حمله لوکادیا و دیاباته به یک رکورد

 پرسپولیس به ندرت دو مهاجم خارجی خوب در یک فصل کنار هم به خود دیده است.
کدخبر (64808) | 13 شهریور 1401 | ساعت 12:04
0 102
حمله لوکادیا و دیاباته به یک رکورد
 پرسپولیس به ندرت دو مهاجم خارجی خوب در یک فصل کنار هم به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس در سال‌های گذشته همواره با فقدان مهاجم شش‌دانگ رو به رو بوده و از ضعف گلزنی رنج برده است.بازیکنی که بتواند از موقعیت های اندک، نهایت بهره را ببرد و این موضوع نه فقط درباره مهاجمان، که تقریبا همه بازیکنان صادق بوده. پرسپولیس به خاطر این فرصت سوزی ها، جام های زیادی را در فصول گذشته از دست داد. هنوز یکی از بزرگترین حسرت های هواداران از دست دادن آن دو جامی است که در فینال‌های آسیایی از دست رفت. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر برانکو در سال ۲۰۱۸ نیمکت قوی تر داشت و یک مهاجم گلزن در تیمش می بود، کاشیما را حتی در همان ژاپن شکست می داد. فرصتی که علی علیپور در دقایق نخست فینال رفت دو تیم از دست داد، خودش گواه این ادعاست.

حمله لوکادیا و دیاباته به یک رکورد

فرصت سوزی هایی که دو فینال را گرفت

در سال 2020هم که یحیی گل محمدی با محرومیت بهترین گلزن خود یعنی عیسی آل کثیر مواجه شد و در حالی که تیمش بازی بهتری نسبت به حریف کره ای به نمایش گذاشته بود، در نهایت روی اشتباهات فردی و همچنین فرصت طلبی بازیکن برزیلی حریف جام را از دست داد. این فرصت طلبی را در آن صحنه ای که جونیور نگرائو توپ برگشتی حاصل از پنالتی خود را به گل دوم تیمش تبدیل کرد به وضوح دیدیم.

امید هواداران به گلزنی شیخ و لوکادیا

پرسپولیس برای برطرف کردن مشکلات گلزنی اش در بازار تابستانی امسال، دو مهاجم خارجی کارنامه دار جذب کرد. یکی از این دو بازیکن، یورگن لوکادیا هلندی است که قابلیت بازی در پست مهاجم و وینگر را دارد. در دیدار پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان و در چارچوب بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر، لوکادیا یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. شیخ دیاباته هم که مهاجمی نام آشنا در فوتبال ما محسوب می شود؛ این مهاجم ۳۴ ساله فرصت طلب و گلزن در دو فصلی که در فوتبال ایران حاضر بود، بازی های خوبی را با پیراهن استقلال به نمایش گذاشت و توانست گل های حساسی را هم برای این تیم بزند. هواداران پرسپولیس به درخشش و گلزنی این دو مهاجم بسیار امید دارند. 

حمله لوکادیا و دیاباته به یک رکوردتکرار یک اتفاق پس از ۴۵ سال در پرسپولیس

به جرات می توان گفت که پرسپولیس در تاریخ حیات خود به ندرت دو مهاجم خارجی خوب در یک فصل کنار هم به خودش دیده است. آخرین باری که شاید این اتفاق افتاد در لیگ تخت جمشید و دهه ۵۰ بود که پرسپولیس توانست دو مهاجم انگلیسی و اسکاتلندی را در یک فصل با هم داشته باشد. در ابتدا ویلیام مک لوری و سپس آلن ویتل جذب شد. اولی در ۲۴ تیرماه سال ۵۶ در دیدار هفته دوازدهم مقابل سپاهان با حضورش در ترکیب پرسپولیس نام خود را به عنوان اولین بازیکن خارجی تاریخ لیگ ایران مطرح کرد. گرچه عمر حضور مک لوری در پرسپولیس کوتاه بود، اما ویتل که سابقه بازی در اورتون و کریستال پالاس و قهرمانی در انگلیس را داشت برای پرسپولیس ۱۶ گل را در یک فصل توانست به ثمر برساند. او پس از گذشت ۴۵ سال همچنان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود. باید دید لوکادیا یا شیخ دیاباته کدام یک در نهایت می توانند رکورد این مهاجم انگلیسی را بشکنند؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...