دژاوو برای کلوپ؛ روزهای مشابه با آخرین روزهای دورتموند

با شکست سنگین لیورپول مقابل ناپولی در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، فشارها بر روی یورگن کلوپ افزایش پیدا کرده است.
کدخبر (66486) | 17 شهریور 1401 | ساعت 19:47
0 63
دژاوو برای کلوپ؛ روزهای مشابه با آخرین روزهای دورتموند
با شکست سنگین لیورپول مقابل ناپولی در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، فشارها بر روی یورگن کلوپ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، شکست 4-1 لیورپول مقابل ناپولی در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، دیگر صدای همه را درآورد و حالا یورگن کلوپ تیغ انتقادات را بیش از هرزمانی زیر گلوی خود حس می‌کند. او و تیمش شروع ناامیدکننده‌ای در این فصل داشتند و به جز این شکست اروپایی، در لیگ برتر هم 2 برد، 3 تساوی و یک باخت در شش هفته ابتدایی داشته‌اند. شرایط نامساعد آنها در لیگ، به اروپا هم سرایت کرد و این فرصت برای ناپولی کافی بود تا تیم کلوپ را به زانو دربیاورد. پیوتر زلنسکی در نیمه اول و دوم و پس از آن فرانک زامبو آنگوسیا و جیووانی سیمئونه هر کدام یک ضربه کاری به بر پیکر ناخوش لیورپول وارد کردند و همین برای اولین برد فصل در لیگ قهرمانان کافی بود. اگرچه گل لوئیز دیاز هم در این شب تلخ کلوپ و تیمش، به فراموشی سپرده شد. این سنگین‌ترین شکست لیورپول در تاریخ لیگ قهرمانان بودند و زنگ‌های خطر را برای یورگن کلوپ به صدا درآورد. این روند شباهت زیادی به الگوی اتفاقاتی دارد که برای کلوپ در دورتموند رخ داد. جردن کاندی مدافع سابق چلسی می‌گوید"روزهای آخر حضور کلوپ در دورتموند دقیقا مشابه چنین روزهایی بود. ببینید که آن روزها چطور سپری شد و کلوپ چه کارهایی انجام داد. همان اتفاقاتی که باعث شد دوره کاری وی در سیگنال آیدونا پارک تمام شود، حالا در لیورپول در حال تکرار است. این تیم هم از کنترل خارج شده و آنها با از دست دادن سادیو مانه، همان تیم همیشگی نیستند". لیورپول – ناپولی کلوپ با دورتموند موفقیت‌های بزرگی بدست آورد و دو بار قهرمان بوندسلیگا و یک بار جام حذفی آلمان شد و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2013 رساند. با این حال، آخرین فصل حضور او در تیم آلمانی پر از مشکلات بود که نقاط ضعف دورتموند را بیش از حد نمایان کرد. آنها فصل 15-2014 را در رده هفتم بوندسلیگا به پایان رساندند و در 34 بازی خود در لیگ، 14 بازی باخت، 7 تساوی و 13 پیروزی کسب کردند. شرایط فعلی لیورپول شباهت‌های زیادی به آخرین فصل فاجعه‌بار دورتموند تحت هدایت کلوپ دارد. در سال 2013 رابرت لواندوفسکی راهی بایرن شد و حالا مشابه همان اتفاق تکرار شده و لیورپول یکی از بازیکنان اصلی خود یعنی سادیو مانه را نیز به باواریایی‌ها از فروخته است. استدلال عده‌ای اینگونه است که تیم کلوپ در حال گذار است و پس از خروج مهاجم سنگالی به بازسازی نیاز دارد. با این حال، این همان تیمی است که فصل گذشته به سه فینال راه یافت و جام حذفی و کارابائو را بالای سر برد. تضاد عملکرد قرمزهای آنفیلد در این فصل نسبت به گذشته قابل توجه بوده است. به طرز مشابهی، دورتموند پس از کسب مقام دوم در لیگ و قهرمانی در سوپرکاپ آلمان، در فصل 14-2013 عملکرد بسیار بدی از خود بر جای گذاشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...