ناصر علیزاده؛ کشتی‌گیری کم‌سن اما باتجربه + ویدئو و نتایج زنده

به دنبال برگزاری مسابقات جهانی کشتی صربستان، به کشتی‌گیر جوان، ناصر علیزاده می‌پردازیم که در تیم ملی کشتی ایران و در وزن ۸۷ کیلوگرم در شاخه فرنگی به روی تشک خواهد رفت.
کدخبر (66174) | 16 شهریور 1401 | ساعت 13:03
0 343
ناصر علیزاده؛ کشتی‌گیری کم‌سن اما باتجربه + ویدئو و نتایج زنده
به دنبال برگزاری مسابقات جهانی کشتی صربستان، به کشتی‌گیر جوان، ناصر علیزاده می‌پردازیم که در تیم ملی کشتی ایران و در وزن ۸۷ کیلوگرم در شاخه فرنگی به روی تشک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در این روزها که به مسابقات کشتی قهرمانی جهان نزدیک می‌شویم، صبحت درباره کشتی‌گیرهای مختلف حاضر در آن بسیار داغ است. طبق زمان‌بندی مسابقات کشتی صربستان، از شنبه هفته آینده، رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی آغاز می‌گردد. در این رابطه، قصد داریم به مرور یکی از اعضای تیم کشتی‌گیران فرنگی ایران، یعنی ناصر علیزاده، کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم در کشتی جهانی ۲۰۲۲ بپردازیم.

نتایج زنده و ویدیو کشتی های ناصر علیزاده در مسابقات جهانی صربستان

  • ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی جهان 2022، در بازی نخست خود به مصاف میرکو مینگوزی از کشور ایتالیا رفت و موفق شد با نتیجه 6-5 این حریف را از پیش رو بردارد. او در مرحله بعدی به مصاف برنده اتابک عزیسبکوف قرقیز و رونیسون سانتیاگو از برزیل خواهد رفت.

ویدیو کشتی مرحله اول ناصر علیزاده با میرکو مینگوزی

 
  • ناصر علیزاده در دومین مسابقه ی خود در چارچوب مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان، با آتابک عزیزبکوف قرقیزستانی روبرو شد و موفق شد با نتیجه 5-3 این حریف را شکست دهد.

ویدیو کشتی مرحله دوم ناصر علیزاده با آتابک عزیزبکوف

 
  • ناصر علیزاده در سومین دیدار مسابقات جهانی 2022، به مصاف تورپال بیسلطانوف، قهرمان امسال قاره اروپا رفت اما متاسفانه نتوانست از پس این حریف بر بیاید و با نتیجه 2-1 شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی جا ماند. علیزاده با رسیدن تورپال بیسلطانوف به فینال شانس رقابت برای مدال برنز را بدست آورد.

ویدیو کشتی مرحله سوم ناصر علیزاده با تورپال بیسلطانوف

 
  • ناصر علیزاده در اولین دیدار خود در جدول شانس مجدد، با نتیجه ۹ بر ۰ بارتلمی تشوشا از کنگو را شکست داد و حریف علی چنگیز از ترکیه در مرحله بعد شد.

ویدیو کشتی مرحله اول شانس مجدد ناصر علیزاده با بارتلمی تشوشا

 
  • در دومین دیدار شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم، ناصر علیزاده نتوانست از پس علی چنگیز ترکیه ای بر بیاید و با شکست 7-1 با کسب عنوان پنجمی، به کار خود در رقابت های کشتی جهانی 2022 پایان داد.

ویدیو کشتی مرحله دوم شانس مجدد ناصر علیزاده با علی چنگیز

 

رقبای ناصر علیزاده در کشتی قهرمانی جهان 2022

در پایان رقابت های روز اول کشتی قهرمانی جهان 2022، زورابی داتوناشویلی از صربستانو تورپل بیسلطانوف از دانمارک به مرحله نهایی 87 کیلوگرم راه پیدا کردند که در نهایت زورابی داتوناشویلی موفق شد با غلبه بر حریف دانمارکی خود به مدال طلای 87 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی صربستان راه پیدا کند. در دیدار های رده بندی هم علی چنگیز از ترکیه و داوید لوسونزی از مجارستان به مدال های برنز وزن 87 کیلوگرم رسیدند. نمودار کشتی فرنگی 87 کیلوگرم ناصر علیزاده

ناصر علیزاده

ناصر علیزاده، فرنگی‌کار تیم ملی کشتی ایران است. این کشتی‌گیر ۱۸۵ سانتی‌متری متولد سال ۱۳۷۷ و در شهرستان نور از استان کشتی‌خیز مازندران است. علیزاده اولین بار با دعوت محمد بنا در پاییز سال ۱۳۹۹ به تیم ملی کشتی فرنگی ایران دعوت شد و از آن پس، پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است. ناصر علیزاده از افتخارات ناصر علیزاده می‌توان به کسب دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ اشاره کرد. با این کارنامه مناسب، علیزاده یکی از امیدهای کاروان کشتی ایران مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ برای کسب مدال محسوب می‌شود. افتخارات کسب شده توسط این کشتی‌گیر جوان مازندران به شرح زیر است: قهرمانی کشتی آسیا
  • مدال طلا – آلماتی ۲۰۲۱ – ۸۷ کیلوگرم
  • مدال طلا – اولان‌باتور ۲۰۲۲ – ۸۷ کیلوگرم
قهرمانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان
  • مدال برنز – بلگراد ۲۰۲۱– ۸۷ کیلوگرم

سابقه حضور ناصر علیزاده در مسابقات بین‌المللی

پس از آشنایی با خلاصه‌ای از افتخارات علیزاده، در ادامه به بررسی دقیق‌تر سابقه او در رویدادهای بین‌المللی می‌پردازیم. اولین حضور ناصر علیزداه در مسابقات جهانی کشتی، مسابقات جهانی کشتی صربستان خواهد بود. زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ ناصر علیزاده در سال ۲۰۲۱ و در مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال در وزن ۸۷ کیلوگرم، در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب الکساندر کوماروف شد. کوماروف، دارای مدال برنز اروپا از روسیه است که علیزاده در این دور نتوانست حریف او شود. در ادامه و با توجه به صعود کوماروف به فینال این مسابقات،‌ علیزاده به جدول شانس مجدد راه یافت؛ او ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر توانست کومار سونیل را از هند مغلوب کرد و در ادامه نیز، ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. این پیروزی‌ها باعث راهیابی وی به مرحله رده‌بندی شد و علیزاده در این مرحله، تموری چکاسلیدزه از گرجستان را با نتیجه ۱۵ بر ۷ در هم کوبید و در نهایت توانست مدال برنز را به گردن خود بیاویزد. ناصر علیزاده قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۱، با استراحتی که در دور اول داشت، در دور دوم توانست مقابل نورسلطان تورسینوف قزاقستانی، با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. جالب است بدانید تورسینوف، قهرمان آسیا بوده است. علیزاده توانست در مرحله بعد، یعنی نیمه نهایی، با نتیجه ۱۰ بر ۴ از سد رستم آساکالوف گذشت و به مرحله فینال این رقابت‌ها راه یافت. ناصر علیزاده که امسال نماینده ایران در مسابقات جهانی کشتی صربستان خواهد بود، در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با نتیجه ۳ بر یک مقابل اتابیک عزیزوف به پیروزی دست یافت و به مدال طلا رسید. ناصر علیزاده قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ و در وزن ۸۷ کیلوگرم توانست در دور اول با نتیجه ۷ بر یک، ملیس آیتبکوف را مغلوب کند. وی در نیمه نهایی نیز مقابل نورسلطان تورسینوف، با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله فینال شد. علیزاده در فینال توانست با نتیجه ۳ بر ۱، جالگاسبای بردیموراتوف را از پیش رو بردارد و مدال طلا را با خود به خانه ببرد. ناصر علیزاده در نهایت، همانطور که گفته شد، این کشتی‌گیر جوان و سخت‌کوش، امسال برای شرکت در رقابت‌های جهانی کشتی صربستان به تیم ملی کشتی فرنگی ایران دعوت شده است. باتوجه به کارنامه موفق ناصر علیزاده، به نظر شما او در این مسابقات چه مدالی را برای کاروان کشتی ایران کسب خواهد کرد؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...