پس‌انداز 780 میلیون یورویی رئال مادرید برای روزهای مجازات!

رئال مادرید از سوپرلیگ ناامید نشده اما خود را برای شرایط از بین رفتن این پروژه نیز آماده کرده است.
کدخبر (71346) | 29 شهریور 1401 | ساعت 16:41
0 97
پس‌انداز 780 میلیون یورویی رئال مادرید برای روزهای مجازات!
رئال مادرید از سوپرلیگ ناامید نشده اما خود را برای شرایط از بین رفتن این پروژه نیز آماده کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، پرونده طرح منفور سوپر لیگ اروپا هنوز بسته نشده و باشگاه‌هایی که در پیاده‌سازی این پروژه که به نوعی اعلام جنگ علیه یوفا و قوانینش بود، پیشرو بودند همچنان در مظان اتهام و مجازات قرار دارند. یقینا یکی از این باشگاه‌ها رئال مادرید بود که در کنار بارسلونا به نوعی طراح اصلی چنین مسابقاتی محسوب می‌شود؛ رقابت‌هایی که قرار بود فقط میان بزرگان فوتبال اروپا برگزار شود و اینگونه هیچ شانسی برای باشگاه‌های کوچکتر فوتبال این قاره دیگر قابل تصور نبود.

حالا به نظر می‌رسد با فروکش کردن تب و تاب این داستان و کنار کشیدن چندین باشگاه معتبر، یوفا قرار است به سراغ مجازات عاملان اصلی برود. همانطور که گفته شد یکی از آنها رئال مادرید است که مدیران این باشگاه خود را برای انواع اقدامات تنبیهی یوفا آماده می‌کنند. جنگ حقوقی میان غول‌های مادریدی و کنفدراسیون فوتبال اروپا در حال حاضر در جریان است و دادگاه محاکمه این باشگاه در کشور لوکزامبورگ در حال برگزاری است. گفته می‌شود کمیسیون اروپا استدلال‌ها و مستنداتی را ارائه کرده که هم می‌تواند به نفع فلورنتینو پرز باشد هم به ضررش!

از سوی دیگر، همه قدرت و اختیارات یوفا برای هرگونه اقدامی علیه بازیکنانی که برای بازی در سوپرلیگ اروپا اعلام آمادگی کرده بودند، سلب شده است. با این حال، این نهاد می‌تواند در برابر تیم‌هایی که هر نوع پروتکلی را زیر پا می‌گذارند و خود را درگیر مسابقات دیگر می‌کنند، اقدام کند.

رئال مادرید با چه مجازاتی روبه‌رو خواهد شد؟

به استناد همین قوانین، یوفا می‌تواند کهکشانی‌ها را به مدت 3 سال از حضور در لیگ قهرمانان اروپا منع کند. با این حال پرز اطمینان دارد که برند رئال مادرید آنقدر بزرگ است که یوفا را مجاب کند تا از این تصمیم سخت‌گیرانه علیه قهرمان 14 دوره لیگ قهرمانان اروپا، دست بکشد. همچنین گفته می‌شود باشگاه در این چند سالی که به عناوین مهمی دست پیدا کرده، توانسته حدود 780 میلیون یورو در خزانه خود پس‌انداز کند. حتی اگر مادریدی‌ها یک سال هیچ درآمدی نداشته باشند و نتوانند در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کنند، این پس‌انداز آسیبی نمی‌بیند.

رئال مادرید

مادرید در حال حاضر به اندازه‌ای سرمایه جمع‌آوری کرده که می‌تواند یک فصل کامل را با همان حجم هزینه‌های جاری بدون کسب حتی یک یورو سپری کند و حتی در همین شرایط سرمایه مازاد مشخصی را حفظ می‌کند.

رئال مادرید تلاش دارد تا کسب و کار تجاری خود را گسترش دهد. آنها به دنبال بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو و یافتن راه‌های دیگری هستند که گردش مالی سالانه 1000 میلیون یورویی را برای باشگاه به ارمغان می‌آورد که بیش از دو برابر گردش مالی فعلی آنها است. ضمن آنکه انتظار نمی‌رود که حکم شکایت رئال مادرید علیه یوفا از سوی دیوان عدالت اتحادیه اروپا قبل از پایان سال 2022 یا آغاز سال 2023 صادر شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...