بزیک: پرسپولیس باید در هر 6 بازی پیش رو برنده باشد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: طبیعی است در فوتبال هر کسی یک قیمتی دارد. جدا از این مسئله اصلاً شما حق ندارید در رابطه با امثال استیلی‌ها خودتان را با آنها مقایسه کنید.
کدخبر (36373) | 08 اردیبهشت 1401 | ساعت 18:09
0 96
بزیک: پرسپولیس باید در هر 6 بازی پیش رو برنده باشد
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: طبیعی است در فوتبال هر کسی یک قیمتی دارد. جدا از این مسئله اصلاً شما حق ندارید در رابطه با امثال استیلی‌ها خودتان را با آنها مقایسه کنید.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از خبرورزشی، ادموند بزیک، مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی درباره شکست پرسپولیس مقابل نیروی زمینی در بازی تدارکاتی، فینال جام حذفی و صحبتهای اخیر سرپرست قبلی تیم ملی درباره حمید استیلی اظهاراتی را مطرح کرد:

تیم پرسپولیس برای بازی تدارکاتی به نیروی زمینی باخت. این شکست را چطور تحلیل می‌کنید؟

به نظر من بازی‌های تدارکاتی برای این است که شرایط تیم سنجیده شود. ما نمی‌دانیم کادر فنی پرسپولیس از برگزاری این دیدار چه خواسته‌های فنی و ذهنی داشته اند. معمولاً سرمربی در این قبیل بازی‌ها می‌خواهد بازیکنانش را از نظر آمادگی بسنجد. البته که از نظر من اگر یک تیم در بازی تدارکاتی ببازد، اتفاقا خوب است. چون نقاط ضعف تیم رو می‌شود و در بازی‌های اصلی می‌توان آنها را پوشش داد. ولی در کل باید دید کادر فنی پرسپولیس چه هدفی از انجام این بازی داشته است. ولی در مجموع نتیجه در دیدارهای دوستانه اصلا ملاک نیست.

بعد از شکست پرسپولیس در جام حذفی وضعیت این تیم را چطور توصیف می‌کنید؟

توقع از پرسپولیس این است که در هر مسابقه ای وارد زمین می‌شود برنده باشد. پرسپولیس تیم بزرگی است و این خواسته زیادی از این تیم نیست. بازیکنان این تیم در سال‌های اخیر همواره قهرمان شده اند و توقع می‌رفت که پرسپولیس در جام حذفی هم فینالیست شود ولی وقتی یک تیم لیگ دویی به نیمه نهایی می‌رسند نشان می‌دهد که شگفتی‌ها در این قبیل مسابقات خیلی زیاد است. بارها دیده ایم در جام‌های حذفی یک تیم گمنام رفته و قهرمان هم شده. در این قبیل مسابقات هر تیمی‌انگیزه‌اش بیشتر باشد راحت تر هم نتیجه می‌گیرد. به هر حال مسابقات تمام شده و پرسپولیس دیگر نباید کاری به جام حذفی داشته باشد.

به نظر شما این شش امتیاز فاصله پرسپولیس با استقلال در جدول رده بندی قابل جبران است؟

ما باید واقع گرایانه به مسابقات پیش رو نگاه کنیم. پرسپولیس باید خودش باشد و هر ۶ بازی پیش رویش را ببرد و کاری به مسائل دیگر نداشته باشد. تنها در این صورت است که می‌تواند منتظر امتیاز از دست دادن استقلال بنشیند. یعنی باید تمام فکر و ذکرش را روی ۶ پیروزی متوالی معطوف کند تا در صورت شکست رقیبش به قهرمانی برسد.

بازی فینال حذفی بین نساجی و آلومینیوم را چطور ارزیابی کردید؟

قبل از شروع بازی مطمئن بودم که این مسابقه به دعوا کشیده می‌شود. متأسفانه باز هم شاهد حاشیه‌هایی قبل و در حین برگزاری مسابقه بودیم که این برای فوتبال ایران ناامید کننده است. با اتفاقات این بازی کاملا مشخص است که فوتبال ما روز به روز بیشتر به سمت حاشیه می‌رود.

نساجی لایق قهرمانی بود؟

گاهی در مسابقه فوتبال اینطور می‌شود که شما به شدت تحت فشار هستید ولی از یک تک موقعیت تان به درستی استفاده می‌کنید و برنده می‌شوید. فکر می‌کنم آلومینیوم بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشت و تیم خوبی را روانه میدان کرده بود ولی در نهایت تیم نساجی توانست قهرمان جام حذفی شود.

در روزهای گذشته سرپرست قبلی تیم ملی (مجتبی خورشیدی) در واکنش به انتقاداتی که به دستمزد و پاداش‌هایی که در تیم ملی گرفته بود به دستمزد حمید استیلی اشاره کرد و گفت چرا کسی درباره دستمزد استیلی چیزی نمی‌گوید. در جریان این قضایا هستید؟

واقعاً عجیب است که افراد جایگاه خودشان را نمی‌دانند و صحبت می‌کنند. طبیعی است در فوتبال هر کسی یک قیمتی دارد. جدا از این مسئله اصلاً شما حق ندارید در رابطه با امثال استیلی‌ها خودتان را با آنها مقایسه کنید. شما کجای فوتبال ایران بوده اید که این حرفها را می‌زنید؟ همین قدر هم که تا این اندازه به تیم اول فوتبال ایران نزدیک شدید باید خوشحال باشید.

چرا این مسائل مطرح می‌شود؟ متاسفانه برخی افراد وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرند بدون این که شایستگی‌های لازم آن سمت را داشته باشند، پس از مدتی که در آن پست قرار می‌گیرند باورشان می‌شود که کاره ای هستند.

این قبیل افراد از کجا و به چه صورتی وارد فوتبال می‌شوند و تا پست سرپرستی تیم ملی بالا می‌روند؟

بحث سر همین است! اگر مرا امروز سرمربی لیورپول انگلیس کنند و بعد از مدتی بخواهند از آنجا کنار بگذارند با افتخار از اینکه چنین فرصتی نصیبم شده کنار می‌روم و آن را در رزومه فوتبالی ام ثبت می‌کنم، اما عده ای اینگونه نیستند و بلافاصله تحت تاثیر شرایط قرار می‌گیرند و باورشان می‌شود که جایگاهشان در همان حد است. متاسفانه آب از سرچشمه گل آلود است.

چطور؟

وقتی انتخاب‌ها از ابتدا درست نباشد اینچنین می‌شود. زمانی که افراد روی رفاقت یا سفارش دوستانشان پست و سمت می‌گیرند در حالی که از آن رشته هیچ تجربه آکادمیک و شخصی ندارند، همین می‌شود.

به طور کلی سمت سرپرستی تیم ملی جایگاه چه نوع افرادی است؟

مدیر تیم ملی باید کسی باشد که وزن داشته باشد. کسی باشد که تجربه حضور در جام جهانی یا تورنمنت‌های بزرگ ملی با تیم بزرگسالان را دارا باشد. باید این توانایی را داشته باشد که یک رابطه خوب بین تیم ملی با فدراسیون و کمیته‌های مختلفش برقرار کند. باید کسی باشد که هم مسئولان فدراسیون او را قبول داشته باشند و هم کادر فنی تیم ملی و هم جامعه فوتبالی. خلاصه کلام، باز هم می‌گویم کسی که وزن داشته باشد می‌تواندد مدیر تیم ملی باشد. باید حرفش را گوش کنند و احترامش را نگه دارند. اگر غیر از این باشد حتماً یک جای کار می‌لنگد. به نظرم حمید استیلی از این نظر همه ویژگی‌ها را داراست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...