نتایج علیرضا نجاتی در کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ + ویدئو

در روز دوم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ ، کشتی‌گیران ۴ وزن به روی تشک رفتند که در این بین نمایندگان ایران عملکرد بهتری نسبت به روز گذشته داشتند.
کدخبر (68059) | 20 شهریور 1401 | ساعت 20:17
0 325
نتایج علیرضا نجاتی در کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ + ویدئو
در روز دوم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ ، کشتی‌گیران ۴ وزن به روی تشک رفتند که در این بین نمایندگان ایران عملکرد بهتری نسبت به روز گذشته داشتند.

به گزارش سرخ نیوز، در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان صربستان، دیدارهای ۴ وزن دیگر برگزار شد که در چارچوب آن‌، علیرضا نجاتی کشتی‌گیر وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مصاف حریفان خود رفت. علیرضا نجاتی از صعود به فینال و حتی کسب مدال برنز مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲ باز ماند.

صعود به یک هشتم نهایی با پیروزی برابر نفر سوم اروپا

علیرضا نجاتی کار خود در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را با برد آغاز کرد. نجاتی در نخستین دیدار خود در مقابل احمد اویار از ترکیه که نفر سوم اروپاست قرار گرفت. علیرضا نجاتی پس از اخطار کم کاری داوران، توانست حریف را به بیرون پرتاب کند و یک امتیاز دیگر نیز بگیرد تا وقت اول را با برتری ۲ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم باز هم حریف ترک اخطار گرفت و نجاتی یک بارانداز زیبا اجرا کرد تا نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با نتیجه ۵ بر صفر در این مسابقه پیروز و راهی مرحله بعد شود.

علیرضا نجاتی، برنده نبرد تمام ایرانی

در مرحله بعد، علیرضا نجاتی به مصاف عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم ملی آلمان رفت. پس از اخطار کم کاری داوران به پاپی، علیرضا نجاتی او را به بیرون پرتاب کرد و یک امتیاز دیگر گرفت. پاپی در وقت دوم هم یک اخطار کم کاری دیگر دریافت کرد اما نجاتی نتوانست در حالت خاک، فنی اجرا کند. در ادامه، نجاتی نیز اخطار کم کاری گرفت که پاپی از این فرصت استفاده کرد و با یک سالتو بارانداز، ۴ امتیازی گرفت و ۴ بر ۳ پیش افتاد اما علیرضا نجاتی در ثانیه های پایانی توانست با یک خاک و یک بارانداز، ۴ امتیاز دیگر بگیرد و با بازگشتی تماشایی، ۷ بر ۴ به پیروزی برسد و راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان شود. علیرضا نجاتی

کشتی هوشمندانه نجاتی و صعود به نیمه نهایی

علیرضا نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲، مقابل ویکتور سیوبانو، قهرمان سال گذشته وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات جهانی از مولداوی قرار گرفت. در همان ابتدا، سیوبانو پای نجاتی را از تشک خارج کرد اما نجاتی با اجرای یک کول انداز توانست ۴ امتیاز بگیرد. مربیان مولداوی نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما مورد قبول واقع قرار نگرفت و نتیجه ۵ بر ۱ به سود نجاتی شد.. در وقت دوم، حریف دو بار دیگر پای علیرضا نجاتی را از تشک خارج کرد اما نجاتی با اداره کشتی، توانست کار را با نتیجه ۵ بر ۳ به پایان رسانده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

بدشانسی و ناکامی در فینالیست شدن

در دیدار نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در مقابل لری آبولادزه، کشتی‌گیر مطرح گرجستانی و نایب قهرمان سال گذشته جهان قرار گرفت. آبولادزه ابتدا در خاک علیرضا نجاتی قرار گرفت اما نجاتی از این فرصت استفاده بهره نبرد و در ادامه نیز آبولادزه، پای نجاتی را از تشک خارج کرد و وقت اول با نتیجه ۱ بر ۱ تمام شد. در وقت دوم این بار نجاتی در خاک حریف قرار گرفت اما آبولادزه از این فرصت استفاده نکرد و این مسابقه نهایتا با همان نتجیه ۲ بر ۱ به سود لری آبولادزه به پایان رسید. به این ترتیب، علیرضا نجاتی از صعود به فینال مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان در وزن ۶۳ کیلوگرم باز ماند و به دیدار رده بندی راه یافت.

چلنج اشتباه و از دست رفتن مدال برنز

علیرضا نجاتی در دیدار رده‌بندی وزن ۶۳ کیلوگرم به مصاف ارباتو تو از چین رفت. نجاتی در وقت اول یک اخطار گرفت، در خاک حریف خوابید و یک بارانداز هم دریافت کرد و نتیجه بازی ۳ بر ۰ به سود رقیب شد. وقت اول با همان نتیجه ۳ بر ۰ به پایان رسید. در وقت دوم، این بار کشتی‌گیر چینی بود که یک اخطار دریافت کرد و در خاک قرار گرفت اما علیرضا نجاتی از اجرای فن ناکام ماند و نتیجه ۳-۱ شد. در ادامه چلنج اشتباه مربیان ایران، یک امتیاز و البته فرصت تنفسی به کشتی‌گیر خسته چینی هدیه کرد و در ادامه نیز علیرضا نجاتی نتوانست مقاومت ارباتو تو را بشکند و از کسب مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان باز ماند. نمودار کشتی فرنگی 63 کیلوگرم نجاتی

ویدیو کشتی‌های علیرضا نجاتی

ویدیو کشتی علیرضا نجاتی در مرحله یک هشتم نهایی برابر عبدالمحمد پاپی از آلمان

ویدیو کشتی علیرضا نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ویکتور سیوبانو از مولداوی

ویدیو کشتی علیرضا نجاتی در مرحله نیمه نهایی برابر لری آبولادزه از گرجستان

ویدیو کشتی علیرضا نجاتی در دیدار رده بندی برابر ارباتو تو از چین

نتایج مهم کشتی گیران ۶۳ کیلوگرم

  • طالع ممدوف با پیروزی برابر لوئیس اورتا سانچز راهی مرحله نیمه نهایی شد.
  • سباستین ناد با پیروزی ۴ بر ۰ برابر پوغاسیان از ارمنستان، به مرحله نیمه نهایی رسید و حریف طالع ممدوف شد.
  • سباستین ناد در مرحله نیمه نهایی برابر طالع ممدوف از آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر ۰ شکست خورد.
  • در دیگر دیدار رده‌بندی، پوغوسیان از ارمنستان به مصاف طالع ممدوف از آذربایجان رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...