محمد رضا مختاری؛ فرنگی کار ایرانی به دنبال تاریخ سازی در کشتی جهان صربستان + ویدئو و نتایج زنده

کدخبر (66448) | 17 شهریور 1401 | ساعت 20:38
0 495
محمد رضا مختاری؛ فرنگی کار ایرانی به دنبال تاریخ سازی در کشتی جهان صربستان + ویدئو و نتایج زنده
در صورتی که مختاری بتواند در جام جهانی کشتی ۲۰۲۲ بدرخشد، نام خود را به عنوان اولین ایرانی مدال آور در این وزن به ثبت خواهد رساند .

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، محمد رضا مختاری، فرنگی کار وزن ۷۲ کیلوگرم کشورمان که بامداد چهارشنبه به همراه کاروان کشتی راهی شهر بلگراد شده بود، از روز شنبه نوزدهم شهریور برای کسب مدال با حریفانش در مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲، به روی تشک خواهد رفت. ۱۰ کشتی گیر تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در این مسابقات همراهی می کنند تا برای کسب قهرمانی و مدال در این رویداد بین المللی با حریفان به رقابت بپردازند. فرنگی کاران کشورمان در دوره قبلی دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند ۴ طلا و ۲ برنز را در کشور نروژ تصاحب کنند که این در تاریخ کشتی بی نظیر بود. باید دید شاگردان بنا قادر خواهند بود رکورد خود در رقابت های جهانی ۲۰۲۱ را تکرار کرده و یا حتی آن را بشکنند؟ اسامی تیم کشتی فرنگی اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به شرح زیر می باشد: ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد ۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی ۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام ۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده محمدرضا مختاری کشتی فرنگی

نتایج زنده و ویدیو کشتی های محمدرضا مختاری در مسابقات جهانی صربستان

  • محمدرضا مختاری در مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان 2022، مقابل ابراهیم غانم حریف فرانسوی قرار گرفت و متاسفانه با نتیجه 7-3 کشتی را واگذار کرد. در ادامه کار با حذف شدن ابراهیم غانم فرانسوی مقابل علی ارسلان فرنگی کار ایرانی الاصل صربستان، محمدرضا مختاری از حضور در شانس مجدد جاماند.

ویدیو کشتی مرحله اول محمدرضا مختاری با ابراهیم غانم

 

عملکرد رقبای محمدرضا مختاری در کشتی قهرمانی جهان 2022

- مالخاس آمویان از ارمنستان که سال گذشته قهرمان وزن 72 کیلوگرم شده بود، امسال در وزن ۷۷ کیلوگرم در همان مرحله اول از دور رقابت ها کنار رفت. - علی ارسلان کشتی گیر ایرانی الاصل تیم ملی صربستان هم توانست به نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کند. علی ارسلان، کشتی گیر ایرانی الاصل صربستانی توانست با پیروزی 4-7 مقابل اولوی غنی زاده از آذربایجان به عنوان طلای رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2022 وزن 72 کیلوگرم دست پیدا کند. نمودار کشتی ۷۲ کیلوگرم

ناکامی مختاری در کشتی جهانی نروژ

یکی از نفرات پرامید تیم کشتی فرنگی، محمد رضا مختاری است. این کشتی گیر جوان شیرازی دومین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می کند. مختاری علی رغم شروع خوبی که در مسابقات کشتی قهرمانی جهان داشت، نتوانست موفقیتی را در کشور نروژ بدست بیاورد. او که دور نخست با کریستوف برگر سرشاخ شده بود، مقابل این حریف اتریشی به برتری ۹ بر صفر رسید. در دور بعدی، جی یول لی از کره جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و در یک چهارم نهایی در مصاف با اولوو گانیزاده آذربایجانی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد. ماجراجویی های مختاری در مرحله نیمه نهایی با شکست ۱۰ بر ۶ مقابل آمویان متوقف شد و این کشتی گیر در ادامه کار شکست دیگری را برابر کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی متحمل تا دستش از رسیدن به مدال برنز کوتاه بماند و بر سکوی پنجم بایستد.

کسب اولین طلای آسیایی در مغولستان

مختاری به مانند دیگر فرنگی کاران مسابقات سنگینی را در یک سال گذشته پشت سرگذاشت تا در چرخه انتخابی تیم ملی گزینش شده و بتواند فرصت حضور در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را بدست بیاورد. از جمله می توان به مسابقات بین المللی جام تختی و کشتی قهرمانی آسیا اشاره داشت که با کسب دو طلا برای این کشتی گیر همراه بود. مدالی که مختاری در کشور مغولستان بدست آورد، نخستین طلای آسیایی این ورزشکار در اولین حضورش در این رقابت ها بود. مختاری سه ماه قبل نیز، در رقابت های کشتی فرنگی جام تورلیخانوف که دومین رویداد رنکینگ دار اتحادیه جهانی محسوب می شود به مدال برنز دست یافته بود. این کشتی گیر ۲۱ ساله حالا با تجربه بیشتری نسبت به مسابقات نروژ در جام جهانی کشتی ۲۰۲۲ حضور خواهد یافت و امید زیادی دارد تا بتواند به اولین مدال خود در مسابقات کشتی صربستان دست پیدا کند. وزن ۷۲ کیلوگرم فرنگی

مختاری در جمع ۸ نفر برتر رنکینگ جهانی

محمد رضا مختاری در رنکینگ نهایی برترین کشتی گیران جهان برای حضور در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، که اخیرا از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد در رده چهارم قرار گرفت. سایر نفرات وزن ۷۲ کیلوگرم در رنکینگ جهانی به شرح زیر می باشد: ۱. کریستوپاس اسلیوا (لیتوانی) ۲. اولوو گانیزاد (آذربایجان)  ۳. گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) ۵. والنتین پتیچ (مولداوی) ۶. سلجوق جان (ترکیه) ۷. دیوید دیمیتروف (بلغارستان)  ۸. رابرت فریش (مجارستان) 

تقابل احتمالی مختاری با نفر سوم دنیا

از جایی که نفرات اول تا چهارم رنکینگ تا نیمه نهایی مسابقات کشتی، با هم برخوردی نخواهند داشت، مختاری در مراحل مقدماتی با حریفانی که نام بردیم رو به رو نمی شود. اما او در صورت راه یابی به این مرحله، طبق قانون، با نفر اول رنکینگ که ورزشکار کشور لیتوانی باشد مصاف خواهد داد. مختاری در دوره گذشته نیز در دیدار رده بندی با کریستوپاس اسلیوا رو به رو شده بود و همانطور که اشاره شد مقابل این کشتی گیر عنوان دار مغلوب شد. بی شک تقابل احتمالی این دو کشتی گیر از اتفاقات جالب وزن ۷۲ کیلوگرم خواهد بود. در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی جهان نیز نفرات چهارم و پنجم به مصاف یکدیگر می روند که به این ترتیب، مختاری در صورت رسیدن به این مرحله می بایست احتمالا با والنتین پتیچ از مولداوی روی تشک برود و به مبارزه بپردازد. ناگفته نماند مسابقات جهانی کشتی فرنگی، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ روز جمعه در تمامی اوزان قرعه کشی خواهد شد و کشتی گیران حریفان خود را خواهند شناخت. مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم نیز که دادمرز در آن شرکت دارد از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز شنبه برگزار می شود.

مختاری به دنبال تاریخ سازی در مجارستان

تیم ملی کشتی فرنگی در ۵ سالی که وزن ۷۲ کیلوگرم به اوزان غیر المپیکی اضافه شده است نتوانسته صاحب هیچ نشان و عنوانی شود. در صورتی که مختاری بتواند در جام جهانی کشتی ۲۰۲۲ بدرخشد، نام خود را به عنوان اولین ایرانی مدال آور در این وزن به ثبت خواهد رساند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد کشتی گیران ایرانی حاضر در وزن ۷۲ کیلوگرم در ادوار گذشته مسابقات جهانی کشتی فرنگی: محمدعلی گرایی (نهمی مسابقات ۲۰۱۸) امین کاویانی نژاد (نوزدهمی مسابقات ۲۰۱۹) با برگزاری مراسم قرعه کشی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، مشخص شد که محمد رضا مختاری، در دور اول از قرعه استراحت بهره‌مند خواهد بود و در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان جاکوب بیلز از چک و ابراهیم غانم از فرانسه خواهد رفت.

 مجموعا ۲۵ کشتی‌گیر در وزن ۷۲ کیلوگرم دسته فرنگی مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان به روی تشک خواهند رفت که محمد رضا مختاری، نماینده ایران در این وزن خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...