آغاز لیگ قهرمانان 2023-2022؛ چیزهایی که باید بدانیم

در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا تمام تلاش تیم‌های دیگر این است که پادشاهی رئال مادرید را فرو بریزند و باید دید در انجام این امر موفق خواهند بود یا خیر.
کدخبر (65809) | 15 شهریور 1401 | ساعت 16:23
0 107
آغاز لیگ قهرمانان 2023-2022؛ چیزهایی که باید بدانیم
در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا تمام تلاش تیم‌های دیگر این است که پادشاهی رئال مادرید را فرو بریزند و باید دید در انجام این امر موفق خواهند بود یا خیر.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طبق قرعه کشی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2022-2023 از امشب آغاز می‌شود و این در حالیست که برای اولین بار این رقابت‌ها با جام‌جهانی تداخل خواهد داشت. جام‌جهانی برای اولین بار در اواخر پاییز و اوایل زمستان برگزار می‌شود و همین مساله تیم‌های باشگاهی اروپا بخصوص آنها که بازیکنان ملی پوش زیادی دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این فصل هم تمام تلاش تیم‌های دیگر این است که پادشاهی رئال مادرید را فرو بریزند؛ تیمی که در مرحله گروهی هم رقبای سرسختی دارد. اتفاق مهم دیگر این فصل عدم حضور کریستیانو رونالدو پس از سالها حضور در این مسابقات است. سایر حقایق مربوط به مسابقات این فصل، از قرار زیر است: کریستیانو رونالدو غیبت منچستریونایتد در این فصل لیگ قهرمانان باعث شد تا حضور دو دهه‌ای رونالدو در لیگ قهرمانان متوقف شود و کسی که تجربه 5 قهرمانی در این مسابقات را دارد، غایب بزرگ این فصل لقب بگیرد. او بیش از هر بازیکنی در لیگ قهرمانان بازی کرده و بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است. هیچ بازیکن دیگری بیش از رونالدو گل نزده است. او در 183 بازی 140 گل زده و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش لیونل مسی است که با اختلاف 15 گلی با پاری‌سن‌ژرمن در این فصل به مسابقات آمده است. کریم بنزما و رابرت لواندوفسکی هر یک با 86 گل در رده‌های بعدی هستند. رونالدو مدعیان قهرمانی هفته اول مسابقات با ملاقات رئال مادرید به عنوان مدافع قهرمانی با سلتیک در گلاسکو آغاز می‌شود. منچسترسیتی به عنوان دیگر مدعی با غول نروژی خود با سانچز پیسخوان می‌رود تا با تیم بحران‌زده خوان لوپتگی یعنی سویا روبرو شود. یوونتوسی‌ها به فرانسه سفر می‌کنند تا مهمان یاران مسی، نیمار و امباپه شوند و لیورپول هم که مثل همیشه کاندید قهرمانی است، با ناپولی کارش را شروع می‌کند. بایرن هم کار سختی در سن‌سیرو مقابل اینتر دارد و بارسلونا با ظاهر جدیدش به مصاف ویکتوریا پلژن می‌رود. رئال مادرید بازگشت سلتیک تیم محبوب اسکاتلند پس از 4 سال یکبار دیگر به لیگ قهرمانان برگشته و در اولین بازی با رئال مادرید بازی می‌کند. سلتیک که در فصل 1966-1967 به قهرمانی رسید و سه سال بعد از آن هم به فینال رفت، پس از 1980 دیگر نتوانسته از پس کهکشانی‌ها بربیاید. آنها در این فصل علاوه بر رئال، باید با لایپزیگ از آلمان و شاختار اوکراین هم رقابت کنند. بیشترین سهم برای آلمان به لطف قهرمانی اینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا، آلمان در این فصل 5 نماینده دارد. ایتالیا، انگلیس و اسپانیا همان 4 سهمیه همیشگی را دارند و پرتغال با 3 سهمیه به دنبال آنها قرار دارد. فرانسه و اسکاتلند هم با دو سهمیه بالاتر از کشورهایی مانند هلند و بلژیک قرار دارند که فقط یک سهمیه دارند. ارلینگ هالند او مورد انتظارترین بازیکن این دوره است. کسی که با دورتموند درخشید و ستاره شد و حالا در اولین فصل حضورش در تیم لیگ برتری منچسترسیتی، این شانس را دارد تا چالش در سطح بزرگان را هم تجربه کند. او البته خیلی هم خوش شانس نبوده چراکه از بین 32 تیم و 8 گروه، تیم جدیدش با تیم گذشته‌اش همگروه شده و در هفته دوم باید مقابل دورتموند بایستد. پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی در تلاش است تا تنها عنوانی را که از زمان جدایی‌اش از بارسلونا در کلکسیون موفقیت‌هایش وجود ندارد، بدست آورد. ارلینگ هالند

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...