نابغه ایذه‌ای در پی شگفتی‌سازی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان

پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و در شاخه کشتی فرنگی، به نمایندگی از کشورمان، در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان حاضر خواهد بود.
کدخبر (63176) | 08 شهریور 1401 | ساعت 15:54
0 334
نابغه ایذه‌ای در پی شگفتی‌سازی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان
پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و در شاخه کشتی فرنگی، به نمایندگی از کشورمان، در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان حاضر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، به میزبانی صربستان از نوزدهم شهریور در شهر بلگراد آغاز می‌شود و کشتی‌گیران کشورمان به مصاف رقبای خود خواهند رفت. براساس صلاحدید کادر فنی تیم ملی، پویا دادمرز، یکی از اعضای تیم کشتی فرنگی ایران، به نمایندگی از کشورمان در وزن 55 کیلوگرم در کشتی جهانی صربستان  به روی تشک خواهد رفت. طبق سیدبندی کشتی فرنگی، این کشتی‌گیر 22 ساله ایذه‌ای، اولین تجربه خود را در رقابت‌های جهانی کشتی در رده بزرگسال پشت سر خواهد گذاشت. البته دادمرز، کشتی‌گیر کم‌نام و نشانی نیست و در رده‌های پایه، صاحب عناوین و افتخارات قابل توجهی بوده. او صاحب 3 مدال طلا و دو برنز جهانی و یک برنز آسیایی است. امید است نام دادمرز نیز در جدول مدال‌های مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ دیده شود. پویا دادمرز – کشتی جهانی صربستان قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان  این کشتی‌گیر جوان اولین مدال طلای خود را در سال ۲۰۱۵ و زمانی که در وزن 42 کیلوگرم کشتی می‌گرفت، در کشور بوسنی و هرزگوین با شکست حریفانی از آذربایجان، ترکیه، مکزیک و روسیه به‌دست آورد تا سهم پررنگی در نائب‌قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی آن سال داشته باشد. از طلای آسیایی تا جهانی  دادمرز در مسابقات کشتی قهرمانی جوانان آسیا در چین تایپه، با شکست 2 بر 1 آلپامیس داستانبک قزاقستانی موفق شد بر سکوی نحست بایستد و علاوه‌بر کسب مدال طلا، قهرمانی تیم ملی کشورمان را نیز با حضور خود در دیدار فینال رقم بزند. وی این عنوان را با شکست همه حریفانش در رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۷ تکرار کرد و توانست مدال خوش‌رنگ طلا را در کشور فنلاند تصاحب کند. همچنین امسال نیز در کشتی جهانی ۲۰۲۲ شرکت کرده و حریفان خود را به زمین خواهد زد. پویا دادمرز – کشتی جهانی ۲۰۲۲ قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ زاگرب او در رقابت‌های کشتی فرنگی، جایزه بزرگ زاگرب در سال ۲۰۱۹ شرکت داشت و در وزن 50 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی، ابتدا برابر واسیل بوتز الکساندراف از رومانی با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز شد و سپس آیازچی دوگوس از ترکیه را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد تا برای کسب مدال طلا مقابل اکرم اوزترک دارنده مدال برنز جهان قرار بگیرد؛ که در نهایت با برتری دو بر یک مقابل این حریف نامدار ترکیه‌ای مدال طلای مسابقات را از آنِ خود کند. کسب طلای جام تورلیخانوف قزاقستان این ورزشکار ایذه‌ای که از او به عنوان نابغه کشتی یاد می‌کنند، 3 مدال برنز هم در ویترین افتخارات خود دارد. یک مدال در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۱۹، یک مدال در مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان و یک برنز نیز در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱. آخرین تورنمنتی که دادمرز در آن صاحب مدال شد، جام بین‌المللی تورلیخانوف قزاقستان بود که این فرنگی کار جوان با نتیجه ۴ بر ۲ بر مارلان موکاشف از قزاقستان غلبه کرد و یک مدال ارزشمند طلا را برای کشتی فرنگی کشورمان به ارمغان آورد. حال این کشتی‌گیر بااستعداد، در پی درخشش در مسابقات جهانی صربستان است و امید دارد روند قهرمانی‌های خود را در رده بزرگسالان هم ادامه دهد. حریفان دادمرز در دور مقدماتی مسابقات کشتی قهرمانی جهان روز شنبه دهم شهریور مشخص خواهند شد. گفتنی است، شاگردان بنا هم‌اکنون تمرینات خود را به‌طور منظم در خانه کشتی برگزار می‌کنند تا خود را برای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود، آماده سازند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...