میلیون تومان از فدراسیون دریافت کرده است.

با این تفاسیر مجموع دریافتی خورشیدی در فدراسیون فوتبال طی مدت حدود 10 ماه بیش از یک میلیارد و یکصد و سی میلیون تومان بوده تا وی به عنوان گران ترین سرپرست تاریخ تیم ملی فوتبال ایران به صورت میانگین در هر ماه بیش از 110 میلیون تومان از این فدراسیون دریافت کرده باشد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته در این مبالغ دریافتی های ارزی خورشیدی محاسبه نشده که در این صورت مبلغ فوق با احتساب یوروهای دریافتی در سفرهای متعدد بیش از این بوده است.

پرداخت پاداش های غیر مصوب هیات رئیسه و غیر قانونی یکی از تخلفات متعدد رئیس معزول فدراسیون فوتبال بوده که در کمیته اخلاق مورد بررسی قرار می گیرد. البته در شرایطی که فدراسیون فوتبال در آستانه حضور در جام جهانی با بحران بی سابقه مالی مواجه است ، بدهی های گذشته، بدهی های مالیاتی و مطالبات و حقوق مربیان تیم های ملی مختلف پرداخت نشده است، مایه تعجب و تاسف است که چگونه یک فرد چنین مبالغ نجومی را با تصمیم مستقیم رئیس وقت دریافت کرده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...