میرزازاده نقره ای شد/ حسرت طلا با کاروان کشتی فرنگی + ویدئو

امین میرزازاده دیگر فینالیست کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی صربستان به مدال نقره رسید.
کدخبر (68658) 22 شهریور 1401 | ساعت 19:06
0 150
امین میرزازاده دیگر فینالیست کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی صربستان به مدال نقره رسید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طبق برنامه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در صربستان به اتمام رسید. تاریخ رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نشان می دهد که امین میرزازاده در فینال وزن 130 کیلوگرم این رقابت ها امروز سه شنبه 22 شهریورماه به میدان رفت و موفق به کسب مدال نقره شد.  

میرزازاده چگونه به فینال وزن 130 کیلوگرم مسابقات جهانی صربستان رسید؟

میرزازاده در دور نخست، علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و با برتری ۹ بر صفر مقابل صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان توانست راهی یک چهارم نهایی شود. این فرنگی کار خوزستانی در این مرحله برابر یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک از گرجستان با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و به نیمه نهایی رسید. میرزازاده در فینال به مصاف رضا کایالپ از ترکیه رفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد.

عملیات انتقام امین میرزازاده ناموفق ماند

امین میرزازاده که اولین تجربه جهانی خود را در رده بزرگسال پشت سر گذاشت برای رسیدن به مدال طلا کار بسیار دشواری را در پیش داشت، زیرا که رقیب او یعنی رضا کایالپ بسیار با تجربه و قدر بود. این فرنگی کار سنگین وزن ترکیه ای ۴ طلای جهانی و یک مدال نقره و دو برنز المپیک را در کارنامه دارد و طلای امشب، پنجمین قهرمانی او در مسابقات جهانی بود. جالب است بدانید آخرین مدال المپیکی رضا کایالپ نیز برابر امین میرزازاده بدست آمده بود؛ این تقابل در مسابقات ۲۰۲۰ ژاپن رقم خورد. جایی که دو کشتی گیر در دیدار رده بندی با هم سرشاخ شدند و کشتی گیر ترکیه ای توانست نماینده کشورمان را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست دهد و به مدال برنز برسد. میرزازاده نیز به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد. حال این دو فرنگی کار سنگین وزن پس از یک سال بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند و باز هم رضا کایالپ برنده این جدال بود و درواقع میرزازاده موفق نشد انتقام شکست در المپیک را از حریف ترک تبار خود بگیرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...