محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان 2022/ به دنبال جبران نقره نروژ + ویدیو

محمد نخودی، آزادکار تیم ملی کشورمان به دنبال جبران فینال 2021 و کسب مدال طلای کشتی قهرمانی جهان 2022 در صربستان است.
کدخبر (68863) | 23 شهریور 1401 | ساعت 16:13
0 601
محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان 2022/ به دنبال جبران نقره نروژ + ویدیو
محمد نخودی، آزادکار تیم ملی کشورمان به دنبال جبران فینال 2021 و کسب مدال طلای کشتی قهرمانی جهان 2022 در صربستان است.

به گزارش سرخ نیوز، محمد نخودی که طبق برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، فردا (پنج شنبه) قرار است در وزن 79 کیلوگرم به روی تشک برود، سودای قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان را در سر دارد. مروری بر تاریخ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان نشان می دهد که محمد نخودی از روز اول مسابقات یعنی پنج‌شنبه ۲۴ شهریور، به مصاف رقیبان خود خواهد رفت. حال باید دید در نهایت کاروان کشتی آزاد ایران، صربستان را با چند مدال ترک می کند. نمودار کشتی آزاد 79 کیلوگرم محمد نخودی

نتایج محمد نخودی در کشتی قهرمانی جهان 2022

کشتی فینال محمد نخودی و جردن باروز

در فینال رقابت های وزن 79 کیلوگرم، محمد نخودی با حریف آمریکایی خود جردن باروز کشتی گرفت و متاسفانه با نتیجه 4-2 کشتی را واگذار کرد و مجددا به مدال نقره مسابقات کشتی آزاد جهانی رسید.

ویدیو کشتی فینال محمد نخودی با جردن باروز

 

فینال کشتی نخودی و باروز با صدای عامل


صعود محمد نخودی به فینال

  • محمد نخودی در مرحله نیمه نهایی کشتی قهرمانی جهان صربستان، با واسیل میخایلوف اوکراینی رودررو شد و موفق شد با نتیجه 5-4 این کشتی گیر را از پیش رو بردارد تا برای دومین سال پیاپی به فینال این رقابت ها برسد و مجدد با جردن باروز آمریکایی دیدار کند.

ویدیو کشتی محمد نخودی مرحله نیمه نهایی با واسیل میخایلوف

 
  • محمد نخودی در مرحله یک چهارم نهایی کشتی قهرمانی جهان صربستان، مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی کشتی گرفت و موفق شد در یک بازی نفسگیر با نتیجه 10-5 این حریف را از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

ویدیو کشتی محمد نخودی و بکزاد عبدالرحمانوف


  • محمد نخودی با اقتدار و پیروزی 10-0 در همان وقت اول مقابل دولگون آلتانزول از مغولستان، توانست به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های کشتی جهانی 2022 راه پیدا کند.

ویدیو کشتی محمد نخودی و دولگون آلتانزول


  • محمد نخودی در کشتی اول خود مقابل یعقوب شیخ جامالوف روسی الاصل از رومانی رفت و موفق شد در تایم اول با نتیجه 7-4 و در کل با نتیجه 7-6 این کشتی گیر را از پیش رو بردارد. و باید در دور بعد به مصاف دولگون آلتانزول از مغولستان برود.

ویدیو کشتی محمد نخودی و یعقوب شیخ جامالوف


  محمد نخودی

محمد نخودی کیست ؟

محمد نخودی، کشتی گیر تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن 79 کیلوگرم، متولد 19 بهمن 1379 در جویبار است. او سابقه ی فینال مسابقات کشتی جهانی 2021 نروژ را در کارنامه دارد که متاسفانه از جوردن باروز آمریکایی شکست خورد و به مدال نقره رسید. نخودی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد آسیایی 2019 را هم در کارنامه دارد. محمد نخودی که از کودکی به اجرای فنون زیبا و مهارت بالایش در کشتی معروف بود، باید دید در قرعه کشی کشتی آزاد، چه حریفانی برای کشتی گیر کشورمان تعیین می شود. با توجه به سیدبندی مسابقات کشتی آزاد و انگیزه این کشتی گیر، راهیابی به نیمه نهایی مسابقات کشتی جهانی و کسب مدال برای نخودی قابل پیش بینی است. او در سید 2 مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 حضور دارد. و باید دید آیا کشتی جردن باروز محمد نخودی را دوباره شاهد خواهیم بود یا خیر.  

افتخارات محمد نخودی در یک نگاه

نخودی در مسابقات زیر 23 سال جهان در سال 2019 بعد از رسیدن به فینال، از کشتی گیر روس، رازامبک جمال اف شکست خورد و مدال نقره را کسب کرد. او در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 و در وزن 74 کیلوگرم، بعد از شکست مقابل دهانخار از هند، به شانس مجدد رفت و با غلبه بر کشتی گیر قرقیزستانی، ایلگیز ژاکیبیکوف، به مدال برنز رقابت ها رسید. در مسابقات جهانی جوانان 2021 که در کشور روسیه برگزار شد، محمد نخودی موفق شد با پیروزی مقابل نمایندگان آمریکا، آلمان، هند و آذربایجان، به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند. در دور قبلی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021 که در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می شد نخودی موفق شد تمامی حریفان خود را از پیش رو بردارد و به فینال برسد. ولی فینال در کشتی محمد نخودی و جردن باروز به کشتی گیر آمریکایی باخت و نتوانست مدال طلای این رقابت ها را کسب کند. سیدبندی کشتی آزاد 79 کیلوگرم

معرفی رقیبان محمد نخودی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022

مهم ترین رقیب؛ جردن باروز از آمریکا

اصلی ترین رقیب محمد نخودی، جردن باروز، قهرمان یک دوره المپیک و 5 دوره قهرمان جهان از کشور آمریکاست. او در سال 2017 برای شرکت در مسابقات جام جهانی کرمانشاه به ایران آمده بود و با استقبال زیادی از جانب کشتی دوستان ایرانی روبرو شد. جردن باروز بعد از این استقبال در طی پیامی از مردم ایران برای این همه لطف و مهمان نوازی تشکر کرد و اعلام کرد دوست دارد بعد از مدتی استراحت، برای سفر و دیدن مردم خونگرم و جاهای دیدنی کشورمان، دوباره به ایران سفر کند. جردن باروز تابحال مقابل کشتی گیران ایرانی شکست نخورده است.  

فیلم کشتی محمد نخودی با جردن باروز در فینال قهرمانی جهان ۲۰۲۱

فیلم کشتی جردن باروز و محمد نخودی:
 

پیام تسلیت جردن باروز به مردم زلزله زده کرمانشاه

جردن باروز پس از زلزله کرمانشاه، در اقدامی انسان دوستانه، در صفحه اینستاگرامش، همدردی خود را با مردم زلزله زده ایران اعلام کرد. استوری جوردن باروز برای مردم زلزله زده کرمانشاه

سایر رقیبان محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان:

 

جورجیوس کوگیومتسیدیس (یونان) :

  • او مدال طلای وزن 79 کیلوگرم را در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا 2022 که در بوداپست مجارستان برگزار شد، به دست آورد.

آرمان آواگیان (ارمنستان) :

  • آواگیان در مسابقات کشتی قهرمانی جوانان اروپا 2022 به مقام پنجم رسید. او سابقه مدال برنز در مسابقات کشتی قهرمانی جهان زیر 23 سال 2021 را در کارنامه دارد.

ولادیمری گامکرلیدزه (گرجستان) :

  • گامکرلیدزه در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا 2022 به مقام سوم رسید.

محمد آکدنیز (ترکیه) :

  • آکدنیز در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا 2022 به مقام سوم رسید.

سیف الدین الکما (فرانسه) :

  • الکما در مسابقات کشتی قهرمانی اروپا 2021 به مقام دوم رسید.
 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...