صعود یک پله ای کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان

تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک پله صعود نسبت به مسابقات نروژ به مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ دست یافت.
کدخبر (71044) | 28 شهریور 1401 | ساعت 15:51
0 159
صعود یک پله ای کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی صربستان
تیم ملی کشتی آزاد ایران با یک پله صعود نسبت به مسابقات نروژ به مقام نایب قهرمانی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۲ دست یافت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ۲۴ شهریور و به مدت ۴ روز در بلگراد صربستان آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ملی آمریکا به پایان رسید. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز با ۱۵۰ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند ایران و آمریکا در غیاب کشتی گیران روس، مدعی اصلی کسب قهرمانی و مدال در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ باشند. که همین طور هم شد و نماینده های این دو کشور در اغلب اوزان توانستند سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص دهند. رده بندی اوزان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان عملکرد کشتی گیران ایرانی و آمریکایی در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به شرح زیر است: ۵۷ کیلوگرم: نقره: توماس گیلمان ۶۱ کیلوگرم: نقره: رضا اطری ۶۵ کیلوگرم: طلا: رحمان عموزاد نقره: جان دیاکومیهالیس ۷۰ کیلوگرم: نقره: زاین رترفورد ۷۴ کیلوگرم: طلا: کایل دایک برنز: یونس امامی ۷۹ کیلوگرم: طلا: جردن باروز نقره: محمد نخودی ۸۶ کیلوگرم: طلا: دیوید تیلور نقره: حسن یزدانی ۹۲ کیلوگرم: طلا: کامران قاسم پور نقره: جیدن کاکس ۹۷ کیلوگرم: طلا: کایل اسنایدر پنجم: محمدحسین محمدیان

درخشش شاگردان درستکار در بلگراد

تیم ملی کشتی آمریکا با کسب ۴ مدال طلا و ۴ نقره بیشترین عنوان را توانست در این رقابت ها بدست بیاورد و در رده بندی تیمی کشتی هم با کسب ۱۹۸ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد. یانکی ها در دوره قبلی پس از روسیه دوم شده بودند. آزادکاران کشورمان بعد از آمریکایی ها صاحب بیشترین مدال شده و ۷ نشان کسب کردند که شامل ۲ طلا( قاسم‌پور و عموزاد)، ۳ نقره(نخودی، یزدانی و اطری) و ۲ برنز( امامی وزارع) بود. اگر امیر محمد یزدانی با بدشانسی از دور رقابت ها کنار نمی رفت و تیم ملی کشتی کشورمان می توانست با تیم کامل خود روی تشک برود چه بسا مدال های بیشتری را هم در این دوره از رقابت ها بدست می آورد.با این وجود تیم ملی کشتی آزاد توانست عملکرد بسیار خوبی را در صربستان به جای بگذارد و به نسبت دوره قبل یک رده در جدول رده بندی صعود کند. کامران قاسم پور و جیدن کاکس

صعود یک پله ای آزادکاران

ناگفته نماند در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان که در کشور نروژ برگزار شد، تیم ملی کشورمان با کسب ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۲ امتیاز به مقام سوم دست یافته بود. حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز را برای تیم ملی کشتی آزاد به ارمغان آوردند. تنها قاسم‌ پور و نخودی توانستند مقام های قبلی خود را در صربستان تکرار کنند و رنگ مدال های سایر کشتی گیرانی که در این دوره شرکت داشتند تغییر یافت.

تلخ و شیرین بلگراد

بی شک شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور تلخ ترین اتفاق کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ صربستان بود. مدعی عنوان قهرمانی رقابتها در شرایطی مقابل حریف نامدارش با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد که کمتر کسی انتظار چنین شکست سنگینی را از وی داشت. حتی بسیاری از آمریکایی ها قبل از رسیدن دو‌کشتی گیر به فینال، شانس بیشتری را برای یزدانی در کسب طلا قائل بودند. اما این کشتی گیر با تجربه و پرافتخار که بی اغراق یکی از نوابغ کشتی آزاد دنیا محسوب می شود، به مانند سایر آزادکاران ایرانی اسیر تیزچنگی آمریکایی ها شد که به مانند دوره های قبلی در بالاترین سطح از آمادگی جسمانی قرار داشتند و نتیجه آن ۸ مدال در ۱۰ وزن بود.

جوان‌هایی که امید کشتی آزاد هستند

کشتی ایران در صورتی می تواند از آمریکا و سایر مدعیان این رشته از جمله روسیه جلو بزند که توجه بیشتری به کشتی گیران خود داشته باشد و امکانات بهتری در اختیار آنها قرار دهد. درخشش جوان هایی مثل عموزاد و نخودی در مسابقات جهانی نشان می دهد، کشتی ایران غنی از استعداد است، فقط باید فرصت شکوفایی این استعدادها را فراهم آورد. تنها در این صورت است که می توان در دنیا بی رقیب شد. خوشبختانه میانگین سنی تیم ملی کشتی آزاد به گونه ای که اغلب این نفرات می توانند تا سالها در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته باشند. یعنی با سرمایه گذاری روی همین کشتی گیران می توان در آینده اتفاق های بهتری را رقم زد. این در حالی است که برخی نفرات مطرح تیم ملی کشتی آمریکا بالای ۳۰ سال و در سالهای پایانی دوران حرفه ای خود قرار دارند. جردن باروز ۳۴ ساله است و دیوید تیلور و کایل دایک ۳۱ ساله. اما در ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی کشورمان به صربستان ۴ کشتی گیر زیر ۲۵ سال از جمله عموزاد، نخودی امیر محمد یزدانی و امیرحسین زارع حضور داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...