محمد نخودی و جردن باروز؛ فینال ایرانی - آمریکایی ۷۹ کیلوگرم کشتی جهانی صربستان

محمد نخودی و جردن باروز برای دومین بار در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل هم قرار خواهند گرفت.
کدخبر (69397) 24 شهریور 1401 | ساعت 15:16
0 305
محمد نخودی و جردن باروز برای دومین بار در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طبق برنامه اعلام شده، مسابقات جهانی کشتی آزاد، از صبح امروز در بلگراد آغاز شد. تیم ملی کشورمان که در دوره گذشته این رقابت‌ها، به مقام سومی رسیده بود، با ۱۰ کشتی گیر در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شرکت دارد و تلاش می کند افتخاری دیگری را برای کشتی کشورمان به ارمغان بیاورد. اغلب نفرات اعزامی ایران به این مسابقات شانس مدال آوری بالایی دارند و تا به اینجای مسابقات هم ۲ نماینده کشورمان موفق شدند به مرحله نهایی راه یابند. یکی از این نفرات که امید زیادی به موفقیت اش می رود، محمد نخودی است. این جوان جویباری که در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی می‌گیرد، در مسابقات سال گذشته نروژ موفق به کسب مدال نقره شد و این بار برای کسب طلا دور خیز کرده است. محمد نخودی شروع طوفانی در روز اول مسابقات صربستان داشت و یاکوب شیخ جمال از رومانی را با نتیجه ۷ بر ۶ از پیش رو برداشت و مقتدرانه به دور یک هشتم راه یافت. او در مرحله بعدی به مصاف دولگون آلتانزول رفت و موفق شد این کشتی گیر مغولی را هم با حساب ۱۰ بر صفر در هم بکوبد و خود را به یک چهارم برساند. عبدالرحمانوف ازبکستانی دیگر قربانی نخودی برای رسیدن به نیمه نهایی بود که طعم شکست را با نتیجه ۱۰ بر ۵ تجربه کرد. وی در این مرحله به مصاف میخایلوف رفت و با شکست ۵ بر ۴ این حریف اوکراینی توانست برای دومین سال پیاپی در فینال مسابقات جهانی کشتی آزاد، حاضر شود.
فینال ایرانی- آمریکایی در وزن ۷۹ کیلوگرم نخودی برای دست یابی به طلا به غول مرحله آخر رسیده است؛ جایی که یک جردن باروز آماده با دنیایی از مدال و افتخار به انتظارش نشسته است. این کشتی گیر نامدار دنیای کشتی و آمریکا که ۵ مدال طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد، در فینال نروژ نیز با نخودی سرشاخ شد و توانست کشتی گیر جوان کشورمان را با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب کند و به مدال طلا برسد. نتیجه کشتی محمد نخودی و جردن باروز گرچه تلخ بود، اما آزادکار جوان ما چنان مردانه و محکم مقابل این حریف قدر ایستاد که نشانی از یک بازنده نداشت. چه بسا اگر نخودی کمی با تجربه تر بود می توانست این مسابقه را به سود خود به پایان ببرد. لحظاتی از کشتی جذاب محمد نخودی با جردن باروز در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۱ نروژ را مشاهده می کنید:

نخودی با توپ پر در صربستان

محمد نخودی در یک سال گذشته در میادین بزرگی حضور یافته و با حریفان متعددی سرشاخ شد که حاصل آن یک طلا در تورنمنت بین‌المللی کشتی آزاد تونس و یک‌ طلا در مسابقات بین المللی جام تختی بود. او حالا با تجربیات بیشتری در مسابقات جهانی حاضر شده و به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته ای برای جردن باروز نخواهد بود.

فینال تکراری محمد نخودی با جردن باروز

مصاف باروز ۳۳ ساله و با تجربه با نخودی ۲۱ ساله در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد صربستان جالب توجه خواهد بود. این دو کشتی گیر در رنکینگ نهایی برترین کشتی گیران جهان که چندی پیش از سوی اتحادیه جهانی اعلام شد به ترتیب در سید یک و دو قرار گرفتند. رسانه های آمریکایی ها پیش بینی کرده بودند جردن باروز و محمد نخودی با هم در فینال رو به رو خواهند شد و این احتمال به حقیقت پیوست. باید دید این بار هم تجربه باروز به کمکش می آید، یا نخودی با انگیزه و قدرت جوانی خود این کشتی گیر عنوان دار را از پا در خواهد آورد؟ کشتی جردن باروز در بلگراد مثل همیشه بی نقص بود و نشان داد شکست دادن وی به هیچ عنوان آسان نیست.

جردن باروز، محمد نخودی؛ جدال دو نسل

ناگفته نماند که باروز قصد داشت در سال ۲۰۲۰ از دنیای کشتی خداحافظی کند، اما این تصمیم را به تعویق انداخت. او در پایان المپیک پاریس بازنشسته خواهد شد. شاید تقدیر این بود که این خداحافظی به تاخیر بیفتد تا بار دیگر شاهد کشتی محمد نخودی با جردن باروز باشیم. دو کشتی گیر از دو‌ نسل متفاوت. یکی ۳۳ ساله و با تجربه در پایان راه قهرمانی و دیگری ۲۱ ساله در آغاز مسیر شکوفایی. باروزیی که ۱۳ بار با ایرانی ها از نسل های مختلف کشتی گرفته است؛ از صادق گودرزی، عزت الله اکبری و پیمان یاراحمدی گرفته تا مرتضی رضایی ، علیرضا قاسمی، سیدعلی موسوی و مصطفی حسین خانی. او حالا برای دومین بار باید با محمد نخودی رو به رو شود. فینال محمد نخودی با جردن باروز در مسابقات جهانی صربستان، در واقع آخرین حضور این کشتی گیر آمریکایی در مسابقات جهانی خواهد بود و قطعا او دوست ندارد با ناکامی از دنیای قهرمانی کنار برود. حریف نخودی در فینال، ۵ مدال جهانی را در کارنامه دارد و آمده است که از عنوان قهرمانی خود در رقابت های جهانی نروژ ۲۰۲۱ دفاع کند. روز جمعه سالن اشتارک آرنا صربستان، ۶ دقیقه مهیج را با کشتی نخودی و باروز پشت سر خواهد گذاشت و تمام علاقمندان کشتی در سرتاسر دنیا، لحظه ای پلک نخواهند زد، مبادا این فینال تماشایی را از دست دهند!

فینال کشتی نخودی و باروز با صدای عامل

گفتنی است، دیدارهای نهایی اوزان۷۰ ، ۷۹ ، ۸۶ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد روز جمعه برگزار می شود و ساعت کشتی محمد نخودی با جردن باروز بین ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ خواهد بود. نتیجه کشتی نخودی و جردن باروز در حالی جمعه شب به سود کشتی گیر آمریکایی پایان یافت که می توانست چیز دیگری باشد، اگر و تنها اگر پسر سختکوش جویباری کمی باتجربه تر بود. محمد نخودی دقایق کمی تا تاریخ سازی فاصله نداشت، او در تایم نخست توانست غول آمریکایی را یک بر صفر شکست دهد، اما ورق در ۳ دقیقه دوم عوض شد و باروز با چند ثانیه استراحت و تمرکز روی کشتی، نقشه های قهرمانی را آنالیز کرده و توانست نتیجه را ۴ بر دو به سود خود تغییر دهد. اینجاست که فاکتور تجربه، اهمیت خود را برای این کشتی گیر آمریکایی نشان داد؛ کشتی گیری که ۶ فینال را مقابل حریفان مختلف در المپیک و جهانی پشت سر گذاشته بود و اگر از هر کدام از این کشتی های خود یک درس یاد گرفته باشد، برای شکست دادن نخودی کافی می آمد. اما شک نداشته باشید اگر بار دیگر جردن باروز و نخودی با هم رو به رو شوند، کشتی گیر جوان کشورمان عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت. همانطور که نسبت به کشتی قبلی اش با باروز، با اعتماد به نفس و شهامت بیشتری در زمین حاضر شد و توانست از حریف نامدار خود پیش بیفتد و باخت خفیف تری را در این مسابقه تجربه کند. مسابقه نخودی و باروز در رقابت های جهانی ۲۰۲۲ صربستان، شاید با شکست برای کشتی گیر جوان کشورمان همراه شد، اما نخودی جوان را آبدیده تر کرد. اگر تقدیر بار دیگر جردن باروز را سر راه محمد نخودی قرار دهد چه بسا یک شگفتی بزرگ در دنیای کشتی آزاد رخ دهد. این اتفاق می تواند با کشتی نخودی و باروز در المپیک ۲۰۲۴ پاریس رخ دهد. کسی چه می داند!  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...