امیر حسین زارع ۲ - طاها آکگل ۴/ زارع، بازنده سربلند نیمه نهایی کشتی قهرمانی جهان + ویدیو

امیر حسین زارع در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان به مصاف طاها آکگل ترکیه‌ای رفت و در عین شایستگی شکست خورد.
کدخبر (69451) | 24 شهریور 1401 | ساعت 16:32
0 169
امیر حسین زارع ۲ - طاها آکگل ۴/ زارع، بازنده سربلند نیمه نهایی کشتی قهرمانی جهان + ویدیو
امیر حسین زارع در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان به مصاف طاها آکگل ترکیه‌ای رفت و در عین شایستگی شکست خورد.

به گزارش سرخ نیوز، امیر حسین زارع کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در اولین دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به مصاف کشتی‌گیر نامدار ترکیه و پرافتخارترین کشتی‌گیر حال حاضر اروپا، طاها آکگل رفت و در دیداری نزدیک و دیدنی، در ثانیه‌های پایانی از صعود به فینال باز ماند. در این دیدار، آکگل ابتدا یک امتیاز از زارع گرفت. در ادامه، داوران با یک تصمیم بحث برانگیز به امیر حسین زارع اخطار کم‌کاری دادند و بنابر قوانین کشتی آزاد، زارع ۳۰ ثانیه فرصت داشت تا با اجرای فن از اعمال شدن این اخطار و رسیدن حریف به یک امتیاز دیگر جلوگیری کند. امیر حسین زارع در ثانیه پایانی فرصت خود، به زیبایی اقدام به زیرگیری کرد و علاوه بر خنثی کردن اخطار، دو امتیاز نیز دریافت کرد. وقت اول با نتیجه ۲ بر ۱ به سود امیر حسین زارع به اتمام رسید. امیر حسین زارع در وقت دوم و در کمتر از ۱۰ ثانیه مانده به پایان، امیر حسین زارع جوان اقدام به زیرگیری کرد اما تجربه بالای طاها آکگل به کمک این آزادکار کشتی‌بَلد و قهار آمد؛ او امیر حسین زارع را خاک کرد و با یک بازگشت فراموش نشدنی، با نتیجه ۳ بر ۲ از نماینده ایران پیش افتاد. کادرفنی ایران پس از پایان بازی اقدام به درخواست بازبینی کردند اما از آنجایی که این خواسته به جایی نرسید، یک امتیاز دیگر به طاها آکگل داده شد و او نهایتا با نتیجه ۴ بر ۲ در نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، امیر حسین زارع نماینده شایسته کشورمان را پشت سر گذاشت و به فینال صعود کرد. امیر حسین زارع، قهرمان دوره گذشته مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که سال گذشته در همین مرحله نیمه نهایی برابر طاها آکگل به پیروزی رسیده بود، در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ نیز سزاوارانه تا مرحله نیمه نهایی پیش آمد اما در یک لحظه اسیر حریف خبرگی و تجربه حریف خود شد و در عوض فینالیست شدن، به دیدار رده‌بندی راه یافت. با این شکست اما چیزی از ارزش‌های زارع که برنز المپیک و طلای جهانی را در عین جوانی در کارنامه خود ثبت کرده، کم نخواهد شد و او کماکان یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای کشتی ایران و جهان در رشته آزاد محسوب می‌شود.

ویدیو کشتی امیر حسین زارع و طاها آکگل در نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان

در سمت دیگر جدول اما یکی از عجیب‌ترین نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ رقم خورد، جایی که در دومین دیدار نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، لخاگواگرل مونختور نماینده کشور مغولستان در میان ناباوری همگان، با نتیجه ۴ بر ۲ گنو پتریاشویلی از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت تا حریف طاها آکگل شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...