حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال + عکس و ویدئو

انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که پیش از این گفته می شد این انتخابات لغو شده است.
کدخبر (62935) 08 شهریور 1401 | ساعت 07:51
0 118
انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که پیش از این گفته می شد این انتخابات لغو شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز،مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار شد و مهدی تاج در رقابت با میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی به عنوان رییس جدید انتخاب شد. انتخابات فدراسیون فوتبال همچون دوره های گذشته خالی از حاشیه نبود و بین اعضای هیات رییسه بر سر برگزاری انتخابات اختلاف نظرهایی به وجود آمد و کار به لغو مجمع کشیده شد که در نهایت، اعضا تصمیم حسن کامرانی فر را وتو کردند تا انتخابات فدراسیون فوتبال با یکساعت تاخیر صبح امروز برگزار شود. بی خبری برخی از اعضای هیات رییسه از جمله احسان اصولی از لغو انتخابات فدراسیون فوتبال از دیگر حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال بود. پیش از رای گیری و شروع جلسه، شایعه ای مطرح شد مبنی بر این که به عده‌ای از اعضای مجمع اجازه ورود داده نشده است! در خلال برگزاری مجمع و پس از اعلام نتایج انتخاب فدراسیون فوتبال،حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال و وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران به دنبال انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، از سمت خود استعفا دادند، تا حاشیه های انتخابات فدراسیون فوتبال تکمیل شود! به هر صورت مهدی تاج به عنوان رییس جدید، با کلی حرف و حدیث و جنجال از سوی مجمع انتخاب شد، آن هم در شرایطی که نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال مورد قبول برخی ها واقع نشد و با واکنش منفی و مثبت اهالی فوتبال همراه بود. پیش بینی می شود حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد، خصوصا که بار دیگر زمزمه هایی مبنی بر بازگشت کی روش مطرح است. در ادامه اتفاقات امروز مجمع را با گزارش تصویری انتخابات و مصاحبه های ویدئویی آن از  نظر خواهید گذراند: تاج: جای گله و گله‌گذاری نیست   مهدی تاج پس از کسب 51 رأی در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:‌ از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم. منت گذاشتند و این مسأله مسؤولیت من را بیشتر می‌کند. جای گله و گله‌گذاری نیست. همه مسائل گذشت. باید برای رفع مشکلات فوتبال دست به دست هم بدهیم.

  رئیس جدید فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از دو کاندیدای دیگر گفت: خواهشم این است برای اینکه تیم جدی و منسجمی داشته باشیم به نواب رئیس بنده عنایتی داشته باشد تا تیمی یکدست داشته باشیم. امروز روز کار و تلاش است. از فردا همه آنچه گذشته از نظر من دور ریخته شده و فقط باید رفاقت و دوستی و برادری و همکاری باشد. عزیز محمدی: مجمع برنامه من را نپدیرفت، احترام می گذارم عزیز الله محمدی در رابطه با نتایج انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: دوستانی که به آقای تاج کمک کردند، در پرونده ویلموتس مشترکا حضور داشتند و مقصر بودند. همه تلاش کردند که تاج انتخاب شود و در دوره‌های قبلی رای دست این‌ افراد بود. در آن دوره هم آقای تاج ۵۱ رای آورد و اکنون همان تعداد رای را به خود اختصاص داد.
  من به دنبال تحول بودم. اکنون هیچ ناراحتی ندارم و آن چیزی که باید می‌گفتم را گفتم.او در پاسخ به این سوال که انتخابات سالم بود یا خیر، عنوان کرد: انتخابات سالم بود. همه لابی می‌کنند و ما نمی‌توانیم در این رابطه صحبت کنیم. ماجدی: وظیفه همه ما کمک به فدراسیون جدید است میرشاد ماجدی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و رأی اعضای مجمع به مهدی تاج اظهار داشت:اعضای مجمع با منطق، فکر و اعتقاد قلبی رأی‌های خودشان را به صندوق انداختند و یک بار دیگر مهدی تاج به ریاست منصوب شد. امیدواریم این بار آقای تاج آورده‌ خوبی برای فدراسیون داشته باشد.
  ماجدی در واکنش به این پرسش که آیا جلسه شبانه اعضای هیئت رئیسه از ترس تعلیق فدراسیون فوتبال بوده است، یادآور شد: به هر حال قرار بود مجمعی برگزار شود و نمایندگان AFC و فیفا در تهران حضور داشتند. کامرانی‌فر هم یکسری دغدغه‌ها داشت که هنوز هم به آنها اعتقاد دارد، ولی بالاخره اعضای هیئت رئیسه به احترام مجمع کاری کردند که مجمع برگزار شود. وی درباره شایعاتی که پیرامون بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی مطرح می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که من در فدراسیون باشم، نظرم روی اسکوچیچ است. حتی اگر مربی دیگری را بیاورید امضای من پای آن نخواهد بود.
  فتح الله زاده: کدهای فیفا رعایت نشد و باند بازی شد فتح الله زاده درباره نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ما یک مجمع آبرومندانه نمی‌توانیم برگزار کنیم. آدم‌های کوتوله در پست‌های بزرگ نمی‌توانند از حق و حقوق فوتبال دفاع کنند. سلسله مراتب رعایت نمی‌شود و کسب تجربه نمی‌کنند. وقتی غیرفوتبالی‌ها را مستقیم وارد فوتبال می‌کنیم، نتیجه‌اش این می‌شود. نایب رییس پیشنهادی عزیز محمدی در ادامه با انتقاد از حاشیه های انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال افزود: کسانی باید بیایند که عاشق فوتبال هستند نه عاشق پست و مقام. چرا مدیران بزرگ و پیشکسوتان را وارد مجمع نمی‌کنند؟ مجمع تا به 200 نفر نرسد، این باندبازی‌ها را خواهیم داشت. آقای کامرانی فر ناراحت بود چون به این مجمع اعتراض داشت. کدهای فیفا رعایت نشد اما به هر حال مجمع تصویب کرد این جلسه قانونی است.
  واکنش درودگر به وتو انتخابات فدراسیون فوتبال صادق درودگر درباره این که انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال از سوی نهادهای بالادستی لغو نمی‌شود، گفت: من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم ولی به هر حال مشکلاتی وجود داشت که نهادهای نظارتی مکاتباتی کردند و آن به ما مربوط نیست.
  قنبرزاده: انتخاب سرمربی تیم ملی با هیات رییسه است  منصور قنبر‌زاده نایب رئیس جدید فدراسیون فوتبال بعد از مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: فقط باید بگویم که این مجمع، مستقل و متفکر است و تحت تاثیر مواردی که خیلی لازم نیست توضیح بدهم، قرار نگرفت و انتخاب آزادی کرد.
  وی درباره اینکه آیا کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد، عنوان کرد: در اساسنامه آمده که این تصمیم در اختیارات هیئت رئیسه است. اجازه بدهید جلسه هیئت رئیسه تشکیل شود و این موضوع را بررسی کند. من صاحب نظر و صاحب اختیار نیستم و این هیئت رئیسه است که باید تصمیم بگیرد. هیئت رئیسه در حال ترمیم شدن است و باید روی این موضوع کار شود. به دلیل اینکه تاکنون روی این موضوع فکر نکرده‌ام نمی‌توانم صحبتی داشته باشم.    ساکت: باید نگاه ویژه‌ای به فوتبال و فوتسال بانوان شود محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از این که موفق شد به عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیات رییسه فدراسیون فوتبال شود، اظهار کرد: انتخابات تحت نظر کمیته برگزاری و سازمان‌های نظارتی برگزار شد و برآیند دیگاه اعضای مجمع بود. اعضای جدید باید با یک‌پارچگی و هم‌بستگی به دنبال موفقیت فوتبال و به خصوص موفقیت در جام جهانی باشند و نگاه ویژه‌ای به فوتبال و فوتسال بانوان شود.همانطور که قبل هم به عنوان رییس هیات در فدراسیون بودم و دیدگاه آن‌ها را منتقل می‌کردم، اکنون باشگاه‌دار هم هستم و دغدغه مربیان و بازیکنان را به هیات رییسه انتقال دهم. ساکت در خصوص این که ماجدی گفته زیر قرارداد هیچ مربی دیگری را امضا نخواهد کرد، عنوان کرد: اجازه دهید که این مسائل در زمان خودش حل شود. خانواده فوتبال همیشه با هم صمیمی هستند و من هم کنار گرشاسبی نشسته بودم. درخواست هاشمیان از اعضای جدید فدراسیون

وحید هاشمیان  پس از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: زمانی که فدراسیون با سرپرست اداره می شد گاهی اتفاقاتی می افتاد که قابل قبول نبود. امیدوارم امروز که مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار و رئیس این فدراسیون مشخص شد، تا جام جهانی همه با هم همدل شوند و بتوانیم تیم خوبی را برای جام جهانی آماده کنیم. همه باید در جایگاه خودشان به فوتبال کشورمان کمک کنند.

  واکنش نایب رئیس فدراسیون فوتبال به برکناری اسکوچیچ  

محمد مهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: برنامه هایمان را اعلام کردیم و برای اعضا مجمع ارسال کردیم. در رسانه ها نیز اعلام شده است. در هر صورت آنچه که مهم است، تعامل و رفاه در فوتبال کشورمان است.

وی در پاسخ به این شایعه برکناری اسکوچیچ بیان داشت : من در رابطه بان این موضوع صحبتی ندارم و برای احترام به شما اصحاب رسانه پیش شما آمدم.هر مطالبی که باشد، چون فدراسیون، فدراسیونی پاسخگو باید باشد بعد از اینکه پیشنهادات و موضوعات از این قبیل در هیات رئیسه مطرح و پس از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

آجورلو: شأن فدراسیون فوتبال ایران این نیست

مدیر عامل استقلال در خصوص حواشی انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:‌ دیشب ساعت 1:30 متوجه شدم انتخابات لغو شده، صبح هم گفتند انتخابات برگزار می‌شود. خیلی جای تعجب داشت اما مهم نیست. آنچه که گذشت، گذشت. آنچه مهم است این است که امروز رئیس فدراسیون فوتبال داریم. ان‌شا‌ءالله مهدی تاج بتواند مشکلات فوتبال کشور را  بر طرف کند. مخصوصا در این مقطع که بحث تیم ملی است.خواسته همه مردم این است که به تیم ملی توجه داشته باشند. همچنین باید موضوع فوتبال کشور که بخش اعظم آن باشگاه‌ها هستند توجه خاص داشته باشد. این انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شد. ان‌شاءالله فوتبال به سمت دو سال با آرامش‌تر برود.

 مصطفی آجورلو در ادامه افزود: برگزار کردن انتخابات به این شکل اصلاً در شأن جمهوری اسلامی نیست. شأن فدراسیون فوتبال ایران با 80 میلیون فوتبالی، این نیست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...