یوسفی: زنده‌‌یاد مرادی انسان آرام و منظمی بود/وقتی خبر درگذشت مرادی را شنیدم باورم نمی‌شد

به بهانه سالروز درگذشت زنده یاد فریبرز مرادی، پای صحبت رحیم یوسفی یکی از هم‌تیمی‌های سابق وی در پرسپولیس نشسته‌ایم.
کدخبر (36500) | 09 اردیبهشت 1401 | ساعت 13:27
0 81
یوسفی: زنده‌‌یاد مرادی انسان آرام و منظمی بود/وقتی خبر درگذشت مرادی را شنیدم باورم نمی‌شد
به بهانه سالروز درگذشت زنده یاد فریبرز مرادی، پای صحبت رحیم یوسفی یکی از هم‌تیمی‌های سابق وی در پرسپولیس نشسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرخ‌نیوز؛ زنده‌یاد «فریبرز مرادی» یکی از بازیکنان پرسپولیس در دهه شصت بود که به خاطر شخصیت آرام و محجوبش، محبوبیت خاصی در دل هواداران داشت و به آچار فرانسه تیم معروف شده بود. مرحوم مرادی از جنس بازیکنانی بود که ساده و بدون آلایش بازی می‌کند و در خدمت تیم بازی هستند، بازیکنانی که شاید شکل بازی‌شان هیاهو به پا نکند اما برای مربی غنیمت با ارزشی به شمار می‌آیند؛ سرخ‌نیوز به مناسبت فرا رسیدن سالگرد درگذشت هافبک محجوب سال‌های دور پرسپولیس با «رحیم یوسفی» گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید: 

سرخ‌نیوز: شما در دهه شصت با زنده‌یاد مرادی همبازی بودید، از شخصیت و منش ایشان بگویید 

یوسفی: زنده‌یاد مرادی انسان منظم و مقرراتی و آرامی بود و تا حدودی در رفاقت اخلاق خشک و خاص خودش را داشت و زیاد اهل بگو بخند نبود. فریبرز انسان منطقی و آرامی بود و خیلی کاری به کار کسی نداشت. 

سرخ‌نیوز: دلیل محبوبیت مرحوم مرادی چه بود؟

یوسفی: فریبرز در زمین خیلی آرام بود و با کسی درگیر نمی‌شد، اصلا اهل جار و جنجال نبود و ساکت و آرام بازی می‌کرد و حتی اگر در زمین درگیری هم به وجود می‌آمد، سعی می‌کرد خودش را کنار بکشد و همین شخصیت آرامش باعث شده بود که خیلی محبوب شود. 

سرخ‌نیوز: زنده‌یاد مرادی از نظر فنی هم کیفیت بالایی داشت؟

یوسفی: خدابیامرز فریبرز بازیکن خیلی خوبی بود و کاملا در خدمت تیم بازی می‌کرد. برخی از بازیکنان در زمین جلوه خاصی ندارند اما خیلی مفید بازی می‌کنند و مرحوم مرادی از همین دست بازیکنان بود. بازیکنای که ساده بازی می‌کنند و حرکات اضافه ندارند،  در بعد هواداری خیلی به چشم نمی‌آیند و  شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که جنس بازی خدابیامرز فریبرز به درد پرسپولیس نمی‌خورد اما برعکس نظر آنها جنس بازیش خیلی مفید بود. متاسفانه الان تعداد بازیکنانی که در خدمت تیم بازی کنند خیلی کم شده و اکثر بازیکنان فعلی حرکات اضافه زیادی در زمین دارند. 

سرخ‌نیوز: بعد از خداحافظی از فوتبال هم ارتباط‌تان ادامه داشت؟

یوسفی: ما بعد از کنار رفتن از فوتبال هم ارتباط‌مان را ادامه دادیم و حتی یادم است که خدابیامرز مرادی همراه با محسن عاشوری مدتی در تیم‌های پایه پرسپولیس کار می‌کردند. 

سرخ‌نیوز: چه طور از متوجه در گذشت ایشان شدید؟ 

یوسفی: اتفاق بسیار تلخی بود؛ مرحوم مرادی عادت داشت که برخی از کارهای منزلش را شخصا انجام دهد و موقع سرویس کولر دچار برق گرفتگی شد و از دست رفت. وقتی خبر را شنیدم، اصلا باورم نمی‌شد که فریبرز را از دست داده‌ایم. 

سرخ‌نیوز: خاطره خاصی از زنده‌یاد مرادی دارید؟ 

یوسفی: خدابیامرز یک روز از من پرسید که چرا در خیابان همه تو را می‌شناسند اما  کسی من را نمی‌شناسد، در جواب گفتم که چون من آشوب به پا می‌کنم اما تو از اهل آشوب نیستی که در چشم باشی، امیدوارم روحش شاد و غریق رحمت الهی باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...