پدرهای جنجالی ورزش ایران؛ از حسن یزدانی تا سردار آزمون

همه قهرمان ها روز اوج و فرود دارند، در میدان مسابقه شکست می خورند، انتقاد می شنوند و شاید از طرف تماشاگران هو شوند.
کدخبر (71834) | 01 مهر 1401 | ساعت 12:29
0 108
پدرهای جنجالی ورزش ایران؛ از حسن یزدانی تا سردار آزمون
همه قهرمان ها روز اوج و فرود دارند، در میدان مسابقه شکست می خورند، انتقاد می شنوند و شاید از طرف تماشاگران هو شوند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با گذشت چند روز از پایان مسابقات جهانی کشتی، همچنان بحث مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور سوژه داغ رسانه هاست و درباره شکست کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان که افتخارات زیادی در مسابقات جهانی و المپیک دارد صحبت می شود. بسیاری از پیشکسوتان کشتی از جمله منصور برزگر، عباس جدیدی و پرویز هادی معتقدند استراتژی اشتباه باعث شکست یزدانی مقابل تیلور شد و اگر مربیان تیم ملی این کشتی گیر آمریکایی را بهتر آنالیز کرده یا اجازه می دادند حسن یزدانی کشتی خودش را می‌گرفت می توانست دیوید تیلور را شکست دهد.

صحبت هایی که جنجال ساز شد

در این بین پدر حسن یزدانی در صحبت هایی جنجالی مدعی شد علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی نیم ساعت مانده به مبارزه فینال از پسرش خواسته با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین کند که این کار باعث شده ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد. وی در ادامه گفته: رییس فدراسیون کشتی در امور فنی دخالت می کند و‌بعد از ۲۷ سال می خواهند سبک کشتی حسن را عوض کنند. در تمرینات، زیر کتف زدن را با حسن یزدانی کار می کردند، اما در صربستان گفتند کشتی فقط زیر کتف زدن نیست. پدر حسن یزدانی در واکنش به اینکه ممکن است پسرش از این صحبت ها ناراحت شود گفته بود: حسن آقا هنوز بچه است و متوجه نمی شود. حسن آقا دوست ندارد من مصاحبه کنم اما دیگر کاسه صبرم لبریز شده است. خیلی از حرف ها هست که باید بعدا بگویم. ان‌شاءالله به موقع حرف هایم را می زنم. حسن یزدانی قهرمانی جهان صربستان

متواضع مثل حسن یزدانی

اما خود حسن یزدانی واکنش جالبی به صحبت های کارشناسان کشتی و انتقادات پدرش از فدراسیون داشت و گفته: مربیان تیم ملی زحمت کشیدند و از همه آنها تشکر می‌کنم اما اشتباه از خود من بود و حریفم استفاده کرد. پدر عزیز من معمولا برای باخت من ناراحت می‌شود و این برای همه طبیعی است.برای خانواده کشتی‌گیر هم بیشتر. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این باخت را با پیروزی جبران کنم.

بررسی علت باخت یزدانی به تیلور

همانطور که یزدانی به درستی اشاره داشته وقتی یک ورزشکار در میدان مبارزه شکست می خورد، بیشترین ناراحتی متوجه خونواده اوست. رفتارهای حمایتی و متعصبانه پدر حسن یزدانی نسبت به باخت فرزندش در فینال کشتی را در اغلب پدران ایرانی می توان دید. رفتارهایی که بیشتر جنبه احساسی دارد و اگر کنترل نشود می تواند از همه بیشتر به آینده خود آن ورزشکار لطمه بزند. مسلما شکست های تکراری حسن یزدانی برابر تیلور به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز دارد و مربیان تیم ملی و کارشناسان کشتی باید به طور فنی و دقیق این موضوع را بررسی کنند تا مشخص شود چرا نابغه کشتی ما جز یک بار، نتوانسته بر حریف آمریکایی اش غلبه کند. تنها در این صورت است که می توان زمینه برد یزدانی، مقابل تیلور را در مسابقات بعدی فراهم آورد. اما این که پدر حسن یزدانی بخواهد همه مسئولیت شکست را به گردن مربیان تیم ملی بیندازد تا پسرش را تبرئه کند قطعا چاره ساز نخواهد بود.

رفتارهایی که به قهرمان ها آسیب می‌زند

همه قهرمان ها روز اوج و فرود دارند، در میدان مسابقه شکست می خورند، انتقاد می شنوند و شاید از طرف تماشاگران هو شوند. اما هیچ کدام از اینها نمی تواند خدشه ای به اعتبار آن قهرمان وارد کند. بدون شک هر ورزشکاری که قدم در این مسیر می گذارد پیه همه این مسائل را به تن خود مالیده است و چه خوب است که اطرافیان وی هم با این موضوع کنار بیایند و حرفه ای رفتار کنند. بعضا ولی شاهد درگیری لفظی اعضای خانواده فوتبالیست ها و کشتی گیران از جمله پدر و همسر آنها با رسانه ها و هواداران هستیم.

تهدید برانکو توسط پدر آزمون!

به طور مثال خلیل آزمون یک بار در سال ۹۳ نسبت به عادل فردوسی‌پور که پیشنهادات خارجی سردار را کذب دانسته بود موضع گیری تندی داشت و چند سال بعد در واکنش به شعارهای هواداران پرسپولیس علیه پسرش با ارسال پیام های توهین آمیز، برانکو ایوانکوویچ را تهدید کرده و گفته بود: یک روز تو را به پایین می‌کشم، تو چه کسی هستی که حق داری درباره پسرم حرف بزنی، دهانت را ببند و سرت به کار خودت باشد و... او در ادامه نیز علیه برانکو مصاحبه ای را انجام داد و مدعی شد مربی پرسپولیس با گفتن این جمله که سردار می خواهد طارمی را با خود به روسیه ببرد زمینه این هجمه‌ها را علیه پسرش فراهم آورد. ناگفته نماند که برانکو ایوانکوویچ سه سال قبل از این اتفاقات در واکنش به شایعه انتقال مهدی طارمی به روستوف از سوی سردار آزمون، گفته بود: بحث جدایی طارمی از پرسپولیس ربطی به آزمون ندارد و این باشگاه است که تصمیم می‌گیرد بازیکن خود را ترانسفر کند یا نه.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...