خوش استقبال و بد بدرقه مثل فدراسیون فوتبال

با اسکوچیچ علی رغم عملکرد درخشانی که در فوتبال ایران داشت، هرگز آن طور که شایسته اش بود رفتار نشد و به بدترین شکل ممکن وی را کنار گذاشتند.
کدخبر (67687) | 20 شهریور 1401 | ساعت 09:05
0 128
خوش استقبال و بد بدرقه مثل فدراسیون فوتبال
با اسکوچیچ علی رغم عملکرد درخشانی که در فوتبال ایران داشت، هرگز آن طور که شایسته اش بود رفتار نشد و به بدترین شکل ممکن وی را کنار گذاشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در فاصله کمتر از سه ماه تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران دچار تغییر شد و دراگان اسکوچیچ جای خود را به جای کارلوس کی روش داد. این جا به جایی در حالی صورت گرفت که مرد کروات نتایج فوق العاده ای را با فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی به دست آورده و موفق شده بود تیمی را که در آستانه حذف از جام جهانی قرار داشت، زودتر از همه تیم های آسیایی و به عنوان چهاردهمین تیم دنیا راهی جام جهانی کند. به طوری که ملی پوشان فوتبال بعد از برزیلی ها سریع‌ترین صعود را در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی قطر به ثبت رساندند. علی رغم این صعود تاریخی و عملکرد درخشانی که اسکوچیچ داشت با این مربی کروات هرگز آن طور که شایسته اش بود رفتار نشد و به بدترین شکل ممکن وی را کنار گذاشتند تا به قول سردار آزمون خوش استقبال باشیم و بد بدرقه. در مدتی که این مربی هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، بارها و بارها اردوها و بازی های دوستانه ای که اسکوچیچ خواسته بود بدلیل ضعف مدیران فدراسیون لغو شد. از آن بدتر فشارهایی بود که از هر طرف به وی تحمیل می شد که باعث شد اسکوچیچ هیچوقت اقتداری که لازمه یک مربی باشد را نداشته باشد. به طوری که هر کسی که از راه می رسید به خود اجازه می داد، در کار مربی تیم ملی دخالت کرده و حتی بحث برکناری اش را به میان بکشد. روزهایی که اسکوچیچ‌ برای برقراری نظم در تیم ملی تلاش می کرد، فدراسیون نشینان در نقطه مقابل وی بودند و نه تنها اجازه ندادند با مهدی طارمی پس از آن جنجال ها برخورد کند، که حتی بعد از این که به استقلالی ها اجازه دادند از ملی پوشانش در جشن قهرمانی این تیم استفاده کند، برای بازگشت این نفرات به تیم ملی نیز پادرمیانی کردند! حالا رییس کمیته مسابقات لیگ با چنین سابقه سیاهی، به اسکوچیچ کنایه هم می زند. سهیل مهدی ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت مرد پرتغالی به نیمکت تیم ملی فوتبال گفته است: با تغییرات صورت گرفته، خوشحالم کارلوس کی‌روش برگشته و کاریزمای مدیریتی فنی هم به تیم ملی برگشت. امیدواریم فردا روزی کارلوس کی روش بر سر برنامه ریزی مسابقات داخلی با سازمان لیگ و باشگاه ها دوباره به مشکل نخورد که آن موقع باید شاهد بیانیه نویسی و توهین های ریز و درشت مرد پرتغالی باشیم. چه بسا آن زمان حتی سهیل مهدی راننده سازمان لیگ هم خطاب شود!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...