پیکه، بزرگترین قربانی ریاضت اقتصادی لاپورتا

اگر طبق قرارداد تعداد بازی‌های پیکه تا پایان فصل به حدنصاب نرسد، او 12 ماه زودتر از پایان قراردادش از جمع کاتالان‌‌ها جدا می‌شود.
کدخبر (67833) | 20 شهریور 1401 | ساعت 14:05
0 90
پیکه، بزرگترین قربانی ریاضت اقتصادی لاپورتا
اگر طبق قرارداد تعداد بازی‌های پیکه تا پایان فصل به حدنصاب نرسد، او 12 ماه زودتر از پایان قراردادش از جمع کاتالان‌‌ها جدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مشکلات اقتصادی باشگاه‌های فوتبال اروپا پس از وقوع پاندمی کرونا، باعث شد تا تعدادی از این باشگاه‌ها مانند بارسلونا، برای ادامه بقای خود سیاست‌های مالی و اقتصادی سخت یا به عبارتی ریاضتی را در پیش بگیرند و در این بین چیزهای زیادی از جمله بازیکنان قربانی این مساله شوند. این در حالیست که خوان لاپورتا در تابستان تلاش کرد در یعن مشکلات مالی، بازیکنان مورد نیاز ژاوی را جذب امضای قرارداد با 7 بازیکن جدید چندین اهرم مالی را در باشگاه فعال کرد و از سوی دیگر باعث شد باشگاه با چندین بازیکن خداحافظی کند و از چند تن دیگر بخواهد که در مبالغ قرارداد و دستمزدهایشان، تجدید نظر کنند. یکی از این بازیکنان جرارد پیکه، کاپیتان 35 ساله کاتالان‌ها بود که همین ماه گذشته حاضر شد تا برای اینکه به باشگاه کمک کند، دستمزد خود را کاهش دهد. با این حال نیمکت نشینی مداوم او نشان داد که باشگاه علاقه‌ای به همکاری با وی نداشته و صرفا به احترام وفاداری این بازیکن، او را در تیم حفظ کرده است. در ماه جولای ژاوی به هم‌تیمی سابقش گفته بود که بهترین اتفاق ممکن برایش، ترک باشگاه است. با این حال پیکه از ژاوی خواست که بماند و به تیم کمک کند، در عوض دستمزدش را کاهش دهد. حتی گفته می‌شود این مدافع باتجربه حاضر شده بود که به طور رایگان برای بارسا بازی کند اما لالیگا به دو طرف اجازه چنین کاری را نداد. حالا گزارش‌های دیگری حکایت از آن دارند که بارسلونا قراردادی را با وی امضا کرده که طبق آن می‌تواند بدون تشریفات خاصی، درب‌های خروج را به پیکه نشان دهد. طبق گزارش اسپروت اگر پیکه در بیش از 35 درصد بازی‌های بارسا حضور نداشته باشد، این باشگاه قادر خواهد بود تا به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند. پیکه طبق قرارداد جدید، دارنده 8 قهرمانی لالیگا و 3 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا تا سال 2024 در نیوکمپ خواهد بود. اما اگر طبق این قرارداد تعداد بازی‌های پیکه تا پایان فصل به حدنصاب نرسد، او 12 ماه زودتر از پایان قراردادش از جمع کاتالان‌‌ها جدا می‌شود. این بازیکن 35 ساله که اخیرا در زندگی شخصی خود هم دچار مشکلاتی شده و درگیر جدایی از شکیرا خواننده سرشناس کلمبیایی است، در طول دوران حضورش در بارسا 600 بار برای این تیم به میدان رفته و 30 قهرمانی مختلف را کسب کرده است. با این حال او در ترکیب فعلی و در خط دفاعی آبی و اناری‌ها جایی ندارد و بازیکنان جوانی مثل رونالدو آراخائو، ژولز کنده، اریک گارسیا و آندرس کریستیانسن جایش را پر کرده‌اند. در همین حال بارسا فصل را بسیار خوب شروع کرده و 4 بازی از 5 بازی ابتدایی فصل را با به ثمر رساندن 16 گل، برده است. پیکه در این چند هفته تنها 45 دقیقه در نیمه اول بازی مقابل ویکتوریا پلژن به میدان رفته است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...