ایران- سنگال؛ کی روش در اندیشه انتقام!

کارلوس کی روش در دیدار دوستانه مقابل سنگال یک هدف بسیار بزرگ دارد.
کدخبر (71986) | 02 مهر 1401 | ساعت 09:48
0 87
ایران- سنگال؛ کی روش در اندیشه انتقام!
کارلوس کی روش در دیدار دوستانه مقابل سنگال یک هدف بسیار بزرگ دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دو شکست مقابل سنگال در ضربات پنالتی باعث شد کارلوس کی روش دو موفقیت و سعادت بزرگ با تیم ملی مصر را از دست بدهد.تیم ملی مصر تحت هدایت کارلوس کی روش دوبار مغلوب سنگال شد؛ یکبار در فینال جام ملت های آفریقا و در ضربات پنالتی و بار دوم در مرحله پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ و باز هم با پنالتی، با این تفاوت که این باخت مصر باعث عدم راهیابی آنها به رقابت‌ های جام جهانی شد. حال جدال تیم های ایران و سنگال در شرایطی برگزار می شود که باز هم یک سر داستان به کی روش ختم می شود. زمان و مکان بازی ایران سنگال مشخص است و دو تیم از ساعت 18:00 روز سه شنبه 5 مهر به مصاف هم می روند؛ البته باید دید کی روش، ایران با چه ترکیبی مقابل سنگال به زمین می فرستد.

ناکامی بزرگ کی روش مقابل سنگال

از دست دادن یک جام مهم و عدم صعود به جام جهانی، ناکامی هایی است که سنگالی ها برای کی روش به ارمغان آوردند و چه بسا اگر این اتفاقات رخ نداده بود مرد پرتغالی همچنان پیروزمندانه، مصر را هدایت می کرد. حالا کارلوس کی روش و سنگال به هم رسیده اند؛ این بار کمی متفاوت. دوستانه، در یک قدمی جام جهانی و این بار برای ایران، اما همه این ها باعث نخواهد شد زخم های بزرگی که آنها برای کی روش به ارمغان آورده اند فراموش شود. بازی ایران و سنگال شاید برای ایرانی ها تدارکاتی و دوستانه باشد اما برای سرمربی تیم ملی، حیثیتی و انتقامی است.

اسکوچیچ آخرین قربانی شکست مصری ها!

با گذشت ماهها از شکست کارلوس کی روش مقابل سنگال در مقدماتی جام جهانی، ترکش های این باخت نه تنها فروکش نکرده که همچنان ادامه دارد. دراگان اسکوچیچ‌ آخرین قربانی ناکامی کی روش مقابل سنگالی ها بود که اخیرا جای خود را به این مربی پرتغالی داد. در واقع شکست کارلوس کی روش نه فقط سرنوشت وی که نیمکت تیم ملی ایران را هم دستخوش تغییر کرد. چه بسا اگر این اتفاق نمی افتاد دراگان اسکوچیچ همچنان روی کار بود و در بازی سنگال و ایران هدایت ملی پوشان را برعهده داشت و کارلوس کی روش نیز با مصری ها در اندیشه حضور در قطر! البته این مربی پرتغالی بعد از جدایی از مصر شانس خود را با کلمبیا نیز امتحان کرد، اما با این تیم هم در راه صعود به جام جهانی ناکام بود. او در پی کسب نتایج ضعیف در دورمقدماتی، از جمع کلمبیایی ها جدا شد و به گفته راجر دسا مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کی روش حدود یک هفته پس از خروج این مربی و دستیارانش از مصر آغاز شد و در نهایت چند هفته پیش به توافق قطعی منجر شد تا پس از ۳ سال کی روش دوباره به فوتبال ایران بازگردد. مرد پرتغالی در نخستین گام موفق شد در یک بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه به برتری برسد. کی روش حالا باید در یک دیدار نه چندان دوستانه مقابل شیرهای ترانگا قرار بگیرد.

هم‌گروهی سنگال با میزبان جام جهانی

سنگال که از جمله تیم های قدرتمند و پرافتخار آفریقایی محسوب می شود، از ستاره های سرشناسی نظیر سادیو مانه، ادوار مندی و کالیدو کولیبالی سود می برد. شیرهای ترانگا چندی پیش با پیروزی برابر مصر در ضربات پنالتی برای نخستین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شدند. آنها پس از کسب این موفقیت بزرگ توانستند به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده و در گروه A این رقابت ها با تیم های قطر، هلند و اکوادور همگروه شوند. 

ایران و سنگال بدون گلر اصلی مقابل هم

ایران و سنگال برای بازی مقابل هم گلرهای اصلی خود را در اختیار ندارند. علیرضا بیرانوند که برای پرسپولیس بازی می کند به دلیل مصدومیت در جریان بازی دوستانه مقابل اروگوئه، به احتمال زیاد فوتبال ایران و سنگال را از دست خواهد داد. ادواردو مندی گلر مطرح چلسی هم از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده و قادر به همراهی شیرهای ترانگا نیست. نوح فادیگا دیگر بازیکنی است که به دلیل مصدومیت بازی ایران و سنگال را از دست داده. ضمن اینکه کیتا بالده مدافع مطرح لاتزیو هم به دلیل دوپینگ دچار محرومیت شده و از فهرست بازی ایران، سنگال خط خورد.

دگرگونی شیرهای ترانگا مقابل ایران

بر همین اساس وب سایت africafootunited در مطلبی با عنوان"به سوی دگرگونی سنگال مقابل ایران" به استقبال این بازی رفت. در این گزارش به احتمال تغییرات ترکیب سنگال برای بازی با ایران اشاره و آمده است: سنگال در در دومین بازی تدارکاتی اش در راه آماده سازی جام جهانی 2022، به مصاف ایران می رود. برای این دیدار، آلیو سیسه باید تیمی بازسازی شده و متفاوت از تیمی که مقابل بولیوی بازی کرده بود را به میدان بفرستد. در بازی ایران و سنگال چند تن از بازیکنان مطرح تیم آفریقایی استراحت خواهند کرد. حداقل این چیزی است که آلیو سیسه گفته است. او ابتدا گفت که هیچ مشکلی در بازی دادن به بازیکنانی که به اندازه کافی در سطح باشگاهی بازی نمی کنند، نمی یابد. اِل تاکتیکو (لقب سیسه) همیشه سعی می کند تعادل را پیدا کند و با این حساب، انتظار می رود که سنگال فوتبال متفاوتی را مقابل ایران انجام دهد تا به همه نفرات این تیم بازی برسد. سیسه پس از بازی با بولیوی درباره وضعیت متفاوت بازیکنانش در تیم های خود گفت: در حال حاضر، این یک مشکل واقعی نیست. قبل از این فیفا دی، وضعیت برخی از بازیکنان در باشگاه هایشان را می‌دانستیم. بعضی ها خیلی دیر به تیم اضافه شدند. برخی نیز در تیم های باشگاهی خود زیاد بازی نمی کنند. ناگفته نماند برخی از مصدومیت ها، باعث پیچیدگی اوضاع شده است. ما چیزهای دیگری را امتحان کردیم (در مقابل بولیوی) زیرا در دو جناح کمی نامتعادل بودیم. او ادامه داد: من اینجا نیستم که آنها را مجبور به انجام وظایف متفاوتی کنم، یعنی آنها را مجبور نمی کنم که مانند حضور در باشگاهشان بازی کنند، چرا که با این کار، سنگال چیزی به دست نمی آورد. مهم است که در انتخاب وظایف، به آنها زمان بازی کردن بدهید. یک تیم دیگر مقابل ایران ظاهر خواهد شد. این به ما امکان می دهد به همه زمان بازی بدهیم، حتی اگر سخت باشد. این در شرایطی است که سنگال در بازی مقابل بولیوی با ستاره‌های مطرحی مانند سادیو مانه، کالیدو کولیبالی، بالو توره، بولای دیا، عبدو دیاله و... به میدان رفت و باید دید از این جمع، کدام نفرات در دیدار مقابل ایران غایب خواهند بود.

زمان بازی ایران و سنگال

گفتنی است؛ ایران، سنگال فردا سه شنبه ۵ مهر در اتریش به مصاف هم می روند تا در فیفا دی خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کنند. سنگال چند روز قبل در یک بازی دوستانه برابر بولیوی قرار گرفت و موفق شد با گل های بولای دیا و سادیو مانه مقابل حریفش به برتری برسد. شاگردان کارلوس کی روش نیز در اتریش با تیم فوتبال اروگوئه رو به رو شده و موفق شدند حریف نامدار خود را با تک گل مهدی طارمی شکست دهند.

ساعت بازی ایران و سنگال

سنگال و ایران از ۱۹ (۱۶:۳۰ به وقت محلی) در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری Motion invest Arena به مصاف هم می روند.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...