هادی ساروی؛ تلاش برای برنز مسابقات کشتی جهانی صربستان + ویدئو و نتایج زنده

محمد هادی ساروی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در صربستان حاضر شده است.
کدخبر (66552) | 18 شهریور 1401 | ساعت 07:53
0 509
هادی ساروی؛ تلاش برای برنز مسابقات کشتی جهانی صربستان + ویدئو و نتایج زنده
محمد هادی ساروی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در صربستان حاضر شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲، از شنبه این هفته در کشور صربستان آغاز شد و بیش از ۸۰۰ کشتی گیر در اوزان مختلف در دو رشته فرنگی و آزاد به روی تشک خواهند رفت. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز با ۱۰ کشتی گیر در این مسابقات شرکت می کند. محمد هادی ساروی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به صربستان سفر کرده تا بتواند بار دیگر مدال خوشرنگ طلا را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. در ادامه با نتایج کشتی هادی ساروی با ما همراه باشید. اسامی فرنگی‌کاران اعزامی ایران به کشتی جهانی صربستان به شرح زیر است: 55 کیلوگرم: پویا دادمرز 60 کیلوگرم: مهدی محسن نژاد 63 کیلوگرم: علیرضا نجاتی 67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی 72 کیلوگرم: محمدرضا مختاری 77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی 82 کیلوگرم: پژمان پشتام 87 کیلوگرم: ناصر علیزاده 97 کیلوگرم: محمد هادی ساروی 130 کیلوگرم: امین میرزازاده

نتایج پخش زنده کشتی های هادی ساروی در مسابقات جهانی صربستان

گزارش و پخش زنده کشتی های محمد هادی ساروی:
  • هادی ساروی در مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان وزن 97 کیلوگرم، مقابل فلیکس بالدوف نروژی قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 8-0 این حریف را از پیش رو بردارد.

ویدیو کشتی مرحله اول هادی ساروی با امانتور اسماعیلوف

 
  • هادی ساروی در یک کشتی چهارم نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان، مقابل رستم آساکالوف از ازبکستان کشتی گرفت و موفق شد در یک کشتی مقتدارنه با نتیجه 7-0 از سد حریف خود عبور کند و به نیمه نهایی برسد.

ویدیو کشتی مرحله یک چهارم نهایی هادی ساروی با رستم آساکالوف

 
  • در مرحله نیمه نهایی کشتی قهرمانی جهان 2022، ساروی با کشتی گیر ارمنستانی، آرتور الکسانیان که سابقه ی قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه دارد، رقابت کرد. در وقت اول حریف اخطار کم کاری دریافت کرد ولی پژمان نتوانست از آن استفاده کند. در وقت دوم اما این نوبت پشتام بود که اخطار کم کاری دریافت کند ولی آرتور الکسانیان با تجربه این فرصت را از دست نداد و موفق شد با نتیحه 3-1 کشتی گیر کشورمان را از دور رقابت ها حذف کند. هادی ساروی در رده بندی فرصت این را دارد که برای مدال برنز بجنگد. دیدار رده بندی هادی ساروی با عارف نیفتولایف از آذربایجان خواهد بود.

ویدیو کشتی نیمه نهایی هادی ساروی با آرتور الکسانیان

کشتی نیمه نهایی ساروی:
نمودار کشتی فرنگی 97 کیلوگرم محمد هادی ساروی

برنامه پخش زنده کشتی فرنگی قهرمانی جهانی صربستان- دوشنبه بیست‌ ویکم شهریورماه:

ساعت دقیق کشتی و برنامه پخش زنده کشتی مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر می باشد؛ دایره طلایی (مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۳-۶۷-۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی) پخش زنده ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه سه دایره طلایی (مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۳-۶۷-۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی) پخش زنده ساعت ۲۲:۲۰ از شبکه سه  

لینک پخش کشتی فرنگی قهرمانی جهانی ۲۰۲۲

شما می توانید طبق برنامه پخش زنده مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۲ با مراجعه به لینک زیر، این رقابت ها را تماشا کنید. https://telewebion.com/live/tv3

تاریخ سازی در نروژ

محمد هادی ساروی با قهرمانی در جام پیتلاسینسکی لهستان توانست در فهرست نهایی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان قرار بگیرد و همچون ۲ دوره گذشته نماینده سنگین‌وزن کشورمان در این مسابقات خواهد بود. این فرنگی کار آملی، در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، با شکست مقابل آرتور الکسانیان ارمنستانی، قهرمان جهان و المپیک از رسیدن به نیمه نهایی بازماند و هفتم شد.ساروی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ نیز نماینده ۹۷ کیلوگرم کشورمان بود که پس از استراحت در دور نخست با عبور از سد آرتور سارگسیان به یک چهارم نهایی رسید. او در این مرحله گئورگی ملیا از گرجستان را با نتیجه ۹ بریک مغلوب کرد و در نیمه نهایی هم با نتیجه ۵ بر صفر برابر نیکولوز کاخلاشویلی به برتری رسید. این کشتی گیر جوان در فینال موفق شد آلکس زوک مجارستانی را در یک مبارزه سخت و نفس گیر با نتیجه ۳ بر یک شکست داده و کشتی فرنگی کشورمان را به اولین مدال طلای جهانی تاریخ خود در وزن ۹۷ کیلوگرم برساند. محمدهادی ساروی

افتخار آفرین مثل ساروی

این فرنگی کار مطرح علاوه بر قهرمانی جهان، صاحب چندین و چند عنوان جهانی و آسیایی دیگر می باشد که مهمترین آن برنزی است که سال گذشته در المپیک توکیو کسب کرد. سایر عناوین محمد هادی ساروی به شرح زیر است: قهرمانی جوانان جهان (۲۰۱۸) قهرمانی جوانان آسیا (۲۰۱۸) قهرمانی امیدهای جهان (۲۰۱۹) قهرمانی امیدهای آسیا(۲۰۱۹) قهرمانی‌کشتی آسیا (۲۰۲۲)

چشم امید یک ملت به کشتی گیر آملی

محمد هادی ساروی با توجه به قابلیت هایی که از خود در رقابت های بین المللی نشان داده و تجربیات ارزنده ای که در میدان های بزرگ کسب کرد، حالا در سن ۲۴ سالگی به یک کشتی گیر پخته و نامدار تبدیل شده است. او چشم امید کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و علاقمندان این رشته در مسابقات کشتی جهانی صربستان خواهد بود. نه فقط ما ایرانی ها، که اتحادیه جهانی کشتی و کارشناسان این رشته هم این کشتی گیر آملی را شانس اول کسب مدال در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی جهانی ۲۰۲۲ می داند.

ساروی به حریفانش باج نمی دهد

در گزارشی که اتحادیه جهانی کشتی اخیرا درباره کشتی گیران حاضر در صربستان منتشر کرده از محمدهادی ساروی به عنوان کشتی‌گیری یاد شده است که به حریفانش هیچ راهی نمی‌دهد و با صبوری در زمان‌های مناسب کار خود را انجام می‌دهد. این کشتی گیر سنگین وزن ورزشکاری معرفی شده که اشتباهات زیادی مرتکب نمی شود و به اشتباهات مخالفانش حمله می‌کند که این فرمولی برای موفقیت در هر وزن دانسته شده است. در ادامه این گزارش آمده: الکس زوکه دارنده مدال نقره اسلو از کشور مجارستان، آرتور الکسانیان دارنده مدال طلای المپیک از ارمنستان، تادوژ میچالیک دارنده مدال برنز المپیک و اروپا از لهستان، میخائیل کاجایا از صربستان، کریل میلوف بلغارستان، متهان بسار از ترکیه به عنوان دیگر مدعیان اصلی این وزن هستند.

یکه تازی ساروی در ۹۷ کیلوگرم

لازم به ذکر است که ساروی در تازه ترین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قبل از مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲ در سنگین وزن در صدر جای دارد. سایر فرنگی کاران وزن ۹۷ کیلوگرم به شرح زیر هستند:سیدبندی کشتی فرنگی فهرمانی جهان ۲- الکس زوک (مجارستان) ۳- کریل میلوف (بلغارستان) ۴- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۵- تادئوس میچالیک (لهستان) ۶- نیکولوز کاخلاشویلی (ایتالیا) ۷- ویلیوس نارلایتیس (لیتوانی) ۸- میهایل کاجایا (صربستان).

خط و نشان بنا برای الکسانیان

یکی از جذاب‌ترین مسابقات این وزن می تواند جدال ساروی و الکسانیان باشد. این دو کشتی گیر تاکنون دو بار با هم سرشاخ شده اند که برتری از آن فرنگی کار ارمنستانی بوده. نخستین جدال دو کشتی گیر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جهانی قزاقستان اتفاق افتاد که آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک، با نتیجه 4 بر یک ساروی را شکست داد. در یک چهارم نهایی المپیک توکیو نیز ساروی در یک رقابت نزدیک ۴ بر ۳ از حریف نامدارش شکست خورد. محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی وعده داده در صورتی که این دو کشتی گیر دوباره با هم رو شوند ساروی حریف ارمنستانی خود را له کند. سرمربی تیم کشتی فرنگی آزاد معتقد است الکسانیان، آن کشتی گیر سابق نیست و هادی ساروی غولی شده که کسی در دنیا حریفش نیست. ارتور الکسانیان

حریفان احتمالی ساروی در کشتی جهانی ۲۰۲۲

البته از جایی که طبق قوانین مسابقات جهانی کشتی فرنگی، نفرات اول تا چهارم رنکینگ تا مرحله نیمه‌نهایی و نفرات اول و دوم رنکینگ تا فینال با هم رو به رو نمی شوند، بنابراین امکان رویارویی محمد هادی ساروی و آرتور الکسانیان در صورت صعود احتمالی این دو تا این مرحله وجود ندارد. در صورت فینالیست شدن احتمالی ساروی نیز او به الکس زوک برخورد خواهد کرد.

استراحت ساروی در دور نخست کشتی صربستان

ناگفته نماند قرعه کشی مسابقات جهانی کشتی فرنگی، عصر امروز انجام شد و ۲۹ کشتی گیر حاضر در وزن ۹۷ کیلوگرم حریفان خود را شناختند. بر همین اساس محمد هادی ساروی در مرحله نخست استراحت می کند و در دور دوم باید به مصاف برنده دیدار بسن فلیکس بالدوف از نروژ و یان لیو از چین برود.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...