قاسم پور: در 92کیلوگرم به کشتی ادامه می دهم

پس از شکست 4ملی‌پوش ایران در مقابل کشتی‌گیران آمریکایی خیلی‌ها بعید می‌دانستند قاسمپور بتواند طلای سال گذشته‌اش را تکرار کند.
کدخبر (70909) | 28 شهریور 1401 | ساعت 07:52
0 166
قاسم پور: در 92کیلوگرم به کشتی ادامه می دهم
پس از شکست 4ملی‌پوش ایران در مقابل کشتی‌گیران آمریکایی خیلی‌ها بعید می‌دانستند قاسمپور بتواند طلای سال گذشته‌اش را تکرار کند.

به گزارش سرخ نیوز، او در فینال مسابقات جهانی صربستان با یک کشتی حساب‌شده حریف نام‌آشنای خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و دومین طلای خود را در دومین حضورش در مسابقات جهانی بزرگسالان کسب کرد. پس از شکست 4ملی‌پوش ایران در مقابل کشتی‌گیران آمریکایی خیلی‌ها بعید می‌دانستند قاسمپور بتواند طلای سال گذشته‌اش را تکرار کند. جیدن کاکس همانند تمام آمریکایی‌ها که با برنامه‌هایی متفاوت از سال قبل در مقابل ایرانی‌ها حاضر شده‌ بودند در فینال مقابل کامران قرار گرفت ولی قاسمپور همانند همیشه با سلاح زیرگیری توانست حریف پرقدرت خود را شکست دهد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با کامران قاسمپور، کشتی‌گیر طلایی ایران در مسابقات جهانی صربستان را می‌‎خوانید.  از مسابقه فینال شروع کنیم. به‌نظر کاکس کشتی تو را آنالیز کرده بود و کاملا متفاوت ظاهر شد. نظر خودت چیست؟ دقیقا همینطور است. در طول 6دقیقه مبارزه سعی داشت کشتی را سرعت بدهد تا امتیاز بگیرد. این اتفاق از همان لحظه که داور سوت آغاز کشتی را زد آغاز شد. من هم در مقابل سعی کردم در برگشت‌ها مهاجم باشم و حمله کاکس را بی‌جواب نگذارم. در کل اگر بخواهم بگویم، کار خودم را کردم و کشتی خودم را گرفتم و تغییر سبک ندادم. به‌نظرم این همان چیزی بود که او می‌خواست.  قبل از پیروزی تو، 4کشتی‌گیر ایران به آمریکایی‌ها باخته بودند. فضا قبل از مسابقه چطور بود؟ جو خیلی سنگینی بود و حس می‌کردم فشار زیاد است. ولی کار خودم را کردم و جدا از اتفاقاتی که افتاده بود کشتی خودم را گرفتم. خدا را شکر نتیجه هم داد. خلاصه کشتی قاسم پور با کاکس + ویدئو  کاکس نسبت به سال گذشته که در نیمه‌نهایی با او کشتی گرفتی، پیشرفتی کرده بود؟ کاکس عنوان‌دار جهان و المپیک است و همیشه او را در شرایط خوبی دیدم. قطعا باید هر سال بهتر از سال قبل باشی تا بتوانی مدال بگیری چون حریفان همه برای بردن قهرمانان سال گذشته می‌آیند. تفاوت مسابقه سال گذشته و امسال چند موضوع بود. یکی اینکه این دیدار در فینال برگزار شد که حساسیت بیشتری داشت و چون ما در مقابل آمریکایی‌ها پیروزی نداشتیم جو سنگینی حاکم شده بود. کاکس واقعا کشتی‌گیر خوب و بااخلاقی است و من همیشه به او احترام می‌گذارم.  بعضی‌ها در فضای مجازی سر یک صحنه که در حالت کنده‌کشی پای تو را کشید او را متهم به بی‌اخلاقی کرده بودند. نظر خودت چیست؟ اصلا به هیچ وجه اینطور نیست. او کشتی‌گیر با اخلاقی است. در آن صحنه هم یک اعتراض خیلی معمولی به داور داشت که آن هم کاملا طبیعی است. به هر حال ضربان قلب بالای 200 و حساسیت مسابقات جهانی می‌تواند چنین اتفاقاتی را رقم بزند ولی با این حال هیچ رفتار غیرورزشی‌ای از او ندیدم. بعد از کشتی هم با خوش‌وبش کردیم و دیدارمان رفت تا مسابقه بعدی که نتیجه روی تشک معلوم خواهد شد.  92کیلوگرم وزن المپیک نیست و برای المپیک پاریس باید 97 یا 86کیلوگرم را انتخاب کنی. مشخص است که در کدام وزن کشتی خواهی گرفت؟ فعلا برای تغییر وزن برنامه‌ای ندارم و در 92کیلوگرم خواهم ماند

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...