طلای وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان در انتظار کامران قاسم پور

کامران قاسم پور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا محسوب می‌شود.
کدخبر (69579) | 25 شهریور 1401 | ساعت 09:10
0 526
طلای وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان در انتظار کامران قاسم پور
کامران قاسم پور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا محسوب می‌شود.

به گزارش سرخ نیوز، بنابر برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، روز دوم مسابقات به برگزاری دیدارهای اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم اختصاص دارد و در این بین، موردانتظارترین آزادکار ایرانی، کامران قاسم پور است. قاسم پور که به ارائه کشتی‌های فنی و کسب پیروزی با امتیاز عالی مشهور است، نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران در این مسابقات خواهد بود. طبق تاریخ مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان، کامران قاسم پور از روز جمعه ۲۵ شهریور برای تقابل با رقیبان خود به روی تشک خواهد رفت. نمودار کشتی آزاد 92 کیلوگرم کامران قاسم پور

نتایج زنده کامران قاسم پور در کشتی قهرمانی جهان 2022

مدال طلای کامران قاسم پور؛ اولین مدال طلای کاروان کشتی ایران

کشتی فینال قاسم پور و جیدن کاکس

  • در مرحله فینال کشتی کامران قاسم پور، در وزن 92 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی آزاد صربستان 2022، کشتی کامران قاسم پور و جیدن کاکس برگزار شد و کشتی گیر کشورمان موفق شد با نتیجه 2-0 کشتی گیر آمریکا را شکست دهد و برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شود.

فیلم کشتی فینال کارمان قاسم پور و جیدن کاکس


 صحبت های کامران قاسم پور پس از شکست دادن جیدن کاکس و کسب مدال طلا


مراسم اهدای مدال طلای کشتی کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم


  • در مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد وزن 92 کیلوگرم، کامران قاسم پور توانست با نتیجه 5-0 مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان به پیروزی دست پیدا کند و به دیدار فینال برسد.

ویدیو کشتی کارمان قاسم پور و میریانی مایسورادزه


  • کامران قاسم پور در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی جهانی صربستان مقابل حریف بلغارستانی خود، احمد باتائف با نتیجه 7-2 به پیروزی رسید. با این اوصاف مرحله نیمه نهایی کامران قاسم پور امشب برگزار خواهد شد.

ویدیو کشتی کامران قاسم پور و احمد باتائف


  • کامران قاسم پور در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان موفق شد حریف فرانسوی خود آدلان ویسخانوف را در همان وقت اول با نتیجه 10-0 از پیش رو بردارد.

ویدیو کشتی کامران قاسم پور و آدلان ویسخانوف


نتایج رقبای کامران قاسم پور در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022

  • جیدن کاکس از آمریکا، رادوسلاو مارسینکیویچ لهستانی را با نتیجه 11-0 از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رسید.
  • رقیب اصلی کامران قاسم پور، جیدن کاکس از آمریکا در اولین کشتی اش مقابل بی یوشیانگ از چین با نتیجه 10-0 به پیروزی رسید و به مرحله بعدی رفت.
  کامران قاسم پور

کامران قاسم پور، برخاسته از پایتخت کشتی جهان

کامران قاسم پور زاده ۲۶ آذرماه سال ۱۳۷۵ در شهر کشتی‌گیر پرور جویبار از استان کشتی‌خیز مازندران است. اولین باری که نام قاسم پور بر سر زبان‌ها افتاد، پس از مسابقات زیر ۲۳ سال کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ بود، جایی که این کشتی‌گیر در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم توانست با کسب ۲۸ امتیاز و از دست دادن تنها یک امتیاز در ۴ مسابقه، قدرتمندانه مدال طلا را به دست آورد. خصیصه کشتی‌ کامران قاسم پور، تکنیک بسیار بالا، ارائه کشتی‌های تماشاگر پسند و کسب تمام امتیازات ممکن در کوتاه‌ترین زمان است و به عنوان مثال، می‌توان به مسابقات جام بولات تورلیخانوف قزاقستان که در خرداد ماه گذشته برگزار شد اشاره کرد. کامران قاسم پور ۴ دیدار خود در این مسابقات را تماما با کسب امتیاز عالی پشت سر گذاشت و توانست به عنوان قهرمانی نایل شود. کامران قاسم پور سال‌ها در وزن ۸۶ کیلوگرم، پشت خط حسن یزدانی ایستاد و فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ را هم به دلیل شکست برابر یزدانی در بازی‌های انتخابی از دست داد، اما پس از آن و با حضور در وزن بالاتر، کشتی او شکوفا شد و به قهرمانی آسیا و جهان هم رسید.

افتخارات کامران قاسم پور در یک نگاه

کامران قاسم پور با رکورد فوق‌العاده ۶۸ پیروزی و تنها ۴ شکست در دوران حرفه‌ای خود، پای به مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ خواهد گذاشت. این کشتی‌گیر مدال‌های طلای مختلفی را در کارنامه خود می‌بیند که ارزشمندترین آن‌ها، دو طلای زیر ۲۳ سال جهان، دو طلای آسیایی و یک طلا مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در وزن ۹۲ کیلوگرم است. قاسم پور در سال قبل، کار خود در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را با پیروزی ۷ بر ۰ برابر آندری ولاسوف اوکراینی آغاز کرد؛ سپس در مرحله یک چهارم نهایی برابر ایراکلی متسیتوری از گرجستان قرار گرفت و او را نیز با نتیجه ۸ بر ۱ کنار زد تا به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. تقابل حساس و تماشایی کامران قاسم پور و جیدن کاکس آمریکایی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۳ به اتمام رسید و نماینده ایران با توجه به کسب امتیاز پایانی، راهی فینال شد. در فینال این مسابقات، محمد قربانوف روس حریف کشتی برتر قاسم پور نشد و با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد تا مدال طلا به کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم ایران برسد.

مسیر قاسم پور در راه رسیدن به مدال طلا

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ رقبای کارکشته و سرشناسی را پیش روی خود برای صعود به مراحل بالاتر می‌بیند. کامران قاسم پور در اولین دیدار و مرحله یک هشتم نهایی، به مصاف آدلان کیرسلطانوویچ ویسخانوف از فرانسه خواهد رفت. این کشتی‌گیر که چندی پیش به با شکست ۱۰ بر ۰ برابر امیرحسین فیروزپور در مسابقات زیر ۲۰ سال جهان از صعود به فینال باز ماند و به مدال برنز رسید، به نظر نمی‌رسد که مشکی برای قاسم پور در نخستین دیدار ایجاد کند. اصلی‌ترین رقبای کامران قاسم‌ پور در این مسابقات را می‌توان جیدن کاکس آمریکایی و عثمان نورماگومدوف از آذربایجان دانست. جیدن کاکس آمریکایی با کوهی از مدال‌های رنگارنگ نظیر یک برنز المپیک و دو طلای جهانی در کارنامه خود، سال گذشته در یک دیدار بسیار نزدیک و نهایتا به دلیل عدم توفیق در کسب امتیاز آخر، در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از کامران قاسم پور شکست خورد، از راهیابی به فینال بازماند و به کسب مدال برنز اکتفا کرد. او قطعا با انگیزه‌های فراوانی قدم به مسابقات کشتی جهانی ۲۰۲۲ خواهد گذاشت. می‌توان احتمال داد که فینال احتمالی وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صربستان، بین کامران قاسم‌ پور و جیدن کاکس برگزار خواهد شد. عثمان نورماگومدوف آذربایجانی سال گذشته به کسب مدال برنز مسابقات جهانی کشتی آزاد دست یافت و در فروردین ماه گذشته، برنز قهرمانی اروپا را به گردن آویخت. این کشتی‌گیر جوان و ۲۴ ساله که سابقه یک طلای زیر ۲۳ سال جهان را نیز دارد، با توجه به عدم نمایندگان کشور روسیه در این مسابقات و در بین سایر کشتی‌گیران وزن ۹۲ کیلوگرم، از جدی‌ترین رقبای ممکن برای کامران قاسم پور محسوب می‌شود.

برنامه کشتی های کامران قاسم پور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان

پس از برگزاری قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد جهانی ۲۰۲۲ صربستان، کامران قاسم پور رقیبانش را شناخت و او از روز دوم مسابقات برای تقابل با حریفان خود به روی تشک رفت. نمودار کامران قاسم پور تا قهرمانی صربستان

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...