حسن ختام کشتی ايران با قهرمانی عموزاد

رحمان عموزاد توانست دومین طلا را برای کاروان کشتی آزاد ایران به ارمغان بیاورد.
کدخبر (70817) | 27 شهریور 1401 | ساعت 17:39
0 75
حسن ختام کشتی ايران با قهرمانی عموزاد
رحمان عموزاد توانست دومین طلا را برای کاروان کشتی آزاد ایران به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پژمان درستکار پس از شروع خوب شاگردانش در مسابقات کشتی جهانی بلگراد، در حالی که امید زیادی برای کسب مدال طلا در اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم داشت، با ناباوری تماشاگر شکست دو تن از بهترین کشتی گیران اش در فینال برابر آمریکایی ها شد. محمد نخودی به جردن باروز باخت که ۶ طلای جهان و المپیک را در کارنامه داشت و حسن یزدانی به دیگر هموطن وی یعنی دیوید تیلور که قهرمان جهان و المپیک شده بود.

شکست های تکراری مقابل حریفان آمریکایی ها

در روز سوم کشتی بلگراد نیز یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل کایل دایک، دارنده طلای جهان و برنز المپیک با نتیجه دو بر دو شکست خورد و در رده‌بندی به مدال برنز رسید. در دیگر تقابل ایرانی ها مقابل حریفان آمریکایی که تقابلی بین محمدحسین محمدیان و کایل اسنایدر در نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم باشد، این نایب قهرمان دوره قبل رقابت ها بود که موفق شد با نتیجه سه بر یک به برتری برسد.

طلسم شکنی کامران با قهرمانی

کامران قاسم پور، قهرمان دوره گذشته رقابت ها، اما اجازه پیشروی بیشتر را از کشتی گیران آمریکایی گرفت و توانست در یک مبارزه جانانه جیدن کاکس نامدار را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و از عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها دفاع کند. قدرت  نمایی های قاسم پور چنان لرزه بر تن حریفانش انداخته که جدی ترین رقیب او به صرافت افتاده وزن خود را تغییر دهد. این تصمیم در پی دومین باخت متوالی برابر قاسم پور رقم خورد و به نظر می رسد این کشتی گیر آمریکایی دیگر امیدی به کسب مدال در مسابقات جهانی با حضور کشتی گیر ایرانی در وزن ۹۲ کیلوگرم برای خودش قائل نیست. کاکس گفته: احساسی در من وجود دارد که مدام به من می گوید برای مبارزه با قاسم پور برگرد، اما فکر می‌کنم برای من بهتر و هوشمندانه‌تر است که به وزن ۹۷ کیلوگرم بروم!

پایان خوش آزادکاران در صربستان

درخشش قاسم پور در فینال، مقابل رقیب آمریکایی و قهرمانی اش در مسابقات جهانی، انگیزه و شوق دوباره ای به کاروان ایران بخشید، به طوری که شاهد بودیم در آخرین روز مسابقات صربستان رحمان عموزاد توانست با نتیجه۱۳ بر ۸ از سد جان دیاکومیهالیس بگذرد و به مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم دست پیدا کند. با نتیجه ای که عموزاد برابر دیاکومیهالیس کسب کرد، کشتی گیران ایران به دومین برد خود مقابل آمریکایی ها دست یافته و توانستند شکست روزهای نخست را تا حدودی جبران کنند. عموزاد در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شده بود دیگر کشتی گیر عنوان دار این وزن یعنی حاجی علیف آذربایجانی دارنده ۳ مدال طلای جهان و نقره المپیک، را با نتیجه خیره کننده ۹ بر ۲ شکست دهد. در مجموع همه مصاف هایی که آزادکاران ایران و آمریکا در این دوره با یکدیگر داشتند، نتیجه ۴ بر ۲ به سود یانکی ها بود. نتایج کشتی گیران ایرانی برابر آمریکایی ها را در زیر مشاهده می کنید: ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد ۱۳ - جان دیاکومیهالیس ۸(فینال) ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی ۲ - کایل دایک۲(نیمه نهایی) ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی ۲ - جردن باروز ۴(فینال) ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱ - دیوید تیلور ۷(فینال) ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور۲ - جیدن کاکس۰(فینال) ۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان ۱ - کایل اسنایدر۴(نیمه نهایی‌)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...