پژمان پشتام به دنبال خوشرنگ ترین مدال در وزن 82 کیلوگرم کشتی جهانی صربستان + ویدئو و نتایج زنده

پژمان پشتام نماینده فرنگی کار کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم به دنبال کسب مدالی خوشرنگ تر از برنز است.
کدخبر (66365) | 17 شهریور 1401 | ساعت 18:06
0 192
پژمان پشتام به دنبال خوشرنگ ترین مدال در وزن 82 کیلوگرم کشتی جهانی صربستان + ویدئو و نتایج زنده
پژمان پشتام نماینده فرنگی کار کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم به دنبال کسب مدالی خوشرنگ تر از برنز است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نگاهی به برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ نشان می دهد که رقابت های کشتی فرنگی هم اکنون در حال انجام است. با اعلام لیست تیم ملی برای شرکت در مسابقات کشتی جهانی صربستان نیز مشخص شد که پژمان پشتام، نماینده کشتی فرنگی ما در وزن ۸۲ کیلوگرم است. طبق تاریخ مشخص شده برای مسابقات کشتی فرنگی جهانی ۲۰۲۲ رقابت های این کشتی گیر از امروز (20 شهریور) در بلگراد صربستان آغاز می شود.

نتایج زنده کشتی های پژمان پشتام در مسابقات جهانی صربستان

  • پژمان پشتام در مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان مقابل کاراپت چالیان از ارمنستان قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 2-1 از پس این حریف عبور کند.

ویدیو کشتی مرحله اول پژمان پشتام با کاراپت چالیان

 
  • پژمان پشتام در مرحله یک چهارم نهایی کشتی قهرمانی جهان در وزن 82 کیلوگرم، مقابل یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین با نتیجه 3-2 شکست خورد و متسفانه از گردونه مسابقات کنار رفت. باید دید با حضور احتمالی حریف اوکراینی او در فینال، آیا پشتام شانس حضور در مرحله شانس مجدد را خواهد داشت یا خیر.

ویدیو کشتی مرحله دوم پژمان پشتام با یاروسلاو فیلچاکوف

نمودار کشتی 82 کیلوگرم پژمان پشتام

پژمان پشتام- نماینده ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در کشتی جهانی ۲۰۲۲

نام کامل او پژمان سلطان مراد پشتام است؛ ۲۱ دی ماه ۱۳۷۲ در شهر ری متولد شد و اصالتا اهل ایلام به شمار می رود. پژمان پشتام سال گذشته در وزن ۸۲ کیلوگرم در مسابقات فرنگی قهرمانی جهانی اسلو صاحب مدال برنز شد. در کارنامه پشتام یک مدال طلا و یک نقره قهرمانی کشتی آسیا نیز به چشم می خورد. پشتام امیدوار است که در مسابقات کشتی جهانی صربستان، مدالی خوش رنگ تر از برنز سال گذشته را کسب کند.

بررسی ۸ نفر نخست رنکینگ جهانی در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی- پشتام در جایگاه سوم

همانطور که اشاره کردیم پژمان پشتام نماینده فرنگی کشورمان در وزن ۸۲ کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی صربستان است. در همین راستا نگاهی داشته ایم به ۸ نفر نخست رنکینگ جهانی در این وزن که نام پشتام نیز در میان آنها به چشم می خورد؛ ۱-رفیق حسین اف (آذربایجان)؛ این کشتی گیر سرشناس مدعی اصلی وزن 82 کیلوگرم فرنگی به حساب می آید. او صاحب مدال برنز 77 کیلوگرم المپیک توکیو است. ۲- برهان آکبوداک (ترکیه)؛ کشتی گیر 27 ساله ترکیه ای در مسابقات سال 2021 صاحب مدال نقره شد و حالا به دنبال کسب مقامی بهتر خواهد بود. ۳- پژمان پشتام (ایران)؛ همانطور که گفتیم پشتام در مسابقات اسلو صاحب مدال برنز شد؛ پژمان پشتام حالا به دنبال مدالی خوشرنگ تر است و در این راه رقبایی چون حسین اف و آکبودارک را پیش رو داد. ۴- آدلان آکیف؛ این کشتی گیر روس نیز همانند سایر روس ها در مسابقات جهانی حضور نخواهد داشت. ۵- الکس بیوربرگ کسیدیس (سوئد)؛ کشتی گیر 27 ساله سوئدی در مسابقات قهرمانی جهان سال 2019 موفق به کسب مدال نقره شده است. او در وزن 77 کیلوگرم کشتی می گرفت و با شکست علی گرایی به جایگاه دوم رسید. ۶- لازلو سابو (مجارستان)؛ او در مسابقات جهانی 2016 در بوداپست، صاحب مدال برنز وزن 80 کیلوگرم شد. ۷- میهایل برادو (مولداوی)؛ این کشتی گیر پیش تر و حتی در مسابقات سال 2021 در وزن 87 کیلوگرم کشتی می گرفت اما مدالی کسب نکرد و در یک شانزدهم نهایی با قبول شکست مقابل رامین طاهری از ایران از دور رقابت ها کنار رفت. ۸- رانت کالیوبا (استونی) سیدبندی کشتی فرنگی فهرمانی جهان

سیدبندی وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی 

شرایط ویژه پشتام در مسابقات جهانی اسلو

وقتی پژمان پشتام در مسابقات جهانی کشتی اسلو صاحب مدال برنز شد، حمید سوریان گفت به اندازه تمام مدال های خودم برای پشتام خوشحالم. دلیل این صحبت های سوریان چه بود؟ پژمان در شرایطی در این رقابت ها حاضر شد که کمتر از یکسال قبل مادرش را از دست داده بود. بنابراین کسب مدال خوشرنگ تر در مسابقات کشتی جهانی صربستان توسط پشتام، تصور دور از انتظاری نیست. پژمان پشتام

کشتی به یاد ماندنی پشتام مقابل حریف مجارستانی

کشتی پژمان پشتام در مسابقات جهانی سال گذشته مقابل لازو زابو از مجارستان که منجر کسب مدال برنز توسط او شد از جمله ماندگارترین کشتی های پشتام است.  

مرور یک مصاحبه قدیمی؛ پشتام از آزاد تا فرنگی

پژمان پشتام بعد از کسب مدال برنز مسابقات جهانی مصاحبه مفصلی داشت و در بخشی از آن مطرح کرد: از ۹ سالگی توسط برادر بزرگ‌ترم که در رشته کشتی فعالیت می‌کرد، وارد ورزش کشتی در سبک آزاد شدم. نخستین مربی من رضا شیرازی، مشوق اصلی من برای ادامه این ورزش بود که حدود دو سال در باقرشهر به من آموزش داد. تمریناتم را در باشگاه شهدای باقرشهر ادامه دادم و پس از مدتی زیر نظر آقای بهکار در کشتی آزاد به فعالیت پرداختم و زمانی که حمید سوریان مدال جهانی گرفت، به کشتی فرنگی علاقه پیدا کرده و از آزاد به فرنگی تغییر رشته دادم. پژمان پشتام

مدعیان وزن ۸۲ کیلوگرم در مسابقات کشتی جهانی صربستان

در وزن ۸۲ کیلوگرم، رفیق حسین اف از جمهوری آذربایجان که مدال برنز المپیک در وزن ۷۷ کیلوگرم را در کارنامه دارد از مدعیان اصلی به حساب می آید و از رقبای پژمان پشتام است؛ همچنین آکبوداک از ترکیه، توماس لوای از مجارستان، پاسکال آیزل از آلمان و گلابولکوادزه از گرجستان دیگر رقبای پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و درواقع جز مدعیان این وزن هستند. قرعه کشی کشتی فرنگی پشتام

قرعه کشی وزن 82 کیلوگرم مسابقات جهانی صربستان

درباره وزن 82 کیلوگرم کشتی فرنگی

دسته های وزنی کشتی فرنگی هم مثل کشتی آزاد تا کنون بارها تغییر کرده است. از سال 2017 تا کنون تعداد اوزان کشتی فرنگی و آزاد به ده وزن افزایش یافته که شامل 6 وزن المپیکی و 4 ورزن غیرالمپیکی است. پژمان پشتان در مسابقات جهانی 2021 در همین وزن موفق به کسب مدال برنز شد. وزن 82 کیلوگرم جز اوزان غیر المپیکی کشتی فرنگی به حساب می آید.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...