امیر حسین زارع به دنبال حفظ تاج و تخت قهرمانی + ویدیو

امیر حسین زارع پدیده وزن ۱۲۵ کیلوگرم آزاد دنیا، به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ است.
کدخبر (68765) 23 شهریور 1401 | ساعت 10:34
0 313
امیر حسین زارع پدیده وزن ۱۲۵ کیلوگرم آزاد دنیا، به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ است.

به گزارش سرخ نیوز، پس از مشخص شدن برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022، علاقه‌مندان به کشتی چشم انتظار تماشای کشتی‌های چشم‌نواز و تماشایی امیر حسین زارع، کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران هستند. مروری بر تاریخ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان نشان می دهد که امیر حسین زارع از روز اول مسابقات یعنی پنج‌شنبه ۲۴ شهریور، به مصاف رقیبان خود خواهد رفت.

امیرحسین زارع امیر حسین زارع، متولد ۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۷۹ در استان کشتی‌خیز و کشتی‌گیر پرور مازندران و شهر آمل است. زارع که دوران ورزشی خود را با ورزش باستانی آغاز کرد، در ابتدای نوجوانی راه سالن‌های کشتی را پیش گرفت و به فعالیت در رشته کشتی آزاد مشغول شد که در این راه به موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای در ابتدای جوانی رسید. زارع از پدیده‌های کشتی جهان خصوصا در دسته سنگین وزن محسوب می‌شود که به تکنیک، سرعت و انعطاف بدنی بالای خود مشهور است. این ویژگی‌ها که حکایت از خاص بودن سبک کشتی امیرحسین زارع دارد، معمولا در بین سایر کشتی‌گیران سنگین وزن دیده نمی‌شود و زارع را تبدیل به یکی از خاص‌ترین آزادکاران دوران حاضر تبدیل کرده است. زارع برای رسیدن به مدال طلا و تکرار عنوان قهرمانی خود در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ، مسیر سختی را پیش رو خواهد داشت اما با این وجود، از امیدهای اصلی کاروان کشتی آزاد ایران برای کسب مدال در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان محسوب می‌شود.

افتخارات امیر حسین زارع در یک نگاه

نام امیر حسین زارع برای اولین بار با قهرمانی در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال ۲۰۱۹ مطرح شد، جایی که با ارائه کشتی‌هایی هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی، حریفان خود در راه فینال را با نتایج عجیب ۱۱ بر صفر، ۱۷ بر ۷، و ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و در فینال هم ویتالی گولوئف از روسیه را با نتیجه ۱۱ بر ۰ درهم کوبید و مدال خوش‌رنگ طلا را به گردن آویخت. باید دید نتایج امیر حسین زارع در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 چه خواهد بود. زارع، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز با پیروزی‌های قاطعانه آغاز کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی، مغلوب گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر نامدار گرجستانی که پیش از این سابقه باخت به زارع در مسابقات لیگ برتر ایران را داشت شد و از صعود به فینال بازماند. زارع در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۵ بر ۰ حریف چینی خود را پشت سر گذاشت تا در عین شایستگی به مدال برنز مسابقات المپیک دست یابد.
امیرحسین زارع آخرین حضور امیر حسین زارع در یک آوردگاه مطرح جهانی، مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو بود که قدرتمندانه و با تنها از دست دادن دو امتیاز در چهار بازی، مدال طلا را به گردن آویخت. زارع در این مسابقات، ابتدا دزیانیس خرامیانکو از بلاروس را با نتیجه ۶ بر ۰ شکست داد و سپس نیک گویازدوفسکی آمریکایی را نتیجه ۱۰ بر ۰ درهم کوبید تا به نیمه نهایی برسد. زارع در نیمه نهایی مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۱، به مصاف کشتی‌گیر مطرح و پرافتخار ترکیه‌ای یعنی طاها آکگل با سابقه یک طلای المپیک و دو طلای جهانی رفت و او را با نتیجه ۴ بر ۰ پشت سر گذاشت. در فینال، زارع یک بار دیگر به مصاف گنو پتریاشویلی رفت و ضمن گرفتن انتقام المپیک ۲۰۲۰، با پیروزی ۹ بر ۲ به مدال طلا رسید.

زارع، پتریاشویلی و آکگل؛ سه ضلع مثلث قهرمانی

سه شانس اصلی کسب مدال طلا در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان، امیر حسین زارع از ایران، گنو پتریاشویلی از گرجستان و طاها آکگل از ترکیه هستند. طاها آکگل ۳۱ ساله با یک طلا و یک برنز المپیک، دو طلا، دو نقره و دو برنز جهانی و ۸ طلای اروپا، پر افتخارترین کشتی‌گیر حال حاضر قاره اروپا محسوب می‌شود. طاها آکگل در نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان سال گذشته برابر زارع با نتیجه ۴ بر ۰ شکست خورد. گنو پتریاشویلی ۲۸ ساله نیز با یک نقره و یک برنز المپیک، سه طلا، یک نقره و دو برنز جهانی و مدال‌های رنگارنگ دیگر، کشتی‌گیری مطرح و افتخار آفرین محسوب می‌شود. این کشتی‌گیر نام‌آشنا که از مفاخر کشتی گرجستان محسوب می‌شود، به بدلکاری‌های خود در تشک کشتی مشهور است. همچنین برخورداری از دست‌های بلند و قدرتمند، درصد موفقیت اجرای زیرگیری‌های وی را که در آن نیز شگرد دارد و متخصص است، بالا می‌برد. نکته جالب در خصوص این سه کشتی‌گیر، این است که امیر حسین زارع، گنو پتریاشویلی و طاها آکگل در دور قبلی مسابقات جهانی به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند و در المپیک ۲۰۲۰ نیز هر سه موفق به کسب مدال شدند. زارع در دوران حرفه‌ای خود تاکنون سه بار به مصاف پتریاشویلی رفته که در دو مورد آن، پیروز میدان لقب گرفته است. تنها تقابل زارع با آکگل نیز در نیمه نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان سال گذشته بود که با برد نماینده ایران به اتمام رسید. پتریاشویلی و آکگل نیز ۹ بار در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم آکگل از این تقابل‌ها، ۷ پیروزی بوده است.

برنامه کشتی های امیر حسین زارع در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان

پس از برگزاری قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد جهانی ۲۰۲۲ صربستان، امیر حسین زارع رقیبانش را شناخت و او باید از روز اول مسابقات برای تقابل با حریفان خود به روی تشک برود. نمودار کشتی آزاد 125 کیلوگرم زارع

نتایج زنده امیر حسین زارع در کشتی قهرمانی جهان 2022

امشب رده بندی امیر حسین زارع در وزن 125 برگزار شد و او به مصاف آمارور دسی حریف کانادایی خود رفت و موفق شد با نتیجه 8-0 او را از پیش رو بردارد و به مدال برنز برسد.

ویدیو کشتی امیر حسین زارع در رده بندی

فیلم کشتی زارع و آمار دسی


زارع در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی کشتی 2022، مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی قرار گرفت و موفق شد با پیروزی قدرتمندانه 10-0 راهی مرحله نیمه نهایی شود.

ویدیو کشتی امیر حسین زارع مقابل اولکساندر خوتسیانیوسکی


امیر حسین زارع که در دور اول از قرعه استراحت بهره‌مند بود، در اولین کشتی خود به مصاف دنگ ژیوی از چین رفت و ضمن شکست دادن او با نتیجه ۳ بر ۰، راهی مرحله یک چهارم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شد.

ویدیو کشتی امیر حسن زارع مقابل دنگ ژیوی


پنجشنبه ۲۴ شهریورماه:

مسابقات مقدماتی وزن ۱۲۵ | ساعت ۱۳ تا ۱۷ مسابقات نیمه نهایی وزن ۱۲۵ | ساعت ۱۹:۱۵ تا ۲۰:۱۵

جمعه ۲۵ شهریورماه:

*در صورت موفقیت در روز اول و مسابقات مقدماتی، کشتی فینال امیرحسین زارع در این روز برگزار خواهد شد* مسابقات رده‌بندی و فینال وزن ۱۲۵ | ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰‌

نفرات برتر وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رنکینگ فدراسیون جهانی کشتی؛ زارع سوم است

در رنکینگ فدراسیون جهانی کشتی، سه کشتی‌گیر مطرح وزن ۱۲۵ کیلوگرم که از شانس‌های اصلی کسب مدال در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان محسوب می‌شوند، در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) با ۱۰۲۴۰۰ امتیاز ۲- طاها آکگل (ترکیه) با ۸۸۲۰۰ امتیاز ۳- امیر حسین زارع (ایران) با ۸۷۲۰۰ امتیاز

سیدبندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات جهانی صربستان؛ زارع در سید سوم

با مشخص شدن سیدبندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیر حسین زارع به عنوان نفر اول در سید سوم قرار گرفت و رقبای اصلی او یعنی گنو پتریاشویلی و طاها آکگل نیز به عنوان نفرات اول، به ترتیب در سیدهای اول و دوم قرار گرفتند.

گنو پتریاشویلی (گرجستان)

طاها آکگل (ترکیه)

امیر حسین زارع (ایران)

مونختور (مغولستان)

کودینوویچ (آلمان)

باران (هلند)

دنگ (چین)

دسی (کانادا)

اعلام سیدبندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲

مروری بر کشتی های خاطره‌انگیز امیر حسین زارع

در آستانه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022، مرور تقابل‌های امیر حسین زارع برابر رقیب اصلی خود، یعنی گنو پتریاشویلی گرجستانی در نفر اول وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد دنیا است، خالی از لطف نیست.

پیروزی زارع در مقابل پتریاشویلی در فینال مسابقات لیگ برتر کشتی کشور

در آذرماه سال ۱۳۹۸، امیر حسین زارع برای اولین بار در چارچوب مسابقات لیگ برتر کشتی ایران به مصاف گنو پتریاشویلی رفت. زارع ۱۸ ساله که در آن زمان برای تیم بازار بزرگ ایران کشتی می‌گرفت، با کامبکی تماشایی در دیداری خاطره‌انگیز توانست پتریاشویلی که عضوی از تیم اترک خراسان شمالی بود را با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ شکست دهد.

کشتی امیر حسین زارع در المپیک ۲۰۲۲ برابر گنو پتریاشویلی

دومین تقابل زارع و پتریاشویلی، مصادف شد با مرحله نیمه نهایی المپیک. امیر حسین زارع که کشتی خوبی را نیز از خودش به نمایش گذاشت، نهایتا مغلوب تجربه بالای حریف خود شد و با شکست ۶ بر ۳ از راهیابی به فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو باز ماند.

برد امیرحسین زارع مقابل گنو پتریاشویلی‌در فینال مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱

تنها چند ماه پس از شکست در المپیک، حسین زارع این بار در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف گنو پتریاشویلی مجارستانی رفت. این کشتی‌گیر بزرگ و مطرح مجارستانی که با سابقه سه قهرمانی جهان پیاپی پای به فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ می‌گذاشت، اسیر کشتی برتر امیر حسین زارع شد و با نتیجه ۹ بر ۲ شکست خورد.
body>

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...