وقتی قوانین سه بار به نفع آبی‌ها عوض شد؛ سازمان لیگ در خدمت استقلال 

قوانین در لیگ امسال به طرز عجیبی به نفع استقلال تغییر یافته است.
کدخبر (37852) | 18 اردیبهشت 1401 | ساعت 06:55
0 52
وقتی قوانین سه بار به نفع آبی‌ها عوض شد؛ سازمان لیگ در خدمت استقلال 
قوانین در لیگ امسال به طرز عجیبی به نفع استقلال تغییر یافته است.

به گزارش سرخ نیوز، در فصل جاری شاهد اتفاقات عجیبی در سازمان لیگ بودیم که باعث حرف و حدیث های بسیاری بوده و اعتراض تیمها را به دنبال داشت.به طور مثال قبل از شروع فصل اعلام شد شرط جذب خارجی برای باشگاه ها،نداشتن پرونده منجر به صدور حکم در فیفا، خواه در کمیته وضعیت بازیکنان یا اتاق حل اختلاف فیفا و ارائه ضمانت نامه بانکی به مدت ۱۲ ماه می باشد. شرط اول با وجود در جریان بودن شکایت استراماچونی برای استقلال نادیده گرفته شد و این باشگاه توانست یک مربی ایتالیایی و دو بازیکن فرانسوی جذب کند. در ادامه نیز  با وجود اینکه آبی ها ضمانت های بانکی لازم را برای استفاده از یامگا و ژستند ارایه نداده بودند، با دخالت وزیر ورزش و رییس وقت فدراسیون، مجوز موقتی برای این دو بازیکن صادر شد تا به استقلال برای ارایه ضمانت بانکی زمان داده شود.

جذب بازیکن با پنجره بسته

در نقل و انتقالات نیم فصل دوم نیز بعد از اینکه استقلالی ها صالح حردانی و عزیزبک آمانوف را جذب کردند، پنجره تیمشان با شکایت فرشید باقری بسته شد و باز هم در روز پایانی نقل و انتقالات سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت به داد آبی ها رسید و با خلق یک قانون جدید مبنی بر اینکه باشگاه‌های بدهکار یا با پنجره بسته امکان ثبت قرارداد ۲ بازیکن را دارند شرایط آن را فراهم آورد که این باشگاه بتواند قرارداد دو بازیکن جدید خودش را ثبت کرده و از آن‌ها در دیدار مقابل ذوب آهن بهره بگیرد، آن هم در شرایطی که محمودزاده و نورشرق دو مقام فدراسیون پیش از این گفته بودند استقلال نمی تواند بازیکن جذب کند. ناگفته نماند پرسپولیس نتوانست در سوپرجام از خرید خود استفاده کند.

ارسال نامه جعلی برای سربازهای استقلال

در ماجرای پرونده سربازهای استقلال نیز شاهکار دیگری از فدراسیون فوتبال رقم خود و شاهد بودیم که چگونه با ارسال نامه غیرواقع به نظام وظیفه مرادمند را ملی پوش معرفی کردند! در حالیکه او تنها یکبار و در شهریور ماه به اردوی تیم ملی دعوت و در اردوهای آتی غایب بود‌.چه بسا اگر سازمان لیگ تصمیم گیرنده نهایی این پرونده بود این دو بازیکن الان به جای ملوان همچنان در استقلال در حال بازی بودند.

عوض کردن قانون به نفع استقلال

حال نیز در شرایطی که پیشتر نحوه تعیین تیم های قهرمان و سقوط کننده در صورت هم امتیاز شدن اعلام شده بود، سهیل مهدی در اظهار نظری قابل تامل گفته است در صورتی که پرسپولیس و استقلال با یکدیگر هم امتیاز شوند گل زده در خانه حریف ملاک قرار خواهد گرفت که که در این صورت با توجه به ثبت نتیجه یک-یک در دور برگشت جام به آبی پوشان خواهد رسید. ناگفته نماند طبق نامه ای که کمیته مسابقات سازمان لیگ به باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول کشور ارسال کرده بود به ترتیب 4 مورد زیر برای تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده لحاظ شده بود :

 امتیاز از تمام بازی‌های گروهی، نتیجه حاصل از بازی رودررو دو تیم دارای امتیاز مساوی، محاسبه تفاضل گل از تمامی بازی‌های گروهی و محاسبه بالاترین تعداد گل زده. 

وقتی قانون گذار، قانون خودش را نقض می کند

همانگونه که مشاهده کردید صحبتی درباره گل زده در خانه حریف مطرح نیست و‌ سهیل مهدی باید به جامعه فوتبال و هواداران پرسپولیس توضیح دهد که چرا قانون را جور دیگری تفسیر کرده است؟ ساده انگارانه اگر تصور کنیم مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر از قوانین بی اطلاع بوده یا دچار فراموش شده باشد. آیا سازمان لیگ همچون گذشته قصد دارد قانون را به نفع استقلال تغییر دهد؟ و اگر قصد انجام چنین کاری را داشته چرا در فاصله 6 هفته مانده به پایان فصل و در شرایطی که بازی دربی انجام شده باید دست به چنین اقدامی بزند؟ بروز چنین اتفاقاتی شک و شبهه های زیادی را در ذهن علاقمندان فوتبال ایجاد کرده، خصوصا بعد از اتفاقاتی که در جریان گل استقلال در دربی رخ داد و باعث به تساوی کشیدن مسابقه شد. پس از آن هم که شاهد محرومیت 6 جلسه یحیی گل محمدی بخاطر اعتراضش به داور مسابقه بودیم. این حکم در حالی صادر شد که سرمربی استقلال بخاطر عمل مشابه در بازی با گل گهر با محرومیت تعلیقی مواجه گشته بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...