3 مدعی، 3 سرخورده؛ عاقبت مدعیان لیگ قهرمانان اروپا

در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا نیز قطعا تیم‌های بزرگی در همان مرحله گروهی و یا دور اول مرحله حذفی و خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، از مسابقات کنار می‌روند.
کدخبر (66314) | 16 شهریور 1401 | ساعت 19:48
0 96
3 مدعی، 3 سرخورده؛ عاقبت مدعیان لیگ قهرمانان اروپا
در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا نیز قطعا تیم‌های بزرگی در همان مرحله گروهی و یا دور اول مرحله حذفی و خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، از مسابقات کنار می‌روند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طبق قرعه کشی، لیگ قهرمانان اروپا برگشت و دور اول مرحله گروهی آغاز شد. امسال این مرحله زودتر از هر دوره دیگری به انجام‌ می‌رسد چرا که جام‌ جهانی 2022 در راه است و باید بازیکنان حداقل دو تا هفته پیش از آغاز مسابقات، در اختیار تیم‌های کشورشان قرار بگیرند. همیشه مسابقات در ماه سپتامبر آغاز می‌شد و در اوایل دسامبر به پایان می‌رسد اما این فصل قرار است روز دوم نوامبر مرحله گروهی خود را تمام کند. همیشه این مرحله دربرگیرنده گروه‌هایی بوده که در آن تیم‌های بزرگ بیشتری با یکدیگر هم مسیر شده بودند؛ اتفاقی که باعث شده یکی از آنها خیلی زودتر از جام کنار بکشد و هوادارانش را ناامید کند. این فصل هم از این قاعده مستثنی نیست و قطعا تیم‌های بزرگی در همان مرحله گروهی و یا دور اول مرحله حذفی و خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، از مسابقات کنار می‌روند. البته تیم‌های مدعی قهرمانی هم که سفت و محکم برای رسیدن به فینال، اینجا هستند.

مدعیان اصلی

منچسترسیتی اگرچه تیم گواردیولا بازیکنان مهمی مثل گابریل ژسوس و زینچنکو را از دست داده اما هنوز هسته اصلی بازیکنان این تیم مانند کوین دی‌بروین، رودری، سیلوا، واکر و گوندوغان حفظ شده تا این همچنان شکست‌ناپذیر به نظر برسد. نباید فراموش کنیم که آنها قهرمانی 4 دوره از 5 دوره گذشته لیگ برتر هستند. تنها افتخاری که پپ با این تیم به آن دست نیافته، فتح لیگ قهرمانان اروپا است. منتقدانش می‌گویند او استعداد این کار را ندارد. اما این آخرین قطعه از پازل قهرمانی‌های گواردیولا در سیتی خواهد بود و احتمالا گذر زمان آن را برطرف کند. رئال مادرید هیچ راهی وجود ندارد که کهکشانی‌ها را در نظر نگیرید. بنزما، مودریچ، وینسینیوس، آلابا و کورتوا هنوز در مادرید هستند تا قهرمانی پانزدهم هم در دسترس باشد. شاگردان کارلتو در گروه آسانی قرار دارند اما جدا از این، نه تنها بازیکنان قدیمی که تجربه چند قهرمانی اروپا را دارند، هنوز با تیم هستند بلکه رئال مادرید در 9 سال گذشته 5 قهرمانی کسب کرده و بازهم برای دفاع از قهرمانی به میدان آمده است. رئال مادرید پاری‌سن‌ژرمن این هم یکی دیگر از تیم‌های بزرگی که هنوز دستش به جام نرسیده است. اما آیا این فصل طلسم شکسته می‌شود. همگروهی با یوونتوس اگرچه جذاب است اما برای مسی و دوستانش، چالش‌برانگیز نخواهد بود. تیم گالتیه در فرآیند بازسازی و رشد قرار دارد و داشتن یک مثلث خوفناک تهاجمی مثل امباپه، مسی و نیمار و داشتن رهبری مانند سرخیور راموس در خط دفاعی، کارشان را برای رسیدن به اولین قهرمانی اروپا، ساده‌تر خواهد کرد.

پاری سن ژرمن

ناکامان

اینترمیلان آنها قطعه‌ای از گروه مرگ این فصل هستند. با وجود بایرن مونیخ و بارسلونا، به آنها شانس کمی برای صعود از این گروه می‌دهند. با داشتن بازیکنانی مانند لوکاکو، مارتینز، بروزوویچ و دیگران، تیم اینزاگی در زمینه استعداد چیزی کم ندارد اما برای این گروه ترسناک، این کافی نیست. آنها از هر گروه دیگری می‌توانستند صعود بی دردسری به مرحله حذفی داشته باشند. شر بست بر روی حذف اینتر در مرحله گروهی به نظر عاقلانه باشد. یوونتوس تیم آلگری تلفیقی از استعداد و تجربه است. ولاهوویچ و دی‌ماریا در حمله، کوادرادو و لوکاتلی در خط میانی و بونوچی و ساندرو در خط دفاعی، می‌توانند تضمین‌کننده موفقیت هر تیمی باشند. اما حقیقت این است که قهرمان سابق کالچو، این روزها ناسازگارتر از آن است که حتی بتواند در لیگ ایتالیا سری در سرها بلند کند چه برسد در اروپا! اگرچه لیگ قهرمانان اروپا داستان خودش را دارد، اما قرار گرفتن در گروهی که پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا قرار دارند، حتی فکر صعود را هم دشوار می‌کند. یوونتوس آژاکس بهترین تیم فوتبال هلند، در مسیری صعودش به مرحله حذفی، لیورپول و ناپولی را به عنوان دو مدعی بزرگ می‌بیند. اگرچه آژاکس در 4 فصل گذشته لیگ هلند قهرمان شده اما ناپولی هم 24 بازی است که شکست نخورده و فصل گذشته دومین خط دفاعی برتر فصل را بدست آورد. ناپلی‌ها مدعی قهرمانی سری‌آ هستند و اکنون در رده سوم قرار دارند. اگر قرار باشد میان آژاکس و ناپولی یکی بعد از لیورپول شانس صعود داشته باشد، آن ناپولی خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...