5 نکته از فاجعه اقتصادی در اولدترافورد

طبق آخرین گزارش مالی منچستریونایتد، در فصلی که گذشت متحمل ضرر بالایی شده است.
کدخبر (72081) | 02 مهر 1401 | ساعت 16:41
0 91
5 نکته از فاجعه اقتصادی در اولدترافورد
طبق آخرین گزارش مالی منچستریونایتد، در فصلی که گذشت متحمل ضرر بالایی شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طبق آخرین گزارش مالی منچستریونایتد، این باشگاه در فصلی که گذشت متحمل ضرر خالص 115.5 میلیون پوندی شده بدهی خالص آن با افزایش 95.4 میلیون پوندی، در مجموع به 514.9 میلیون پوند رسیده است. یونایتد در حالی بیشترین دستمزد را در بین تمام تیم‌های لیگ برتری پرداخت می‌کند که فصل قبل در رده ششم جدول قرار گرفت و نتوانست از نظر مالی چه در انگلستان و چه در فوتبال اروپا درآمد قابل توجهی کسب کند. این را هم باید در نظر گرفت که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال، یونایتد 6 بازیکن را برای تیم اصلی جذب کرد که مجموعاً 229 میلیون پوند برای این باشگاه آب خورد تا بزرگترین مبلغ خرج شده در یک پنجره نقل و انتقالاتی در تاریخ باشگاه ثبت شود. با این حال این ارقام در آخرین گزارش مالی لحاظ نشده است. این گزارش مالی باعث شده تا به سرمایه‌گذاران و سهامداران اعلام شود که به احتمال فراوان در فصل بعدی نقل و انتقالات باشگاه فعالیت مهمی نداشته باشد و در عوض منابع مالی خود را با وسواس بیشتری هزینه کند. کریستیانو رونالدو در واقع اریک تن‌هاخ دو بودجه تابستانی را در یک فصل دریافت کرد و برای بازگردادن تیم به لیگ قهرمانان اروپا و خرید دیگر بازیکنان مورد نیازش، به بودجه بیشتری نیاز دارد. اگر در مورد آنچه که گزارش مالی یونایتد برای سال منتهی به ژوئن 2022 به ما می‌گوید، تأمل کنیم، متوجه می‌شویم که اگرچه درآمد کلی یونایتد با 18 درصد افزایش به 583.2 میلیون پوند رسید. اما در عوض 494 میلیون پوند آن هزینه شده و سود کمی برای باشگاه باقی مانده است. در واقع 5 نکته زیر از این گزارش مالی حائز اهمیت است:

  1. یونایتد بیش از 2 میلیون پوند در هفته ضرر کرده است حتی با وجود اینکه هواداران اجازه بازگشت به ورزشگاه‌ها را داشتند و اولدترافورد در بیشتر فصل گذشته پر بود، ضرر و زیان نسبت به سال قبل 23 میلیون پوند افزایش یافت. این بدان معناست که یونایتد در طول فصل 2021/22 حدود 2.2 میلیون پوند در هفته ضرر کرده است. این معادل مبلغی است که کریستیانو رونالدو با رفتن به عربستان کسب خواهد کرد.
  2. دستمزد آنها بالاترین در لیگ برتر است یونایتد سال گذشته به تیم ضعیف و کم کار خود 384.2 میلیون پوند به پرداخت کرد. اگرچه برخی از باشگاه‌ها هنوز آمار خود را اعلام نکرده‌اند، اما این بدان معناست که شیاطین سرخ بالاترین میزان دستمزد را در لیگ دارندو افزایش 19.1 درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که 61.6 میلیون پوند از بالاترین رقم قبلی که با 355 میلیون پوند متعلق به منچسترسیتی بود، فراتر رفته است.
  3. یونایتد تقریباً 25 میلیون پوند برای اخراج مدیران پرداخت کرد مبلغ پرداختی به اوله گونار سولسشر، سرمربی اخراج شده در نوامبر سال گذشته و رالف رانگنیک که در پایان فصل به مدت دو سال به عنوان مشاور موقت انتخاب شد و کادر مربیگری مرتبط با آنها به 24.7 میلیون پوند رسید. این مبلغ در مجموع بیشتر از 19.6 میلیون پوندی است که برای ژوزه مورینیو و کارکنانش در پایان سال 2018 پرداخت شده است. از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن، یونایتد در مجموع 57.9 میلیون پوند به مربیان پرداخت کرده است. دیوید مویس و همکارانش 5.2 میلیون پوند به جیب زدند، در حالی که تیم کادر فنی لوئیس فن‌خال 8.4 میلیون پوند دریافت کردند.
  4. بدهی خالص باشگاه 94.5 میلیون پوند افزایش یافت بدهی خالص یونایتد از 419.5 میلیون پوند در سال 2021 به 514.9 میلیون پوند در سال جاری افزایش یافت که بیش از 22 درصد افزایش داشت. از زمانی که باشگاه توسط گلیزرها در سال 2005 خریداری شد، منچستریونایتد در مجموع متحمل 320 میلیون پوند زیان پیش از مالیات شد اما 132 میلیون پوند به سهامداران پرداخت کرد.
  5. گلیزرها رکورد پرداخت سود سهام را ثبت کردند یونایتد با وجود ضرر خالص و افزایش 25 درصدی بدهی باشگاه، توانست پاداش‌ها و سود سهامداران را بپردازد و گلیزرها از همین راه سود سهام بزرگی به مبلغ 33.6 میلیون پوند به جیب زدند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...