رضا اطری - ری هیگوچی/ اطری بالاخره به فینال رسید + ویدیو

رضا اطری آزادکار ۲۸ ساله تیم ملی کشتی آزاد ایران در چهارمین حضور خود در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.
کدخبر (70495) | 26 شهریور 1401 | ساعت 20:01
0 321
رضا اطری - ری هیگوچی/ اطری بالاخره به فینال رسید + ویدیو
رضا اطری آزادکار ۲۸ ساله تیم ملی کشتی آزاد ایران در چهارمین حضور خود در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

به گزارش سرخ نیوز، رضا اطری کشتی‌‌گیر وزن ۶۱ کیلوگرم کاروان کشتی آزاد ایران در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲، با شایستگی تمام راهی فینال این مسابقات شد و برای کسب مدال طلا، به مصاف ری هیگوچی کشتی‌گیر باتجربه ژاپنی خواهد رفت. می‌توان گفت که توجه بیشتر علاقه‌مندان کشتی به آزادکاران شناخته‌‌شده‌تر نظیر حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیر حسین زارع، فشارها را از روی کشتی‌گیران سایر اوزان کمتر کرد و در این بین رضا اطری، سزاوارانه توانست ضمن صعود به فینال وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد، کسب مدال خود را قطعی کند. اطری در راه رسیدن به فینال با قرعه آنچنان مشکلی روبه‌رو نبود اما این چیزی از ارزش‌های کار بزرگ این کشتی‌گیر اهل بابل مازندران کم نخواهد کرد.

کشتی فینال رضا اطری

نتیجه کشتی رضا اطری در فینال

کشتی فینال رضا اطری با ری هیگوچی از ژاپن لحظاتی پیش برگزار شد و متاسفانه نماینده کشورمان با نتیجه 10-0 متحمل شکست شد و به مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 دست پیدا کرد.

ویدیو کشتی فینال رضا اطری

فیلم کشتی رضا اطری و ری هیگوچی


رضا اطری چگونه به فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صعود کرد؟

رضا اطری پیش از این در سه دوره مسابقات کشتی قهرمانی جهان در وزن ۵۷ کیلوگرم شرکت کرده بود که هرگز موفق به حضور در دیدار فینال نشد و بهترین مقام او، کسب رتبه پنجم در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شد. اطری همچنین در مسابقات المپیک توکیو نیز در همان وزن ۵۷ کیلوگرم، رتبه‌ای بهتر از پنجمی را کسب نکرد. رضا اطری در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان برای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان، اطری به یک وزن بالاتر آمد و در ۶۱ کیلوگرم مشغول به مبارزه شد. رضا اطری نخستین بازی خود در راه رسیدن به فینال را با پیروزی ۱۱ بر ۰  بصیر آلیلی از مقدونیه به پایان رساند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. در مرحله یک هشتم نهایی، اطری به مصاف اسلام بازرگانوف از آذربایجان که در دور اول از قرعه استراحت سود برده بود رفت و او را با نتیجه ۴ بر ۰ شکست داد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. رضا اطری در یک چهارم نهایی برابر گئورگی وانگلوف بلغارستانی با سابقه دو برنز اروپا و پنجمی المپیک قرار گرفت و او را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد تا به دیدار نیمه نهایی برسد. در دیدار نیمه نهایی، نارانخو نرمانداخ کشتی‌گیر ۲۲ ساله و کمتر شناخته شده مغولستانی اسیر تجربه بالای اطری شد و ضمن قبول شکست ۵ بر ۳، از صعود به فینال وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان باز بماند. بدین ترتیب، رضا اطری در چهارمین تجربه جهانی خود موفق به حضور در فینال این مسابقات شد.

ویدیو دیدار رضا اطری در مرحله نیمه نهایی وزن ۶۱ کیلوگرم برابر نرمانداخ از مغلوستان

مسیر ری هیگوچی در راه فینال مسابقات کشتی جهانی صربستان

ری هیگوچی کشتی‌گیر ۲۶ ساله ژاپنی که در کارنامه خود نقره وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد، امسال برای اولین بار در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان شرکت کرده است. هیگوچی یک برنز و یک طلای مسابقات آسیایی را نیز کسب کرده که مدال طلای او، چند ماه قبل و در مسابقات اولان‌باتور به دست آمد. ری هیگوچی در راه رسیدن به فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، در دور اول از قرعه استراحت بهره‌مند بود و در مرحله یک هشتم نهایی،  اسلام دودائف آلبانیایی رفت و او را با امتیاز عالی ۱۱ بر ۰ درهم کوبید تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. در مرحله یک چهارم نهایی، هیگوچی باز هم توانست با امتیاز عالی پیروز مسابقه خود شود. او موفق شد آرسن هاروتیونیان دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو را با نتیجه ۱۰ بر ۰ از پیش رو بردارد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در دیدار نیمه نهایی، این بار سث آنتونی گراس آمریکایی مغلوب ری هیگوچی شد و کشتی‌گیر ژاپنی با پیروزی ۱۵ بر ۷، با قدرت هر چه تمام‌تر راهی دیدار فینال شد. نمودار کشتی آزاد قهرمانی جهان رضا عطری 61 کیلوگرم نتایج کسب شده توسط رضا اطری، سابقه المپیکی و قهرمانی آسیای او، خود وزنه‌ای قابل اتکا از نظر تجربه برای این کشتی‌گیر محسوب خواهد شد اما در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، او به هیچ وجه کار آسانی برابر ری هیگوچی از ژاپن نخواهد داشت. هیگوچی ژاپنی تجربیات بین‌المللی کمتری نسبت به رضا اطری دارد اما یک نقره المپیک و یک طلای آسیا، نشان‌دهنده توانایی‌های بالای این آزادکار است. با تمام این تفاسیر، امیدواریم که پس از دیدار فینال وزن ۶۱ کیلوگرم، در جدول مدال‌ها و نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲، عنوان قهرمان و مدال طلا را در برابر اسم رضا اطری ببینیم. طبق برنامه پخش زنده رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان، رضا اطری دیدار فینال خود برابر ری هیگوچی یک‌شنبه ۲۷ شهریور از حوالی ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...