نتایج زنده حسن یزدانی در صربستان/ پادشاه در وزن 86 کیلوگرم، نقره ای شد + ویدئو

حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهانی 2022 بود که با قبول شکست در فینال به مدال نقره رسید.
کدخبر (69242) 24 شهریور 1401 | ساعت 11:48
0 232
حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهانی 2022 بود که با قبول شکست در فینال به مدال نقره رسید.

به گزارش سرخ نیوز، با مشخص شدن برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، همه طرفداران این رشته در انتظار کشتی های هیجان انگیز حسن یزدانی و به خصوص رویارویی او با دیوید تیلور بودند که با تکرار این جدال، یزدانی به نقره دست یافت. قرعه کشی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ نیز انجام شد و مروری بر تاریخ مسابقات کشتی آزاد جهانی صربستان نشان می دهد که یزدانی، پنج شنبه 24 شهریور و جمعه 25 شهریور روی تشک رفت و به مدال نقره رسید. باید دید در نهایت کاروان کشتی آزاد ایران، صربستان را با چند مدال ترک می کند. طلای المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۷۴ کیلوگرم، نقره المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۸۶ کیلوگرم، نقره مسابقات جهانی لاس وگاس در وزن ۷۰ کیلوگرم، طلای قهرمانی جهانی پاریس ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم، برنز مسابقات جهانی بوداپست ۲۱۸ در وزن ۸۶ کیلوگرم، طلای مسابقات جهانی نورسلطان ۲۰۱۹، طلای مسابقات جهانی اسلو ۲۰۲۱ و طلای مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در وزن ۸۶ کیلوگرم از مهمترین مدال های حسن یزدانی در سال های اخیر بوده است. حسن یزدانی خوب می دانست که قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان صربستان در گرو پیروزی دوباره مقابل دیوید تیلور آمریکایی بود که این اتفاق رخ نداد.

نمودار کشتی آزاد ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی

نتایج حسن یزدانی در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲

  •  در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که پس از اینکه تیلور نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز به یزدانی داده شد اما کشتی گیر آمریکایی در ادامه با یک زیرگیری نماینده کشورمان را خاک کرد تا وقت نخست با برتری ۲ بر ۱ تیلور به پایان برسد. در وقت دوم هم تیلور در یک ضد حمله یزدانی را خاک کرد و پس از آن هم پای یزدانی را از تشک خارج کرد تا حساب کار ۵ بر ۱ شود. تیلور آمریکایی که این بار آماده تر از همیشه بود، با خاک کردن دو امتیاز دیگر گرفت تا در پایان با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی برسد و نماینده کشورمان به مدال نقره بسنده کند.

ویدئو شکست یزدانی مقابل تیلور در فینال

 

اهدای مدال نقره یزدانی و طلای تیلور


  • در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی در مقابل بوریس ماکوئف از اسلواکی و نایب قهرمان ۲۰۱۷ جهان قرار گرفت و پس از اینکه دو بار پای حریف را از تشک خارج کرد، به دلیل اینکه حریف زانو زده از تشک فرار کرد، یک اخطار نیز به او دادند و او را در خاک نشاندند تا با دو باراندازی که یزدانی اجرا کرد و رد شدن اعتراض حریف، نتیجه ۸ بر صفر شود. در ادامه نیز نماینده کشورمان بار دیگر ماکوئف را خاک کرد تا در کمتر از دو دقیقه و با پیروزی ۱۰ بر صفر راهی فینال شود.

ویدئو برد حسن یزدانی مقابل بوریس ماکوئف از اسلواکی


  • یک چهارم نهایی؛ حسن یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف سباستین جزیرزانسکی از لهستان رفت که در وقت اول یک بار پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از آن هم پنج مرتبه او را خاک کرد و در لحظات پایانی سه دقیقه نخست نتیجه را ۱۱ بر صفر کرد؛ بدین ترتیب یزدانی به به نیمه نهایی رسید.

ویدئو کشتی حسن یزدانی با سباستین جزیرزانسکی در یک چهارم نهایی


  • گام اول؛ حسن یزدانی در نخستین دیدار خود به مصاف ایوان ایچیزلی از مولداوی رفت که در همان ابتدای کار با یک زیرگیری حریف را خاک کرد و پس از آن هم یک بار دیگر  توانست حریف را خاک کند تا وقت اول را با برتری ۴ بر صفر به پایان برساند. نماینده کشورمان در وقت دوم هم سه بار دیگر حریف را خاک کرد تا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی برسد.

ویدئو کشتی حسن یزدانی با ایوان ایچیزلی از مولداوی


نتایج مهم کشتی گیران 86 کیلوگرم

  • اولین نتیجه عجیب امروز در وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورد و فاتح اردین ترکیه ای و نایب قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان در همان گام اول با نتیجه ۱۶ بر ۶ مغلوب سباستین جزیرزانسکی از لهستان شد.
  • دیوید تیلور آمریکایی نیز به راحتی و در کمتر از ۱ دقیقه موفق شد آرون کانوا از ایتالیا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد تا او هم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
  • نفر سوم سال گذشته جهان یعنی ابوبکر آباکاروف آذربایجانی با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تارزان مایسورادزه از گرجستان شکست خورد تا یکی دیگر از مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم نیز با شکست مواجه شود.
  • در دیگر دیدار یک چهارم نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم، مایلز ناظم امینه از سن مارینو و نفر سوم المپیک توکیو با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب عظمت دولت بکوف قزاقستانی شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.
  • دیوید تیلور آمریکایی در کشتی دوم خود نیز پرقدرت ظاهر شد و اتان آدریان راموس از پورتو ریکو را ۱۰ بر صفر از پیش روی برداشت و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
  • دیوید تیلور آمریکایی هم با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد عظمت دولت بکوف قزاقستانی عبور کرد تا فردا شب در مسابقه نهایی برابر حسن یزدانی قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...