لیست تیم ملی آمریکا برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022

تیم ملی آمریکا با ۳۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان حاضر خواهد شد.
کدخبر (54689) | 14 مرداد 1401 | ساعت 15:49
0 1344
لیست تیم ملی آمریکا برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022
تیم ملی آمریکا با ۳۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان حاضر خواهد شد.

به گزارش سرخ نیوز، از چندی پیش و پس از برگزاری مسابقات انتخابی نیویورک، لیست نهایی تیم ملی کشتی آمریکا برای شرکت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان مشخص شد.

کشتی‌گیران آمریکا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان

کاروان آمریکا برای شرکت در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان از ۳۰ کشتی‌گیر در سه رشته آزاد، فرنگی و آزاد زنان تشکیل خواهد شد. تیم ملی آمریکا در دوره قبلی بازی های کشتی قهرمانی جهان که در شهر اسلو از کشور نروژ برگزار شد، مجموعا با کسب ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز، پس از روسیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت

شرایط تیم ملی آمریکا در کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان

ده آزادکار آمریکایی حاضر در این دوره‌ از رقابت های کشتی قهرمانی جهان، مجموعا موفق به کسب سه طلا، یک نقره و یک برنز المپیک، ۱۴ طلای جهانی و ده‌ها مدال و رنگارنگ دیگر شده‌اند. جردن باروز در ۷۹ کیلوگرم با یک طلای المپیک و پنج طلای جهان، دیوید تیلور در ۸۶ کیلوگرم با یک طلای المپیک و یک طلای جهان، جیدن کاکس در ۹۲ کیلوگرم با یک برنز المپیک و دو طلای جهان و البته کایل اسنایدر در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با طلا و نقره المپیک و دو طلای جهان، از شانس‌های اصلی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای کسب مدال در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 محسوب می‌شوند.

لیست کامل تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای شرکت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان:

۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمن ۶۱ کیلوگرم: سث گراس ۶۵ کیلوگرم: یانی دیاکومیهالیس ۷۰ کیلوگرم: زین رترفورد ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک ۷۹ کیلوگرم: جردن باروز ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور ۹۲ کیلوگرم: جیدن کاکس ۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر ۱۲۵ کیلوگرم: هیدن زیلمر محتمل‌ترین و قابل انتظارترین دیدار در مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان، کشتی حسن یزدانی و تیلور خواهد بود. این دو اعجوبه کشتی آزاد که پیش از این چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند، همواره جدال‌هایی فراموش‌نشدنی و تماشاگرپسند را به نمایش گذاشته‌اند. در چهار کشتی اخیر حسن یزدانی و دیوید تیلور، سهم جادوگر آمریکایی سه برد بوده که دو برد آن در فینال المپیک و جام جهانی رقم خورده است. آخرین کشتی حسن یزدانی و تیلور اما با پیروزی قاطعانه پادشاه (لقب حسن یزدانی) و قهرمانی او در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ همراه شد. البته از تقابل احتمالی جردن باروز و محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. این دو در دوره قبلی مسابقات کشتی قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که قهرمانی باروز ختم شد و هر دو از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان خواهند بود.

شرایط تیم ملی آمریکا در کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان

برخلاف کشتی آزاد، تیم کشتی فرنگی آمریکا از وجود کشتی‌گیری با سابقه کسب مدال المپیک و یا جهانی در رده بزرگسالان بی‌بهره است و با ترکیبی نسبتا جوان راهی مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 خواهند شد.

لیست کامل تیم ملی کشتی فرنگی آمریکا برای شرکت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان:

۵۵ کیلوگرم: مکس نوری ۶۰ کیلوگرم: ایلدار حفیظوف ۶۳ کیلوگرم: جسی تیلکه ۶۷ کیلوگرم: الخاندرو سانچو ۷۲ کیلوگرم: بنجامین پیک ۷۷ کیلوگرم: کمال بی ۸۲ کیلوگرم: بن پرووایزر ۸۷ کیلوگرم: آلن ورا ۹۷ کیلوگرم: جی‌آنجلو هانکوک ۱۳۰ کیلوگرم: کولتون شولتز با سابقه‌ترین فرنگی‌کار تیم ملی آمریکا در این دوره از مسابقات، ایلدار حفیظوف در وزن ۶۰ کیلوگرم خواهد بود که سابقه حضور در دو المپیک را دارد. او در المپیک ۲۰۰۸ پکن با دوبنده کشور ازبکستان روی تشک حاضر شد و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر پرچم آمریکا کشتی گرفت. حفیظوف، یک برنز و یک نقره مسابقات قهرمانی آسیا و یک قهرمانی آمریکا را در کارنامه خود ثبت کرده است. جی‌آنجلو هانکوک، فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی آمریکا که با کسب مدال برنز، تنها مدال‌آور این تیم در رشته فرنگی دور قبل مسابقات جهانی کشتی بود، از دیگر شانس‌های کسب برای این کشور محسوب می‌شود. تیم‌های ملی آمریکا در دور قبل مسابقات کشتی قهرمانی جهان موفق به کسب ۱۵ مدال رنگارنگ شدند و پس از روسیه که ۱۸ مدال کسب کرد، در رده دوم قرار گرفتند.    

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...