اکوادور در قعر تاریخ؛ 7 تیمی که از جام‌جهانی محروم شدند

اکوادور در معرض حذف از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد.
کدخبر (69282) | 24 شهریور 1401 | ساعت 12:17
0 57
اکوادور در قعر تاریخ؛ 7 تیمی که از جام‌جهانی محروم شدند
اکوادور در معرض حذف از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، زنگ‌های خطر برای اکوادور به صدا در آمده است. تیم ملی این کشور به دلیل استفاده از یک بازیکن غیرقانونی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 که کلمبیایی‌ الاصل بوده، حالا در معرض از حذف این رویداد قرار دارد و به زودی فیفا نظر نهایی خود را در اینباره اعلام خواهد کرد. فدراسیون فوتبال شیلی که از ماه آوریل به دنبال اثبات این موضوع بوده، به تازگی مدارکی را برای فیفا ارسال کرده که پیش از اعلان حکم نهایی، می‌تواند روی روند پرونده تاثیر بگذارد. در واقع بایرون کاستیو از شناسنامه جعلی استفاده کرده و یک مهاجر غیرقانونی بوده است. فدراسیون فوتبال شیلی عنوان کرده که این بازیکن متولد سال 1995 در کلمبیا بوده در حالیکه فدراسیون اکوادور در مدارک خود اعلام کرده که او در سال 1998 متولد شده است. چنانچه این ادعا ثابت شود، اکوادور که در گروه A قرار دارد از جام‌جهانی کنار گذاشته خواهد شد و شیلی جای این تیم را می‌گیرد. قرار است فیفا فردا نظر نهایی خود را اعلام کند اما جالب است بدانید اکوادور اولین تیمی نیست که از این مسابقات پیش از آغاز آن کنار گذاشته شده است. هفت کشور دیگر تجربه مشابهی با اکوادور داشته‌اند.

آلمان و ژاپن-1950

پس از اینکه جام‌‌های جهانی 1942 و 1946 در پی وقوع جنگ جهانی دوم لغو شدند، در سال 1950 مسابقات برگزار شد. در این دوره اروگوئه قهرمان شد اما آلمان و ژاپن به دلیل مخاطرات جنگ جهانی از مسابقات کنار گذاشته شدند. آفریقای جنوبی-1970 تا 1990 در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، آنها با تحریم‌های متعدد بین المللی مواجه شدند. فیفا آنها را در سال 1963 تعلیق کرد و در نهایت در سال 1976 از فیفا اخراج کرد.

مکزیک-1990

فیفا مکزیک را برای دو سال محروم کرد زیرا در مسابقات انتخابی جام‌جهانی جوانان از چهار بازیکن با محدوده سنی بیشتر استفاده کرد. آلمان غربی در جام جهانی 1990 با شکست آرژانتین در فینال قهرمان شد.

شیلی-1994

روبرتو روخاس دروازه‌بان تیم ملی شیلی وانمود کرد که با شلیک یک هوادار در جریان بازی کشورش مقابل برزیل در سال 1989 آسیب دیده است. همین مساله باعث شد تا شیلی بعدها با محرویمت مواجه شود.

میانمار-2006

میانمار از بازی مقدماتی جام جهانی 2002 که قرار بود در ایران برگزار شود، انصراف داد. فیفا هم این کشور را از حضور در مسابقات دوره بعدی منع کرد.

روسیه-2022

پس از حمله روسیه به اوکراین، این کشور توسط بسیاری از کشورهای جهان محکوم شد. فیفا هم تصمیم گرفت تیم فوتبال روسیه از حضور در جام جهانی قطر محروم کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...