نتایج امین میرزازاده در کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ + ویدئو

در روز سوم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ ، کشتی‌گیران ۴۲وزن به روی تشک رفتند و امین میرزازاده نایل به کسب مدال نقره شد.
کدخبر (68350) 21 شهریور 1401 | ساعت 15:10
0 385
در روز سوم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ ، کشتی‌گیران ۴۲وزن به روی تشک رفتند و امین میرزازاده نایل به کسب مدال نقره شد.

به گزارش سرخ نیوز، در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان، دیدارهای ۲ وزن دیگر برگزار شد و امین میرزازاده فرنگی‌کار سنگین وزن تیم ملی کشتی ایران در دسته ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود رفت. میرزازاده که با سابقه پنجمی المپیک پای به مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان گذاشته، مدال نقره را برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲ کسب کرد.

پیروزی آسان میرزازاده در دیدار اول

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده کشتی‌گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی از حوالی ساعت ۱۲:۵۰ روز دوشنبه ۲۱ شهریور به مصاف علیم‌خان سیزدیوکوف از قزاقستان رفت. میرزازاده پس از این که حریفش اخطار کم کاری گرفت، او را در حالت خاک یکبار بارانداز کرد و وقت نخست با برتری ۳ بر صفر به سود خودش به پایان برد. در وقت دوم، باز هم سیزدیوکوف اخطار کم کاری گرفت اما  امین میرزازاده این بار نتوانست از این فرصت برای اجرای فن استفاده کند. در ادامه، علیم‌خان سیزدیوکوف در ادامه یک اخطار دیگر این بار به دلیل ضربه زدن به حریف گرفت و این دیدار نهایتا با نتیجه ۵ بر ۰ به سود امین میرزازاده به اتمام رسید و او به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صعود کرد. 

میرزازاده

نبرد تمام ایرانی به سود میرزازاده

امین میرزازاده در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی آذربایجان رفت. میرزازاده در یک کشتی طوفانی، پس از در خاک قرار گرفتن حریف به دلیل دریافت اخطار کم کاری از داوران، روی صباح شریعتی دو بارانداز اجرا کرد و در ادامه یک بار دیگر او را خاک کرد تا وقت اول را با نتیجه ۷ بر ۰ برنده شود. امین میرزازده در وقت دوم نیز یک بار دیگر شریعتی را خاک کرد تا با نتیجه ۹ بر ۰ حریف خود را در هم بکوبد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

نفر اول سید اول، مغلوب نماینده ایران

برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی، امین میرزازاده در برابر یاکوبی گاجایا کشتی‌گیر مطرح گرجستانی و نایب قهرمان المپیک توکیو قرار گرفت. این دو کشتی‌گیر در یک کشتی سنگین، قادر به کسب امتیازی از یکدیگر نشدند و تنها دو اخطار کم‌کاری دریافت کردند. این دیدار با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید اما با توجه به این که آخرین امتیاز سهم نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی ایران بود، امین میرزازاده به نیمه نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان صعود کرد.

امین میرزازاده فینالیست شد

از ساعت ۱۹:۳۴ به وقت تهران، امین میرزازاده در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به مصاف مانتاس کنیستائوتاس از لیتوانی رفت. میرزازاده وقت اول این دیدار را با نتیجه ۲ بر ۰ به سود خودش به پایان برد. در وقت دوم، میرزازاده یک اخطار کم کاری دریافت کرد و در خاک حریف خوابید اما با دلاوری و رشادت مانع از اجرای فن توسط کنیستائوتاس شد تا نهایتا این دیدار با همین نتیجه ۲ بر ۱ به اتمام برسد. امین میرزازاده با صعود به فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مدال خود را قطعی کرد و در این مسابقه باید به مصاف رضا کایالپ، کشتی‌گیر مطرح ترکیه‌ای و قهرمان چهار دوره مسابقات کشتی قهرمانی جهان برود.

نایب قهرمانی میرزازاده در عین شایستگی

در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امین میرزازاده به مصاف رضا کایالپ ترکیه‌ای رفت. در وقت اول، کایالپ یک اخطار کم کاری دریافت کرد اما امین میرزازاده نتوانست از قرار گرفتن حریف در خاک استفاده کند و در اجرای فن ناکام ماند. در وقت دوم، این بار میرزازاده بود که با اخطار کم کاری در خاک حریف خوابید اما رضا کایالپ نامدار از اجرای فن روی کشتی‌‌گیر ایرانی ناکام ماند. به رغم تلاش‌های بسیار امین میرزازاده، این دیدار با همان نتیجه ۱ بر ۱ به اتمام رسید و رضا کایالپ به لطف دریافت امتیاز آخر، برای پنجمین بار قهرمان جهان شد.
نمودار کشتی فرنگی ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده

ویدیو کشتی‌های امین میرزازاده

ویدیو کشتی امین میرزازاده در مرحله مقدماتی برابر علیم‌خان سیزدیوکوف از قزاقستان

ویدیو کشتی امین میرزازاده در مرحله یک هشتم نهایی برابر صباح شریعتی از آذربایجان

ویدیو کشتی امین میرزازاده در مرحله یک چهارم نهایی برابر یاکوبی گاجایا از گرجستان

ویدیو کشتی امین میرزازاده در مرحله نیمه نهایی برابر مانتاس کنیستائوتاس از لیتوانی

ویدیو کشتی امین میرزازاده در فینال برابر رضا کایالپ از ترکیه

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...