نوری: هجمه ها باعث افت روحی پرسپولیسی ها شد

بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت گفت: قطعاً در ۶ هفته پایانی ۱۸ امتیاز پیش‌روی پرسپولیس است و همه چیز دست خود بچه‌هاست.
کدخبر (36367) | 08 اردیبهشت 1401 | ساعت 17:53
0 90
نوری: هجمه ها باعث افت روحی پرسپولیسی ها شد
بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت گفت: قطعاً در ۶ هفته پایانی ۱۸ امتیاز پیش‌روی پرسپولیس است و همه چیز دست خود بچه‌هاست.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از خبرورزشی، محمد نوری، بازیکن اسبق تیم ملی و کاپیتان سالهای نه چندان دور پرسپولیس در گفت‌وگویی، درباره شکست اخیر پرسپولیس در دیدار تدارکاتی، قهرمانی نساجی در فینال جام حذفی و مسائل مربوط به سرپرستی تیم ملی اظهاراتی را مطرح کرد.

شاگردان گل محمدی در دیدار مقابل نیروی زمینی بازی تدارکاتی شان را باختند. دلیل این شکست چه میتواند باشد؟

باید بگویم شکست و باخت در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی اصلا ملاک ارزیابی توان یک تیم نیست. از طرفی پرسپولیس از اینکه جام حذفی را از دست داد شرایط روحی روانی مناسبی نداشت. به هرحال جام حذفی، مسابقاتی بود که پرسپولیس می‌توانست به راحتی در آن یک جام و سهمیه آسیا را بگیرد که وقتی از دست رفته هجمه زیادی برای این تیم ایجاد کرد. همین همجمه باعث شد تیم به لحاظ روحی افت کند.

از این به بعد شرایط به چه صورت خواهد بود؟

قطعاً در ۶ هفته پایانی ۱۸ امتیاز پیش‌روی پرسپولیس است و همه چیز دست خود بچه‌هاست. هر یک از مسابقات باقیمانده پرسپولیس تا پایان لیگ حکم یک فینال را دارد. بچه‌های تیم باید در روزهایی که می‌توان سرنوشت قهرمانی پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار را تعیین کرد، بهترین نمایش خودشان را با بیشترین قوا اجرا کنند و منتظر لغزش استقلال باشند. هفته‌های پایانی لیگ است و فشار بدنی قطعاً باعث بروز مشکل در تیم رقیب پرسپولیس خواهد شد.

شما به عنوان بازیکن سابق پرسپولیس فکر می‌کنید ممکن است این تیم پس از پنج دوره قهرمانی متوالی لیگ، انگیزه خاصی برای کسب قهرمانی این فصل نداشته باشد؟

قطعاً این طور نیست. هر کسی پیراهن تیم پرسپولیس را بپوشد دوست دارد قهرمان شود. پوشیدن لباس این تیم خود به خود انگیزه قهرمانی را به شما می‌دهد چه برسد به این هفته‌ها که هواداران هم به استادیوم برگشته اند. البته یادمان باشد که پرسپولیس در این فصل مشکلات زیادی هم داشت.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

پرسپولیس در شروع مسابقات چند تن از بازیکنان اصلی خودش را از دست داد که مدیریت نتوانست آنها را حفظ کند. در ادامه تعدادی از بازیکنان دچار مصدومیت‌های سنگین شدند و در نیم فصل هم بازیکنان خوبی به پرسپولیس نیامدند. همه این عوامل باعث شد تا پرسپولیس در کسب نتایج مورد نظرش به مشکل بر بخورد. وگرنه این قضایا هیچ ربطی به انگیزه بچه‌های تیم ندارد. امیدوارم در شش بازی باقیمانده بچه‌ها با حداکثر روحیه و انگیزه به میدان برگردند.

آلومینیوم اراک که پرسپولیس را در جام حذفی کنار زده بود در فینال بازنده شد. کارشناسان معتقدند آلومینیوم تیم برتر ولی بازنده فینال بود، نظر شما چیست؟

در مسابقات جام حذفی فقط برنده بالا می‌رود و تیم بازنده محکوم به حذف شدن است. بنابراین در چنین شرایطی به بازی زیبا نمره نمی‌دهند. از طرف تیم نساجی هم زحمت کشید و توانست با ارائه بازی‌های بسته در این چند هفته اخیر با حداقل گل زده و بدون گل خورده قهرمان شود که جا دارد این قهرمانی را به اعضای این تیم و طرفداران نساجی که حضور قابل توجهی در بازی فینال داشتند تبریک بگوییم.

سرپرست پیشین تیم ملی به تازگی و در مصاحبه‌ای علیه حمید استیلی موضع‌گیری کرد و دستمزد تعیین شده برای سرپرست فعلی تیم ملی را زیر سوال برد. از این موضوع خبر دارید؟

بحث حمید استیلی در فوتبال ایران جداست. او در فوتبال ملی ایران حکم یک اسطوره را دارد. سالیان سال در رده باشگاهی و ملی، چه در پایه‌ها و چه در بزرگسالان خاک این رشته را خورده و باعث افتخار این مملکت شده و قطعاً هر اتفاقی از سوی فدراسیون برایش بیافتد حقش است. ضمن اینکه هرگز گل به یادماندنی اش به آمریکا را که باعث خوشحالی همه ایرانیان و مسلمانان دنیا شد از یاد نمی‌بریم. البته این‌هایی که من عنوان می‌کنم در قیاس با کارهایی که حمید استیلی انجام داده گوشه کوچکی از توانایی و ارزشهای اوست.

چرا چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد تا چنین حرف‌هایی درباره بازیکنان محبوب فوتبالی، بیان شود؟

متاسفانه این طرز صحبت کردن اصلا در شأن این افراد نیست. ما در فوتبال اشخاص بزرگ کم نداریم. مثل آقایان دایی، باقری، استیلی، پروین، قلعه نویی و بقیه که هرگز نباید صحبتی بکنیم که باعث بی احترامی‌به این افراد شود وگرنه با واکنش اهالی این رشته مواجه خواهد شد. اینها همان کسانی هستند که بارها و بارها در عرصه فوتبال باعث خوشحالی مردم شدند و مردم آنها را دوست دارند. قطعاً حمید استیلی هم نیازی به تعریف و حمایت من ندارد. فوتبال ملی ایران به این قبیل افراد مدیون است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...