دادمرز پس از 11 سال کشتی فرنگی را مدال دار می‌کند؟ + ویدئو و نتایج زنده

پویا دادمرز برای اولین بار در مسابقات کشتی قهرمانی جهان که در کشور صربستان برگزار می شود شرکت خواهد کرد.
کدخبر (66510) | 17 شهریور 1401 | ساعت 21:36
0 282
دادمرز پس از 11 سال کشتی فرنگی را مدال دار می‌کند؟ + ویدئو و نتایج زنده
پویا دادمرز برای اولین بار در مسابقات کشتی قهرمانی جهان که در کشور صربستان برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات کشتی قهرمانی جهان، از شنبه هفته آینده در بلگراد آغاز خواهد شد. به همین منظور اعضای تیم ملی کشتی فرنگی با مربیگری محمد بنا بامداد چهارشنبه راهی صربستان شدند تا در این مسابقات حضور پیدا کنند. پویا دادمرز به نمایندگی از کشورمان، در وزن ۵۵ کیلوگرم در مسابقات کشتی فرنگی جهان شرکت می کند. ترکیب تیم اعزامی کشتی فرنگی به مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به شرح زیر است: ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد ۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی ۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام ۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده پوریا دادمرز

نتایج زنده کشتی های پویا دادمرز در مسابقات جهانی صربستان

  • پویا دادمرز در مرحله اول کشتی قهرمانی جهان 2022 صربستان، مقابل اکرم اوزترک از ترکیه قرار گرفت و موفق شد در یک بازی تماشایی، حریف خود را با نتیجه 6-5 شکست دهد. او با این پیروزی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
 

ویدیو کشتی های پویا دادمرز

 

ویدیو کشتی مرحله اول پویا دادمرز با اکرم اوزترک

 
  • در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی کشتی 2022، پویا دادمرز حریف امانگلی بکبولاتوف از قزاقستان ولی متاسفانه نتوانست از پس این کشتی گیر بر بیاید و با نتیجه 3-1 کشتی را واگذار کرد.

ویدیو کشتی مرحله دوم پویا دادمرز با امانگلی بکبولاتوف

 

رقبای پویا دادمرز در کشتی قهرمانی جهان 2022

  • در ادامه مسابقات جهانی کشتی فرنگی، نوگزاری تسورتسومیا از گرجستان، امانگلی بکبولاتوف از قزاقستان، الدنیز عزیزعلی از آذربایجان و مکس نوری از آمریکا به مرحله نیمه نهایی رسیدند. در ادامه با حذف شدن حریف قزاق، پویا دادمرز شانس حضور مجدد برای مدال برنز را از دست داد و کارش در مسابقات به پایان رسید.
  • کشتی گیر آذربایجانی، الدانیز عزیزلی با برتری 8-0 مقابل نوگزاری تسورتسومیا از گرجستان توانست مدال طلای وزن 55 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان 2022 را از آن خود کند.
  • جسوربک اورتیکبوئف از ازبکستان و یو شیوتانی ژاپنی هم به مدال برنز رسیدند.
  • * پویا دادامرز در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022، رتبه هشتم را کسب کرد و بدین ترتیب 6 امتیاز تیمی برای ایران به ارمغان آورد. *
نمودار کشتی فرنگی 55 کیلوگرم پویا دادمرز

اولین حضور دادمرز در رقابت های جهانی کشتی

پویا دادمرز، نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم کشورمان در این رقابت هاست. این کشتی گیر خوزستانی با کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت قزاقستان و سومی در جام بین المللی تختی توانست صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شود. این اولین حضور دادمرز در مسابقات جهانی کشتی فرنگی است. البته وی کشتی گیر بی تجربه ای نیست و سابقه شرکت و قهرمانی در مسابقات بین المللی در رده های پایه را در کارنامه دارد.

افتخارات پویا دادمرز در یک نگاه:

قهرمانی رقابت‌های کشتی‌‎ جوانان جهان ۲۰۱۷ قهرمانی جایزه بزرگ زاگرب کرواسی ۲۰۱۹ نایب قهرمانی کشتی جوانان جهان ۲۰۱۹ نایب قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۲۱ سومی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ کشتی گیر آذریایجانی در صدر رنکینگ جهانی   ۵۵ کیلوگرم فرنگی در جدیدترین رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی برای مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان، پویا دادمرز نتوانست جایگاهی را در بین ۸ کشتی گیر برتر وزن ۵۵ کیلوگرم پیدا کند. در سیدبندی این وزن، کشتی‌گیرانی که بیشترین امتیاز را از مسابقات دارای رنکینگ بدست آوردند به شرح زیر اعلام شد: ۱- الدانیز عزیزلی (جمهوری آذربایجان) ۲- نوگزاری سورتسومیا (گرجستان) ۳- اکرم اوزترک (ترکیه) ۴- مکس نوری (آمریکا) ۵- فابین اشمیت (آلمان) ۶- آمانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) ۷- جسوربک اورتیکبوئف (ازبکستان) ۸- کورین ساهرادیان (اوکراین)

پیش بینی مدال برای دادمرز از سوی اتحادیه کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی رقابت اصلی برای کسب طلا در وزن ۵۵ کیلوگرم را بین الدانیز عزیزلی و تسورتسومیا دانست و نوشت:آنها برترین‌های وزن خود محسوب می‌شوند. علی رغم موفقیت عزیزلی در برابر حریف گرجستانی، تسورتسومیا یکی از تهاجمی‌ترین سبک وزن‌های دنیا به شمار می‌رود. یو شیوتانی از ژاپن در کنار کسب طلا در ۲ دوره گذشته قهرمانی آسیا، در بلگراد حضور دارد. در این وزن نیز پویا دادمرز، آمانگالی بیکبولاتوف قزاقستان برای سکو رقابت می کنند. اما اکرم اوزتورک از ترکیه با ۲ نشان برنز جهان می‌تواند تهدیدی برای این وزن به حساب آید.

مدعیان کسب مدال در وزن ۵۵ چه کسانی هستند؟

همانطور که اتحادیه جهانی کشتی اشاره داشته پویا دادمرز برای رسیدن به مدال در صربستان رقبای سرسختی را مقابل خود می بیند که جدی ترین آنها دو کشتی آذربایجانی و گرجستانی هستند. الدانیز عزیزلی در دوره گذشته با غلبه بر اکرم اوزتورک ترک در دیدار رده بندی به مقام سومی مشترک با تسورتسومیا و مدال برنز دست یافت. این کشتی گیر آذربایجانی در سال ۲۰۱۹ صاحب مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشتی جهان شده بود. از دیگر افتخارات این فرنگی کار می توان به نشان طلای مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۱۸ اشاره داشت. نوگزاری سورتسومیا گرجستانی نیز قهرمان کشتی جهان در سال ۲۰۱۹ بوده است. او دو برنز جهانی نیز در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ داشته است. الدانیز عزیزلی آذربایجان

دادمرز به دنبال انتقام از عزیزلی در صربستان

جالب است بدانید الدانیز عزیزلی زمانی که در عضویت تیم بیمه رازی اردبیل قرار داشت یک بار با پویا دادمرز رو به رو شده بود. این تقابل در جریان رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه های کشور در سال ۹۷ رخ داد و دادمرز که آن زمان برای تیم سینا صنعت ایذه کشتی می گرفت در فینال مسابقات با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب این حریف آذریایجانی شده بود. با توجه به این که دادمرز نتوانست در سیدبندی رتبه ای بیاورد احتمال دارد در دور مقدماتی با عزیزلی رو در رو شود که تقابل دوباره این دو کشتی گیر با هم جذاب خواهد بود.

کشتی فرنگی و یک دهه بی مدالی در مسابقات جهانی

ناگفته نماند که روز جمعه قرعه کشی تمام اوزان کشتی فرنگی برگزار شد و پویا دادمرز حریفان خود در ادامه راه را شناخت. پویا دادمرز در اولین گام باید به مصاف اکرم اوزتورک کشتی‌گیر اهل ترکیه برود. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان ۱۱ سالی می شود که نتوانسته است در وزن ۵۵ کیلوگرم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صاحب مدال شود. در دوره گذشته نیز سجاد عباس پور، نماینده سبک وزن کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل مکس نوری آمریکایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.   فهرست مدال آوران ایرانی وزن ۵۵ کیلوگرم در ادوار مختلف مسابقات کشتی قهرمانی جهان: ۲۰۰۲ مسکو: حسن رنگرز (طلا) ۲۰۰۹ دانمارک: حمید سوریان (طلا) ۲۰۱۰ مسکو: حمید سوریان (طلا)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...