نیاز است بازیکنان از چالش ها عبور کنند/باید امکانات مناسبی فراهم کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: استعداد بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است و باید امکانات و بازی‌های بین‌المللی مناسبی برایشان فراهم کرد.
کدخبر (37162) | 13 اردیبهشت 1401 | ساعت 14:36
0 33
نیاز است بازیکنان از چالش ها عبور کنند/باید امکانات مناسبی فراهم کرد
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: استعداد بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است و باید امکانات و بازی‌های بین‌المللی مناسبی برایشان فراهم کرد.

به گزارش سرخ نیوز، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با ابراز امیدواری از نحوه بازی روز گذشته شاگردانش در نخستین دیدار تدارکاتی از زمان تشکیل تیم به نکاتی اشاره کرد. حسین عبدی در ابتدا گفت: پس از اینکه در مدت یک هفته بازیکنان استعدادیابی شده توسط فدراسیون را مورد بررسی قرار دادیم، در نهایت تعداد آنها را از ۵۷ نفر به ۳۵ نفر کاهش دادیم. هنوز هم شناخت مناسبی میان بازیکنان و حتی بین بازیکنان و کادرفنی وجود ندارد اما ترجیح دادیم برای تمرین برنامه‌های تدافعی در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم بزرگسالان و لیگ دسته اولی برویم که در نهایت مقابل امیدهای استقلال به میدان رفتیم.

وی ادامه داد: هدفم تحت فشار قراردادن بازیکنان در شرایط مسابقه بود که با توجه به اختلاف رده سنی بازیکنان ما با امیدهای استقلال که از نظر جسمی و سرعت در سطح بالاتری قرار داشتند، این اتفاق رخ داد. بازیکنان ما با وجود اینکه زیر ۱۶سال هستند و اختلاف سنی آنها با حریف روز گذشته‌شان حدود هفت سال بود اما نمایش قابل قبولی داشتند و به غیر از دو اشتباه که منجر به گل شد، من را به حفظ برنامه‌های دفاعی تیم در شرایط نابرابر امیدوار کرد. در واقع بازیکنان تنها ظرف مدت یک هفته مباحث دفاعی را آموختند و تقریبا به اجرا گذاشتند.

سرمربی تیم ملی افزود: در بازی دیگری که در روزهای آینده خواهیم داشت و از نظر من بازی سنگین‌تری هم خواهد بود، مجددا برنامه‌های دفاعی را محک می‌زنیم. در پایان نیز تلاش می‌کنیم برنامه‌های تهاجمی تیمی را در بازی پایانی و باز هم مقابل رده سنی بزرگتر از تیم‌مان اجرا کنیم.

عبدی با اشاره به اینکه نتیجه در بازی‌های تدارکاتی در زمان شناخت بازیکنان اهمیتی ندارد تصریح کرد: فکر می‌کنم در دو الی سه ماه آینده امکان ایجاد یک تیم منسجم و پرقدرت را داشته باشیم و بازیکنان خوبی را به فوتبال کشور معرفی کنیم. ایده من این است که بازیکنان برای تقابل با تیم‌های بزرگتر از نظر سنی، سرعتی و قدرت آماده شوند. در واقع ما برای بازی با رده‌ سنی مشابه تیم خودمان در داخل کشور آماده نمی‌شویم، بلکه خود را برای بازی‌ در سطح مسابقات بین‌المللی و مقابل تیم‌های قدرتمند‌تر آماده می‌کنیم. پس نیاز است که بازیکنان از چالش‌هایی که برایشان در نظر می‌گیرم عبور کنند و به سطح بالاتری برسند.

وی تاکید کرد: استعداد بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است و باید امکانات و بازی‌های بین‌المللی مناسبی برایشان فراهم کرد. در بازی روز گذشته بازیکنان برای اولین بار کنار هم قرار گرفتند و ما هم به شناخت نسبتا خوبی از بازیکنان رسیدیم. به غیر از دو بازیکن مصدوم و یک دروازه‌بان، در اولین بازی تدارکاتی به همه بازیکنان بازی دادیم و ۳۲ نفر آنها را در سه وقت سی دقیقه‌ای مورد آنالیز قرار دادیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...