اولین و آخرین گلزنان پرسپولیس مقابل ذوب آهن چه کسانی هستند؟ + عکس

حسین کلانی، مهاجم سابق پرسپولیس نخستین گلزن مصاف های پرسپولیس و ذوب آهن محسوب می شود. 
کدخبر (56729) | 21 مرداد 1401 | ساعت 11:28
0 49
اولین و آخرین گلزنان پرسپولیس مقابل ذوب آهن چه کسانی هستند؟ + عکس
حسین کلانی، مهاجم سابق پرسپولیس نخستین گلزن مصاف های پرسپولیس و ذوب آهن محسوب می شود. 

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتبال بعد از دوماه ماه تعطیلی از روز جمعه با برگزاری ۵ دیدار آغاز می شود. در یکی از مهمترین بازی ها این هفته تیم ذوب آهن روز شنبه میزبان پرسپولیس مدعی است. تقابل این دو تیم به سال‌ها پیش باز می گردد و پرسپولیس و ذوب آهن از اولین دوره لیگ سراسری کشور با هم رقابت داشته اند.

اولین دیدار رسمی دو تیم در هشتم تیرماه سال ۱۳۵۲ انجام شد. این بازی که در چارچوب هفته نخست اولین دوره لیگ تخت جمشید برگزار شد، با برتری سه بر صفر میهمان همراه بود.حسین کلانی در دقایق (۱ و ۲۰) و رضا وطنخواه (۴۴) گل های بازی را به ثمر رساندند. کلانی با گل زود هنگامی که وارد دروازه ذوب آهن کرد، نام خود را به عنوان نخستین گلزن بازی در تاریخ جدال های دو تیم به ثبت رساند.ضمن اینکه او اولین بازیکنی است که توانسته در این رقابت‌ها دبل کند.

ترکیب پرسپولیس:

بهرام مودت، جعفرکاشانی، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، مهراب شاهرخی، فریدون معینی، علی پروین، اسماعیل حاج رحیمی پور(۷۰- ایرج سلیمانی) ، اصغر ادیبی(۸۰-محمد دستجردی)، رضا وطنخواه، حسین کلانی.

 پرسپولیس و ذوب آهن آخرین بار در هفته بیست و ششم لیگ برتر بیست و یکم با هم مصاف داشتند. این بازی که در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد با تساوی یک - یک خاتمه یافت. سعید باقر پسند برای ذوب آهن و شرزود تمیروف برای پرسپولیس گلزنی کردند.

ترکیب پرسپولیس:

 حامد لک، سیدجلال حسینی (۸۴ - علیرضا ابراهیمی)، علی نعمتی، رامین رضاییان (۸۴ - سیامک نعمتی)، سعید آقایی (۳۵ - وحید امیری)، میلاد سرلک، رضا اسدی (۴۶ - علی شجاعی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، حامد پاکدل (۴۶ - مهدی عبدی)، شرزود تمیروف.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...