علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان؛ انتقام ایرانی ها از آمریکایی ها!

علیرضا سرلک، کشتی گیر آزادکار کشورمان در وزن 57 کیلوگرم در مسابقات کشتی آزاد جهانی صربستان 2022 خواهد بود.
کدخبر (69517) | 24 شهریور 1401 | ساعت 00:35
2 534
علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان؛ انتقام ایرانی ها از آمریکایی ها!
علیرضا سرلک، کشتی گیر آزادکار کشورمان در وزن 57 کیلوگرم در مسابقات کشتی آزاد جهانی صربستان 2022 خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، طبق برنامه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022، مشخص شد که علیرضا سرلک، نماینده وزن 57 کیلوگرم کشورمان باید در روز دوم مسابقات به مصاف حریفان خود برود. نتایج کشتی آزاد در روز اول مسابقات ارزشمند بود و دو فینال و یک دیدار رده بندی به ایران رسید.

علیرضا سرلک کیست ؟

علیرضا سرلک کشتی گیر آزاد کار ایرانی در وزن 57 کیلوگرم و متولد سال 1376 در شهر الیگودرز استان لرستان است. او در رقابت های سال گذشته در فینال مقابل توماس گیلمن آمریکایی که سابقه برنز المپیک و نقره مساباقت قهرمانی جهان را در کارنامه داشت شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند. علیرضا سرلک

نتایج زنده علیرضا سرلک در کشتی قهرمانی جهان 2022

  • زو ونهائو از چین مقابل توماس گیلمان آمریکایی با نتیجه 8-2 شکست خورد تا علیرضا سرلک شانس حضور در شانس مجدد 57 کیلوگرم را از دست بدهد.
  • در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2022، علیرضا سرلک به مصاف زو ونهائو از چین رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف، نتوانست از پس این کشتی گیر بربیاید و با نتیجه 6-2 کشتی را واگذار کرد. با توجه به حضور مدیان این وزن، بعید است کشتی گیر چینی به فینال برسد تا تقریبا بتوان علیرضا سرلک را نخستین حذف شده ایران در روز دوم مسابقات نامید.

ویدیو کشتی علیرضا سرلک و زو ونهائو


نمودار کشتی آزاد ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک

افتخارات و مدال های علیرضا سرلک

 

مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان 2019

علیرضا سرلک در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان 2019 با برتری مقابل نماینده ارمنستان، ژاپن و گرجستان به نیمه نهایی رسید. در مرحله نیمه نهایی به ادلان عسکراف از قزاقستان باخت و به دیدار رده بندی رسید. در نهایت سرلک موفق شد با پیروزی مقابل زانابازار زاندانبود نماینده مغولستان به برتری رسید و به مدال برنز رسید.  

مسابقات قهرمانی آسیا 2021

علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی آسیا 2021 با اقتدار توانست به فینال برسد. او برای رسیدن به فینال، روزگلدی سیداف از ترکمنستان را با نتیجه 10-0 و محمد بی لال پاکستانی را با نتیجه 3-0 و یوتو تاکشیتا ژاپنی را با نتیجه 5-1 از پیش رو برداشت تا در فینال به راوی کومار قهرمان آسیا و دارنده مدال بزنر قهرمانی جهان از هند برخورد کند. اما متاسفانه نتوانست از سد این کشتی گیر عبور کند و با نتیجه 9-4 شکست خورد و به مدال نقره رسید.  

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 صربستان

سرلک در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته در مرحله اول به قرعه استراحت خورد. در مرحله بعدی با حریف اکوادوری خود جوزپه ریا کشتی گرفت و موفق شد او را با نتیجه 11-0 در هم بکوبد. علیرضا سرلک در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد آریان چیوترین بلاروسی را پشت سر بگذارد و در مرحله نیمه نهایی به سلیمان آتلی ترک که سابقه مدال نقره قهرمانی جهان را در کارنامه دارد برسد. او موفق شد این کشتی گیر از ترکیه را هم با نتیجه 7-4 از پیش رو بردارد و به فینال برسد. در دیدار فینال علیرضا سرلک و توماس گیلمن به مصاف همدیگر رفتند. توماس گیلمن سابقه مدال برنز المپیک و مدال نقره جهانی را در کارنامه دارد. کشتی گیر کشورمان در نهایت موفق نشد این کشتی گیر را شکست دهد و با نتیجه ی 5-3 به مدال نقره رضایت داد. باید دید آیا علیرضا سرلک امسال از توماس گیلمن انتقام خواهد گرفت یا خیر. سیدبندی کشتی فرنگی فهرمانی جهان

معرفی رقیبان علیرضا سرلک در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022

مهم ترین رقیب؛ توماس گیلمن از آمریکا

اصلی ترین رقیب علیرضا سرلک، توماس گیلمن کشتی گیر 28 ساله، آزاد کار کشور آمریکاست. او دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو و مدال طلای مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 در اسلو نروژ است. سال گذشته و در چارچوب همین رقابت ها، کشتی فینال سرلک و گیلمن بسیار مطرح شد و در نهایت این گیلمن بود که موفق به کسب مدال طلا گردید.  

ویدیوی فیلم فینال علیرضا سرلک و توماس گیلمن در کشتی قهرمانی جهان 2021

فیلم مسابقه فینال علیرضا سرلک و توماس گیلمن در کشتی قهرمانی جهان 2021
علیرضا سرلک و توماس گیلمن

سایر رقیبان علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان صربستان:

 

راوی کومار (هندی) :

  • راوی کومار کشتی گیر 25 ساله هندی است که مقام اول مسابقات قهرمانی آسیا 2022 را از آن خود کرد. او در مسابقات المپیک 2021 توکیو هم به مدال نقره رسیده بود.

هورست لهر (آلمان) :

  • هورست لهر آزادکار 23 ساله آلمانی است که سابقه قهرمانی مسابقات زیر 23 سال اروپا 2022 را در کارنامه دارد.

ولادیمیر اگوروف (مقدونیه) :

  • ولادیمیر اگوروف کشتی گیر 27 ساله اهل مقدونیه است. او با سابقه ی قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد اروپا 2022 در این مسابقات شرکت کرده است.

بکا بوجیاشویلی (گرجستان) :

  • بکا بوجیاشویلی کشتی گیر آزاد کار اهل گرجستان است. او به مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا 2022 رسیده بود.
علیرضا سرلک

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
همینکه تیلور باد شیرشاه تون روخوابوند کافی بود!!
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...