علیرضا دبیر: برای برای انتخاب رنگرز، از بنا مشورت گرفتم/ کشتی درآمد زاست نه هزینه بر!

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: به عنوان یک کارشناس کشتی می‌گویم محمد بنا بی‌نظیر است و من برای انتخاب رنگرز از محمد بنا مشورت گرفتم.
کدخبر (71491) | 30 شهریور 1401 | ساعت 14:22
0 98
علیرضا دبیر: برای برای انتخاب رنگرز، از بنا مشورت گرفتم/ کشتی درآمد زاست نه هزینه بر!
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: به عنوان یک کارشناس کشتی می‌گویم محمد بنا بی‌نظیر است و من برای انتخاب رنگرز از محمد بنا مشورت گرفتم.

به گزارش سرخ نیوز و به نقل از فارس، علیرضا دبیر در طی مصاحبه ای صحبت هایی را راجع به اتفاقات اخیر کشتی و نتایج کشتی قهرمانی جهان بیان کرد. او در مورد برگزاری قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی اظهار داشت: در این سه سالی که در خدمت کشتی بودیم سعی کردیم لیگ را به روزهای اوجش بازگردانیم. متأسفانه برخی دوستان به دلیل دیدگاه‌شان خیلی به لیگ اعتقادی نداشتند. اما به خاطر 5-6 یا 7 کشتی‌گیر نمی‌توانیم قرارداد 3-4 هزار آدم را مستقیم یا غیر مستقیم از بین ببریم از روز اول هم محکم گفتم پس از مسابقات المپیک و جهانی اهمیت لیگ برای ما بیشتر است. زیرا مسابقات آسیایی خیلی برای ما مهم نیست و بازی‌های آسیایی برای وزارت ورزش مهم است اما در کشتی واقعاً اینگونه نیست.

*من در سازمان لیگ هیچ کاره هستم

وی افزود: درآمد خیلی از کشتی‌گیران درجه یک و حتی دو، سه، چهار، پنج و حتی مربیان ما، گردش مالی ورزش کشتی از همین لیگ است. امروز نیز سازمان لیگ مراسمی داشت به دوستان گفتم من در سازمان لیگ هیچ‌کاره هستم. خودتان تصمیم بگیرید و محکم کار را جلو ببرید. همه تیم‌هایی که در لیگ برتر آزاد و فرنگی حضور دارند در لیگ مسئول هستند چرا فکر می‌کنید فقط سازمان لیگ مسئول است؟ این موضوع دو طرفه است. سازمان لیگ فکر نکند فقط باید آنها تصمیم بگیرند.

*به مسئولان لیگ گفته ام که باید به فدراسیون پول هم بدهند

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری یک فرایند است. هرچند تصمیم آخر را سازمان لیگ می‌گیرد اما در این فرایند حتماً باید تیم‌ها نظر دهند و نظر آنها خواسته شود. گفته‌ام شاید در حق تیم‌ها اجحاف شود اما به خاطر کشتی بزرگی کنید. باید 16-17 نفر مسئول کار و سازمان لیگ با هم کار را جلو ببرند. نباید به تنهایی کار کرد. من هم به این دلیل تصمیم گرفتم در قرعه‌کشی نباشم تا راحت‌تر تصمیم بگیرند و بحثی نباشد. شاید جلوی من رو دربایستی کنند. امروز به عنوان مهمان در مراسم حاضر شدم و مسابقات نیز مهمان هستم. سازمان لیگ باید مستقل باشد. حتی به دوستان گفته‌ام یک قران از فدراسیون پول نخواهید بلکه باید به فدراسیون پول هم بدهید. باید سازمان لیگ به درآمدسازی برسد. از همه تیم‌هایی که در لیگ برتر و دسته اول شرکت می‌کنند ممنون هستم.

علیرضا دبیر

*باید آبروی کشتی را حفظ کنیم

علیرضا دبیر در مورد برنامه‌های فدراسیون و سازمان لیگ برای جلوگیری از درگیری‌هایی که در سال‌های گذشته حتی با استفاده از سلاح سرد در لیگ برتر کشتی شاهد بودیم دارند، پاسخ داد: به شخصه با هر کسی سبب رفتن آبروی کشتی شود برخورد می‌کنم. در مراسم هم گفتم هر کسی که به رشد مالی، اخلاقی و معنوی کشتی کمک کند مخلصش هستم و دست او را می‌بوسم. اما اگر حس کنم فردی در داخل یا بیرون از کشتی این رشته را در دید مردم بد می‌کند به عنوان نفر اول اجرایی کشتی محکم مقابلش می‌ایستم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: فرقی نمی‌کند این آدم مربی، کشتی‌گیر یا یک آدم مغرض باشد. به دوستان گفتم کشتی‌گیران حق اعتراض ندارند. مربی هم تا جایی حق اعتراض دارد اما بعدش کار ما است. همانگونه که ما حق نداریم در خارج از کشور برند جمهوری اسلامی را خراب کنیم در داخل نیز همین است. باید آبروی کشتی را حفظ کنیم. برخی مسائل به من و کمیته انضباطی فدراسیون باز می‌گردد و محکم مقابل آنها می‌ایستیم. اما برخی مواقع برقراری امنیت با مسئولان شهری است که مسابقات در آن برگزار می‌شود. ناجا، نیروی انتظامی، پلیس امنیت و ... همه با هم هستند و باید به این موضوع کمک کنند.

دبیر در خصوص پول نگرفتن کشتی‌گیران لیک یکی و اینکه آیا برنامه‌ای برای بحث قراردادها در لیگ برتر و دسته اول دارد، عنوان کرد:‌ این موضوع دو طرفه است. از تیم‌ها خواهش می‌کنم به این موضوع نگاه نکنند که به فلان کس پول ندهند باهرکس قرارداد می‌بندند باید بنویسند که فلان مقدار بابت چهار کشتی یا همه کشتی‌ها دریافت می‌کنند. باید محکم بنویسند. حتی به دوستان گفتم سازمان لیگ باید این قابلیت را داشته باشد تا اگر باشگاهی بخواهد 2 ساله با کشتی‌گیر قرارداد بندد این کار انجام شود.

*ایکاش می توانستیم خودمان پول از حساب باشگاه ها برداریم

علیرضا دبیر تأکید کرد: ما چنین قابلیت‌هایی داریم از طرفی برخی تیم‌ها قرارداد می‌بندند و پول کشتی‌گیر را نمی‌دهند این مسائل دو طرفه است. از لحاظ اجرایی این موضوع را به دادگاه می‌فرستیم تا حکم بدهد. ای کاش ما خودمان می‌توانستیم پول را از حساب باشگاه‌ها برداریم اما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و این موضوع یکی از ایرادهای اجرایی ما است.

علیرضا دبیر

*کشتی با حضور خارجی ها ارتقا می یابد

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اینکه آیا کشتی‌گیران کشورهای دیگر نیز قرار است امسال در لیگ ایران حاضر شوند، توضیح داد: ما این موضوع را آزاد گذاشته‌ایم. سازمان لیگ اعلام کرد هر تیم می‌تواند سه کشتی‌گیر خارجی جذب کند اما از یک یا دو نفر آنها استفاده کند. اما من مخالفت کردم و با استفاده از اختیارات خود گفتم اگر قرار است سه یا دو کشتی‌گیر خارجی بیایند باید همه آنها کشتی بگیرند. تیم‌ها که نمی‌روند کشتی‌گیر بد بیاورند همه آنها قهرمان جهان و المپیک می‌آورند. مردم ما این کشتی‌ها را می‌بینند و کشتی ارتقا پیدا می‌کند.

*کشتی درآمدزاست نه هزینه بر

دبیر در خصوص اینکه آیا می‌توانند مانند مسابقات انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های لیگ نیز درآمدزایی کنند، گفت: باید به این سطح برسیم. به همه می‌گویم کشتی درآمدزا است و فکر نکنید هزینه‌بر است. اگر سالم، درست و سلامت کار کنید مطمئن باشید کشتی‌ درآمدزایی می‌کند.

*کشتی فرنگی ایران را باید به دوران قبل و بعد از محمد بنا تقسیم کرد

وی در مورد انتخاب حسن رنگرز به جای محمد بنا برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد:‌ برای ما پس از المپیک رقابت‌های جهانی اهمیت دارد. شاید نظر من فاصله مسابقات جهانی تا المپیک هزار باشد و المپیک با این مسابقات قابل قیاس نیست تا جایی که باید در خدمت تیم فرنگی بوده‌ایم. همیشه گفته‌ام باید کشتی فرنگی ما را به دوران قبل و بعد از محمد بنا تقسیم کنیم. قبل از بنا قهرمان‌هایی مثل رنگرز، رحیم علی‌آبادی، فیروز علیزاده، رضا سیمخواه و ... داشتیم اما تیم ما بعد از محمد بنا چهار طلای المپیک و مدال‌های زیادی در جهان دارد. خیلی فرنگی از کشتی آزاد ما جلوتر رفت.

*افرادی که بنا معترض هستند، کارنامه خودشان را ببینند

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: افرادی که به نتایج امسال تیم فرنگی اعتراض می‌کنند کارنامه خودشان را در مقابل محمد بنا ببینند اما خودش خسته شد. حمید سوریان پیگیری‌های زیادی کرد اما خود محمد بنا گفت نمی‌آیم. هنوز هم خواهش می‌کنیم کنار ما باشند. سرمربی ما نیست رئیس و رفیق ما که هست. خواهش می‌کنم کنارمان باشند. بنا آدم کوچکی نیست بلکه در این کار استاد است.

علیرضا دبیر و حسن یزدانی

*برای انتخاب رنگرز از بنا مشورت گرفتم

دبیر ادامه داد: به عنوان یک کارشناس کشتی می‌گویم محمد بنا بی‌نظیر است. اخلاق درستی دارد و آدمی سلامت و فنی است. هرچه از او تعریف کنیم کم است. حتی برای انتخاب رنگرز از محمد بنا مشورت گرفتیم زیرا من و حمید سوریان او را قبول داریم. بنا نمونه ندارد و باید افتخار بدهد و کنار ما باشد.

*پدر همه کشتی گیرها به برد و باخت واکنش نشان می دهند

وی در مورد اعتراضات پدر حسن یزدانی پس از مسابقات جهانی توضیح داد: ممکن نیست من در مورد هر موضوعی اظهارنظر کنم. پدر همه کشتی‌گیرها به برد و باخت آنها واکنش نشان می‌دهند. پدر من هم وقتی می‌باختم ناراحت می‌شد اما نمی‌توانم جواب همه را بدهم. فقط یک موضوع را کلی بگویم. بابت هر واوی که از دهان‌مان درمی‌آید باید در آن دنیا جواب دهیم. برخی مواقع در مورد یک جمله باید جواب بدهیم. خودم را می‌گویم و امیدوارم تمام حرف‌هایی که می‌زنم راست باشد تا بتوانم نزد خدا سرم را بلند کنم.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اضافه کرد: در این قضیه هم از خود حسن یزدانی بپرسید. کارم را برای کس دیگری انجام می‌دهم. امیدوارم خدا از من راضی باشد. این موضوع برای من مهم است اگر خدا راضی باشد مردم هم راضی می‌شوند.

علیرضا دبیر

*با من درباره پول صحبت کنید؛ درباره حوزه فنی تیم با پژمان درستکار صحبت کنید

دبیر در خصوص اینکه آیا کامران قاسمپور برای مسابقات المپیک به وزن 97 کیلو می‌آید، گفت: در مورد حوزه فنی باید با پژمان درستکار صحبت کنید به من بگویید چقدر پول می‌آید و می‌رود. طولانی شدن مصاحبه دبیر با خبرنگاران سبب شد حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در میان صحبت‌های وی به او تذکر بدهد (با حالت شوخی) که رئیس فدراسیون هم در پاسخ گفت می‌خواهم ببینی وقتی برادرت پشت بچه‌های شاه‌عبدالعظیم حرف می‌زند چگونه است. (با خنده)

وی در خصوص انتقادات مطرح شده نسبت به رزومه کادر فنی تیم ملی آمریکا با کادر فنی ایران و اینکه حریف اصلی ما از نفراتی از کادر خود استفاده می‌کرد که کشتی‌گیران المپیکی این کشور بودند، توضیح داد: آیا کادر فرنگی و کشتی آزاد ضعیف بوده است؟ چه شخصی ضعیف بود؟ بگویید تا من بدانم. نگویید چه کسی گفته بلکه بگویید چه گفته است.

*کشتی گیر قهرمان المپیک باید درگیر کشتی شود نه اینکه مُفت بری کند

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه مربی که کنار تشک می‌نشست عنوان‌دار المپیک نبود و همین موضوع سبب انتقاد شده است، عنوان کرد: از این نظر که وقتی یک نفر کشتی می‌گیرد، یک نفر قهرمان جهان المپیک کنار تشک بنشیند این حرف درست است تا او را بفهمد و متوجه شود چه می‌کشد. اما کشتی‌گیر قهرمان المپیک باید بیاید و در باشگاه تمرین بدهد و درگیر کشتی شود نه اینکه دور از جان مفت‌بری کند. منصور برزگر به عنوان قهرمان جهان و المپیک که استاد من بوده در باشگاه تمرین داده و فردی کامل است. باید دید او که در باشگاه تمرین داده نتیجه‌اش چه بوده و سپس ببینیم کارنامه و رزومه برخی افراد چیست.

دبیر افزود: همیشه که نباید ایراد بگیریم. برخی مواقع هم سؤال کنید و مطالبی را به من بگویید. علیرضا حیدری به فدراسیون آمد و 10 نکته خوب را به من گفت. از او یاد گرفتم. ما درگیر کار اجرا هستیم. اگر کسی بحثی را حس می‌کند بزرگی کرده و به ما زنگ بزند. نوکر او هم هستیم. عباس جدیدی امروز اینجا آمده است. اگر نکته خوبی باشد می‌گوییم دست شما درد نکند و نوکرشان هستیم، بد هم باشد می‌گویم نتوانستیم استفاده کنیم.

علیرضا دبیر

*کشتی از ورزش ایران بزرگتر است؛ عشق می‌کنم که به من بگویند حمال کشتی

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی جزئی از کشتی است. کشتی در فدراسیون خلاصه نمی‌شود بلکه بسیار بزرگتر است. فدراسیون یک سازمان کوچک زیر نظر وزارت ورزش است اما کشتی از ورزش ایران بزرگتر است. هر کسی در گوشه‌ای کار می‌کند. من هم افتخار می‌کنم که در فدراسیون هستم. عشق می‌کنم که به من بگویند حمال کشتی. عده‌ای مرا مسخره می‌کنند اما از حمال زیباتر کلمه‌ای نداریم.

*وزارت ورزش در پرداخت پاداش مدال آوران تعطیل است

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص زمان پرداخت پاداش مدال آوران مسابقات جهانی گفت: وزارت ورزش در این حوزه تعطیل است. یک سال و نیم از قهرمانی سال گذشته بچه‌ها گذشته اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. همیشه گفته‌ام وقتی خودم کشتی می‌گرفتم یکبار هم این مسائل را دنبال نکرده‌ام. اما اکنون سه چهار بار در این مورد نامه نوشته‌ایم و امیدوارم معاونت قهرمانی به بچه‌ها جواب بدهد. چرا پس از یک سال و نیم هنوز پاداش بچه‌ها را نداده است. شما بپرسید شاید به شما جواب بدهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...