امیر حسین زارع - طاها آکگل/ نیمه نهایی حساس‌تر از فینال مسابقات کشتی قهرمانی جهان

امیر حسین زارع در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان به مصاف طاها آکگل، کشتی‌گیر نامدار اهل ترکیه خواهد رفت.
کدخبر (69226) | 24 شهریور 1401 | ساعت 14:47
0 234
امیر حسین زارع - طاها آکگل/ نیمه نهایی حساس‌تر از فینال مسابقات کشتی قهرمانی جهان
امیر حسین زارع در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان به مصاف طاها آکگل، کشتی‌گیر نامدار اهل ترکیه خواهد رفت.

به گزارش سرخ نیوز، امیر حسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در جریان مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، در عین شایستگی و پس از کسب دو پیروزی، توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. حریف زارع در مرحله نیمه نهایی، طاها آکگل، کشتی‌گیر شناخته‌ شده و پرافتخار اهل ترکیه خواهد بود.

مسیر رسیدن امیر حسین زارع و طاها آکگل به مرحله نیمه نهایی

پس از برگزاری مراسم قرعه‌ کشی کشتی آزاد جهانی صربستان، امیر حسین زارع قرعه استراحت در دور اول بهره‌مند شد و در اولین دیدار خود با نتیجه ۳ بر ۰ از سد دنگ ژیوی چینی در مرحله یک هشتم نهایی گذشت و سپس در یک چهارم نهایی با امتیاز عالی ۱۰ بر ۰ اولکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی را پشت سر گذاشت و قدرتمندانه به مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم صعود کرد. امیر حسین زارع در سمت دیگر، طاها آکگل باتجربه نیز در دور اول از قرعه استراحت برخوردار بود. آکگل در اولین دیدار خود که در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ برگزار شد، دنیل لیگتی مجارستانی را با نتیجه ۴ بر ۰ شکست داد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. در مرحله یک هشتم نهایی، عمار دسی از کانادا حریف توانایی و تجربه طاها آکگل نشد و از این کشتی‌گیر مطرح ترکیه‌ای با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد. بدین ترتیب و بنابر نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، طاها آکگل و امیر حسین زارع پس از پیروزی برابر حریفان خود، در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در سمت دیگر جدول نیز مونختور از مغولستان و گنو پتریاشویلی از گرجستان به مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان صعود کردند. نمودار کشتی آزاد 125 کیلوگرم زارع

تاریخچه تقابل‌های زارع و آکگل

طاها آکگل ۳۱ ساله که کوهی از عناوین رنگارنگ جهانی و قاره‌ای نظر ۸ قهرمانی اروپا، ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز مسابقات جهانی و یک طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده استِ، تاکنون پنج بار در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان به روی تشک رفته است و در چهار دیدار از این پنج مسابقه، موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال مسابقات شده است. تنها باخت طاها آکگل در نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، باز می‌گردد به سال گذشته و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در کشور نروژ که برابر امیر حسین زارع قرار گرفت و شکست خورد. امیر حسین زارع در اولین حضور خود در مسابقات کشتی قهرمانی جهان، سال گذشته در مرحله نیمه نهایی به مصاف طاها آکگل رفت و این ترکیه‌ای کشتی بلد را با نتیجه ۴ بر ۰ از پیش رو برداشت تا راهی رقابت فینال شود. فینالی که در آن با نتیجه ۹ بر ۲ گنو پتریاشویلی گرجستانی را شکست داد و قهرمان شد. امیرحسین زارع و طاها آکگل گنو پتریاشویلی، طاها آکگل و امیر حسین زارع به ترتیب سه آزادکار برتر جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم محسوب می‌شوند و به احتمال بسیار زیاد، هر سه در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان صاحب مدال خواهند شد. دیدار نیمه نهایی بین امیر حسین زارع و طاها آکگل، به تعبیری فینال زودهنگامی برای این دو کشتی‌گیر مطرح محسوب می‌شود، چرا که هر دو خواهان و مدعی قهرمانی محسوب می‌شوند و برای رسیدن به فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، رقابت سختی خواهند داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...