اصولی:دیدار با کانادا اتفاق رو به جلویی است/بحث تغییر دبیرکل گمانه‌زنی‌ است

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی هم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ما در کمیته فنی است.
کدخبر (38805) | 23 اردیبهشت 1401 | ساعت 09:28
0 39
اصولی:دیدار با کانادا اتفاق رو به جلویی است/بحث تغییر دبیرکل گمانه‌زنی‌ است
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی هم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ما در کمیته فنی است.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از فارس، احسان اصولی در مورد برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با کانادا اظهار داشت: با مذاکرات و پیگیری‌های فشرده همه ارکان مرتبط، بازی با کانادا به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد. تیم ملی و فدراسیون فوتبال فقط هزینه پرواز به کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت خواهند کرد و برای اولین بار شاهد خواهیم بود که فدراسیون می‌تواند وجهی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای برگزاری بازی دوستانه دریافت کند. در ادامه درباره سایر جزئیات صحبت خواهیم کرد، اما دیدار با کانادا با چنین وضعیتی اتفاق رو به جلویی است که در راستای تدارک تیم ملی برای دیدارهای جام جهانی انجام می‌شود.

وی در مورد  آخرین وضعیت دیدار با نیوزیلند و اینکه برای تیم ملی در دوحه بازی دوستانه‌ای تنظیم شده توضیح داد: دراگان اسکوچیچ در مورد بازی با نیوزیلند نظر مثبتی نداشت و به همین دلیل برگزاری این مسابقه منتفی شد. در حال حاضر دیدار با کانادا قطعی است و مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری بازی دوم در همین فیفادی هستیم. آن مسابقه هم در چند روز آینده قطعی خواهد شد و نام حریف را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه تیم ملی پس از برگزاری دو دیدار دوستانه خود در کانادا برنامه‌ای هم برای بازی در کشور قطر برای فیفادی دوم دارد، اظهار داشت: پیگیری‌ها در حال انجام است. البته هنوز برای فیفادی بعدی محلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص و برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. هر زمان آن محل انتخاب شود، اعلام خواهیم کرد.

اصولی در مورد باز شدن پاکت‌ها برای انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی گفت: هفته گذشته قبل از تعطیلات عید فطر فراخوانی منتشر کرده و از همه افراد و شرکت‌هایی که برای تامین البسه ورزشی تمام تیم‌های ملی در سه سال علاقه‌مند بودند با ما همکاری داشته باشند، خواستیم پیشنهاد‌ات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کنند. تاریخ این فراخوان 19 اردیبهشت ماه به پایان رسید و چهارشنبه 21 اردیبهشت در کمیسیون معاملات فدراسیون فوتبال با حضور حراست فدراسیون که محل جمع‌آوری پاکت‌ها بود و نمایندگان برخی شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که پاکت داده بودند، جلسه حضوری تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: نمایندگان برخی شرکت‌ها هم به شکل مجازی در این جلسه حضور پیدا کردند، پاکت‌ها باز و قیمت‌ها و پیشنهاد‌ات در جلسه قرائت شد. صورتجلسه‌ای هم با حضور نمایندگان شرکت‌ها و متقاضیان حضور در فراخوان، تنظیم کردیم. دو شرکت داخلی، یک شرکت داخلی که تحت لایسنس خارجی است، اما در داخل کشور تولید می‌کند و سه شرکت خارجی از طریق ایمیل‌های پست شده پیشنهاد‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ما فرستادند.

وی تصریح کرد: همه موارد صورتجلسه شد و در کمیسیون معاملات و کمیته فنی ارزیابی‌های فنی، کیفی، صلاحیت‌سنجی‌های اقتصادی و تامین مالی را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم. با هر شرکتی بتواند صلاحیت‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین البسه ورزشی ما در سه سال آینده تامین کند،‌ قرارداد خواهیم بست. هدف ما فقط تامین لباس تیم ملی در جام جهانی نیست و می‌خواهیم برای همه تیم‌های ملی در سه سال آینده لباس تهیه کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا کمیسیون معاملات در شرایط برابر بین تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های خارجی، شعار سال و ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر قرار می‌دهد، گفت: قطعا تولیدکننده داخلی در ارجحیت خواهد بود. یکی از شرایط بررسی‌های ما در کمیته فنی بحث تامین به موقع و در دسترس بودن است. گاهی مواقع تحویل کالای تولیدکنندگان خارجی در خارج از کشور است و شرایط سخت گمرک و... را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

وی افزود: در گذشته برای تامین لباس‌ تیم ملی با این مشکلات مواجه شدیم، اما اگر تولیدکننده داخلی در هر تورنمنت بتواند سریع نیاز ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ برآورده کند، امتیاز مثبتی است. این موضوع در کمیته فنی که انتخاب نهایی تولیدکننده البسه تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد لحاظ خواهد شد و این فاکتور بسیار تعیین کننده مدنظر می‌گیرد. حمایت از تولیدکنندگان داخلی هم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ما در کمیته فنی است.

اصولی در خصوص اینکه آیا ضرب‌الاجل فیفا برای معرفی تولید کننده لباس تیم ملی و اینکه چه زمانی اسپانسر را انتخاب خواهند کرد، گفت: فکر می‌کنم زمان معرفی تولید کننده لباس تیم ملی برای جام جهانی دهه اول خرداد است، اما در مورد تاریخ دقیق حضور ذهن ندارم. با توجه به تقویم تنظیم‌شده، انتخاب تولیدکننده نام و نشان برندی که قرار است حامی البسه ورزشی ما در جام جهانی باشد تا آن زمان قطعی خواهد شد.

وی در خصوص شایعه تغییر دبیرکل این مجموعه پاسخ داد: در مورد عملکرد فدراسیون شایعات زیادی وجود دارد، اما باید نکته‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم و برنامه‌های ورزشی بگویم؛ برخی حواشی، شایعات و حرف و حدیث‌ها مطرح می‌شود که تأثیری در اقدامات اجرایی و فعالیت‌های فدراسیون فوتبال ندارد. فدراسیون با قدرت کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد؛ نمونه‌اش هم همین برگزاری دیدار دوستانه با کانادا، فراخوان حامی مالی فدراسیون فوتبال و تولیدکننده البسه تیم ملی است. اقدامات دیگری هم مثل انتخاب کمپ تیم ملی در قطر انجام می‌دهیم، تیم ملی نوجوانان به مسابقات کافا اعزام شد، همه مسائل به شکل عادی در فدراسیون فوتبال دنبال می‌شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: حواشی گاهی ذهن مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ نگران و مشغول می‌کند که چیز خوبی نیست. به خودم توصیه می‌کنم دلخوشی مردم به فوتبال است، فضای شادی که برد تیم‌های ملی در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی ایجاد می‌کند، سبب شادی مردم می‌شود. برای این موضوع احترام قائل شویم و از دامن زدن به مسائل کوچک و کم ارزش بگذریم. از برخی چیزهایی که فکر می‌کنیم حق ما است باید برای یک هدف بزرگ‌تر عبور کنیم. اجازه بدهیم تیم ملی و فدراسیون فوتبال در شرایط ثبات و آرامش کارهایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کنند.

اصولی در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم اضافه کرد: در هر مجموعه‌ مدیریت امکان دارد یک نفر کار کند یا نکند، اما بحث تغییر دبیرکل مدنظر سرپرست فدراسیون نیست. طبق اساسنامه تغییر دبیرکل را‌‌‌‌‌‌‌‌ باید سرپرست فدراسیون به اعضای هیأت رئیسه پیشنهاد بدهد که تا الان این کار را انجام نداده و این موضوع در دستورکار هیأت رئیسه نبوده،‌ ما هم کارمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم و بحث تغییر دبیرکل گمانه‌زنی‌هایی است که اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: امیدوارم همه بتوانیم در فضایی همدلانه از تیم ملی و فدراسیون حمایت کنیم تا شرایط آرام و با ثباتی برای تمام تیم‌های ملی به ویژه تیم ملی بزرگسالان که یک رویداد جهانی و بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رو دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کنیم. مانند آن داستان که مادر واقعی از حق بچه‌اش گذشت و اجازه نداد بچه‌اش را متر کنند باید مدنظر داشته باشیم. دیدگاه ما باید مانند همان پدر و مادر باشد و از برخی حق‌های کوچک خودمان برای رسیدن به اهداف بزر‌گ‌تر بگذریم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...