کی روش: گزینه دیگری به غیر از نکونام ندارم !

کارلوس کی روش از اعلام نهایی لیست تیم ملی در پایان تمرین امروز خبر داد.
کدخبر (69093) 24 شهریور 1401 | ساعت 08:22
0 85
کارلوس کی روش از اعلام نهایی لیست تیم ملی در پایان تمرین امروز خبر داد.

به گزارش سرخ نیوز، کارلوس کی‌روش روز پنجشنبه در حاشیه دومین تمرین تیم ملی فوتبال، در جمع خبرنگاران گفت: می خواستم عذرخواهی کنم ابتدا برای اینکه زمان تمرین را تغییر دادیم و ممنون که تشریف آوردید تا پاسخگوی سوالات شما باشم. وی افزود: در روز دوم اردو هستیم و امیدوارم اسامی را بعد از تمرین امروز اعلام کنم عملکرد تمامی بازیکنان را چه لژیونرها و چه بازیکنان داخلی را رصد می کنیم و فردا لیست اردوی اتریش را اعلام می کنیم. کی‌روش اظهار داشت: این قدم اول ما در را جام جهانی است، تمام تلاشمان را می کنیم چه داخل زمین و چه خارج از زمین،  مراتب شکر و تقدیر خودم و کادر را به دلیل فرصت مجددی که به ما دادند تشکر کنیم تا به رویای هواداران برسیم.

  حضورم در تیم ملی به نوعی پاداشی از گذشته نیست سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا هر آنچه را که از دست‌مان بر می‌آید، انجام دهیم. در تمامی دپارتمان‌ها در داخل و خارج از زمین تلاش‌مان را می‌کنیم، ولی امروز نمی‌توانم صحبت‌های اولیه را بدون اشاره به دو مطلب به اتمام برسانم. مطلب اول این است که مراتب تشکر و تقدیر خودم و کادر فنی‌ام را به خاطر فرصت مجددی که به ما داده شد تا دوباره در خدمت تیم ملی باشم اعلام و تشکر می‌کنم تا دوباره با هم به رؤیای هواداران فوتبال ایران برسیم. من به هیچ عنوان این نگاه را ندارم که به نوعی پاداشی از گذشته باشد که برای من ساده به دست آمده باشد. من نگاهم اینطور است که یک مسئولیت بزرگ روی دوش من است. با نگاهی به سراسر دوره حضورم این مطلب را عرض می‌کنم که ما باید کاملاً به اهداف‌مان متعهد باشیم. باید کاملاً متعهد به مسئولیت‌های پیش رو باشیم، مخصوصاً با یک دیدگاه بسیار مهم به این مسئله نگاه می‌کنیم که وظیفه اصلی ما این است که در خدمت هواداران ایران باشیم و باعث شادی آنها شویم. از اسکوچیچ تشکر می‌کنم کی‌روش همچنین یادآور شد: مطلب آخری که می‌خواهم بگویم این است که مراتب احترام و تشکر خودم را به بازیکنانی که به ما کمک کردند تا امروز اینجا، در مسیر حضور در جام جهانی قطر هستیم، اعلام می‌کنم. باید مراتب تشکر را از آقای سرمربی یعنی اسکوچیچ و کادر فنی ایشان به خاطر دستاوردی که در راه رسیدن به جام جهانی داشتند، داشته باشم. الان مسئولیت ما این است که شرایط را ارتقا دهیم، پیشرفت کنیم و حرکت‌مان رو به جلو باشد. بعد از تأیید فدراسیون فوتبال برنامه‌مان را اعلام می‌کنیم وی در واکنش به این سؤال که «آیا برنامه‌ای مشخص برای جام جهانی پیش رو تهیه کرده‌اید؟»، اعلام کرد: بله! ما در حال تدوین یک برنامه کامل هستیم و بعد از اینکه به تأیید فدراسیون برسد در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد. تلاش می‌کنیم مقابل همه تیم‌ها خوب ظاهر شویم

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه چه شناختی از هم‌گروه‌های ایران دارد، توضیح داد: مطمئناً به‌عنوان مربی حرفه‌ای از پیشرفت همه تیم‌ها اطلاع دارم. الان همه تیم‌ها در حال رشد هستند. لیگ برتر انگلستان در دو مطلب خلاصه شده است؛ کیفیت بالا و پیشرفت تیم‌ها. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که مقابل همه تیم‌ها خوب ظاهر شویم.

خدا را شکر که قرار است با انگلیس بازی کنیم «یکی از رسانه‌های انگلیسی پس از هم‌گروهی با ایران، از این مسئله ابراز خوشحالی کرده بود. چه جوابی به آنها دارید؟»، کی‌روش در واکنش به طرح این سؤال تصریح کرد: البته این را بگویم، این صحبتی که انجام دادند همان احساسی است که من نسبت به آنها دارم. خدا را شکر که قرار است با انگلیس بازی کنیم. ما دوست داریم مقابل بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر اروپاست و ایران هم یکی از بهترین تیم‌های آسیا. به همین دلیل هم است که اینجا حضور داریم، چون تیم خوبی هستیم. انتخاب اول من جواد نکونام است  کی‌روش راجع به اینکه هنوز تکلیف حضور جواد نکونام در تیم ملی مشخص نیست و آیا به گزینه دیگری برای حضور در کادر فنی فکر کرده است، گفت: مسائل زیادی است که روی آنها کار می‌کنیم؛ نه تنها در مورد کادر، بلکه درباره تجهیزات، امکانات، برنامه‌های پیش رو و بازیکنان در حال برنامه‌ریزی هستیم. من انتخاب اول، دوم و سوم ندارم؛ من انتخاب دارم، انتخاب‌های مختلف. همانطور که این مطلب مطرح شد انتخاب من جواد نکونام است و گزینه دیگری هم ندارم. البته به صورت شفاف باید بگویم که نکونام در حال حاضر سرمربی یک باشگاه است و یک مسئولیت سنگین روی دوشش. در آخر باید اتفاقی بیفتد که به نفع هر دو طرف باشد. در حال کار کردن روی این مسئله هستیم. هنوز هیچ چیز قطعی نیست، ولی اعتقاد بالایی دارم که ما بهترین راهکار را برای هر دو طرف پیدا می‌کنیم. نمی‌توانیم یک بازی را قطعی و بعد برنامه‌ریزی کنیم وی در واکنش به سؤالی درباره دیدارهای دوستانه ایران مقابل اروگوئه، سنگال و روسیه و اینکه این مسابقات به روند آماده‌سازی تیم ملی کمک خواهد کرد، یادآور شد: بله، همانطور که گفتید بازی سنگال و اروگوئه قطعی شده است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. دو تیمی که من آنها را خوب می‌شناسم، چون در چند ماه گذشته تیم‌هایم دو بار با سنگال و اروگوئه بازی کرده‌اند. این‌ بازی‌ها قطعی شده است و نمی‌توانیم در مورد آنها صحبت خاصی کنیم. درباره دعوتی که از سوی روسیه ارائه شده در حال مرور و بررسی این پیشنهاد هستیم. تا زمانی که برنامه‌ها کاملاً بررسی نشود، من نمی‌توانم چیزی را مطرح کنم. باید اینگونه به مطلب نگاه کنیم. ما نمی‌توانیم یک بازی را قطعی و بعد برنامه‌ریزی کنیم. ما باید اول یک برنامه‌ریزی و پلن کامل داشته باشیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...