بازتاب تساوی ایران و سنگال در رسانه‌های خارجی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی اش در اتریش برابر تیم ملی فوتبال سنگال به تساوی رسید. در این مطلب به حواشی بازی ایران سنگال می پردازیم.
کدخبر (72714) | 06 مهر 1401 | ساعت 07:19
0 99
بازتاب تساوی ایران و سنگال در رسانه‌های خارجی
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی اش در اتریش برابر تیم ملی فوتبال سنگال به تساوی رسید. در این مطلب به حواشی بازی ایران سنگال می پردازیم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران و سنگال عصر دیروز در یک بازی تدارکاتی به مصاف هم رفتند و به تساوی یک - یک رضایت دادند. این بازی به نوعی مصاف تیم های سید سه جام جهانی محسوب می شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است و تیم ملی سنگال نیز در گروه A با تیم های قطر، هلند، سنگال و اکوادور. در ادامه به حواشی و بازتاب تساوی ایران و سنگال می پردازیم.

طلسم ایران در قطر می شکند؟

ایران و سنگال، هر دو سابقه حضور در جام جهانی را دارند و از تیم های پرافتخار قاره خود محسوب می شوند.‌ ایران سابقه قهرمان در سه دوره جام ملت‌های آسیا را دارد و تا پیش از این ۵ بار توانسته بود در جام جهانی حاضر باشد. تیم ملی کشورمان علی رغم برخورداری از ستاره های نامداری که در تاریخ فوتبال خود داشته، تاکنون موفق نشده از دور گروهی این رقابت ها صعود کند و کارلوس کی روش و شاگردانش قصد دارند این طلسم را در قطر بشکنند.

ایران پیش در آمدی برای بازی سنگال و قطر

تیم فوتبال سنگال هم که اخیرا توانست برای اولین بار به عنوان قهرمانی جام ملت های آفریقا دست پیدا کند، علی رغم این که کمتر از ایران سابقه شرکت در جام جهانی را دارد، اما در یکی از دو حضور خود توانسته است تا یک چهارم نهایی صعود کند. شاگردان آلیو سیسه که به طور مستقیم جواز حضور در قطر را دریافت کردند به نوعی با بازی مقابل یکی از تیم های آسیایی خود را برای تقابل با میزبان جام جهانی محک زدند.

طارمی-مندی؛ تقابلی که تکرار نشد

نتیجه و حواشی بازی ایران و سنگال گرچه با تساوی همراه بود، اما تقابل یک تیم آسیایی با تیمی از قاره سیاه به سبب حضور ستاره هایی نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس از ایران و سادیو مانه، کالیدو کولیبالی و بولای دیا از سنگال جذاب و تماشایی از آب در آمد. بی شک حضور ادوارد مندی و علیرضا بیرانوند می توانست جذابیت و حواشی بازی ایران سنگال را دوچندان کند اگر این دو دروازه بان با مصدومیت رو به رو نمی شدند. خصوصا که مهدی طارمی سابقه گلزنی به دروازه بان سنگال با پیراهن پورتو را داشته. این اتفاق در جریان دیدار برگشت با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا رخ داد و ستاره شماره ۹ تیم ملی کشورمان با یک ضربه قیچی برگردان تاریخی دروازه ادوارد مندی را باز کرد تا خالق زیباترین گل فصل ۲۱-۲۰۲۰ اروپا لقب بگیرد. طارمی که در بازی با اروگوئه نیز تک گل تیم ایران را به ثمر رساند نتوانست در بازی دوستانه ایران و سنگال به گلزنی اش ادامه دهد و این سردار آزمون بود که کی روش را از شکست دیگری مقابل سنگال نجات داد. ایران و سنگال

بازتاب تساوی ایران و سنگال در رسانه های خارجی

فرار کی روش از شکست مقابل سنگال

ناگفته نماند در دو تقابلی که این مربی پرتغالی با مصری ها مقابل سنگال داشت صاحب دو شکست شده بود و بسیاری از رسانه ها داخلی و خارجی از این بازی به عنوان دیداری انتقامی برای کارلوس کی روش یاد می کردند. مجموع این مسائل باعث شده بود تا این بازی حساسیتی فراتر از یک بازی دوستانه پیدا کند و بازتاب بازی ایران سنگال در اکثر رسانه های خارجی به ویژه رسانه های آفریقایی مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به برخی از آن حواشی خواهیم پرداخت: رسانه senactu7 درباره حواشی بازی ایران سنگال نوشت: با در نظر گرفتن زمان باقیمانده تا آغاز جام جهانی و بازی با هلند، فوتبال با ایران فرصتی خواهد بود برای ادامه اعتماد به نفس بیشتر و اطمینان بیشتر به بازیکنان سنگال. به همین دلیل، آلیو سیسه در حال مشخص کردن ترکیب اولیه ای است که می تواند برای به چالش کشیدن تیم ملی تشکیل دهد. وب سایت sunubuzzsn نیز ترکیب احتمالی سنگال در بازی با ایران را مورد بررسی قرار داد و پیش بینی کرد ترکیب ابتدایی آلیو سیسه برای بازی با ایران اعلام کرده با تنها یک تفاوت و آن، احتمال حضور سنی دییِنگ درون دروازه است و سایر نفرات نیز همان است که دیگر رسانه سنگالی اعلام کرده بود.

آلیو سیسه: تقابل با ایران جذاب خواهد بود

سرمربی سنگال پیش از جدال با ملی پوشان کشورمان گفت: بازی با ایران همان مسابقه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم. ابتدا برای بازی با بولیوی و سپس ایران آماده شدیم. اگر ایران بهترین تیم آسیا نباشد، قطعا جزو بهترین های این قاره به شمار می رود. این یعنی ما حریف خوبی را انتخاب کرده ایم. آنها تیمی هستند که راهی جام جهانی شده اند. بنابراین ما انتظار یک تقابل جالب را داریم. در این دوره که بازی های دوستانه کمیاب است، خیلی خوشحالیم که می توانیم با ایران بازی کنیم.

پاپه ابوسیسه: ایران تیمی دونده و جنگنده است

مدافع سنگال از ایران به عنوان تیمی جنگنده یاد کرد و گفته بود: ایران حریفی متفاوت نسبت به بولیوی خواهد بود. آنها سطح فنی و کیفی بالایی دارند. ما انتظار بازی پیچیده‌تری را داریم و از آن‌جایی که هیچ بازی آسانی در جام جهانی وجود نخواهد داشت، ما به خوبی و بر این اساس آماده می شویم. ایران تیمی تهاجمی، دونده و جنگنده است. ما با تمام توان برای این مسابقه آماده می شویم. سادیو مانه - ایران و سنگال

بازتاب تساوی ایران سنگال در سایت گل: مانه مقابل دفاع ایران ناامید شد

سایت جهانی گل پس از تساوی یک - یک تیم ملی کشورمان مقابل سنگال در دیداری دوستانه، گزارشی برای حواشی بازی ایران سنگال با عنوان «مانه مقابل دفاع ایران ناامید شد» منتشر کرد و نوشت: «سادیو مانه نتوانست برای کسب یک پیروزی دیگر به سنگال کمک کند و این تیم در اتریش مقابل ایران متوقف شد. پس از یک نیمه بدون گل که سنگال کار دشواری برای شکستن دفاع سرسخت ایران داشت، قهرمان آفریقا 10 دقیقه پس از شروع نیمه دوم با گل به خودی پورعلی‌گنجی یک هدیه دریافت کرد. ایران که پیش از این رویکردی دفاعی داشت، رو به حمله آورد و 9 دقیقه بعد با ضربه سر مهاجم بایرلورکوزن یعنی سردار آزمون به گل تساوی رسید. آلیو سیسه نسبت به دیدار با بولیوی، هفت تغییر در تیمش ایجاد کرده بود. مانه در سه دیدار قبلی خود با پیراهن سنگال موفق به گلزنی شده بود و به‌عنوان مرد اصلی بازی به زمین آمد، اما کار سختی برای زدن سی‌وچهارمین گل ملی خود داشت و مهار شد. مهاجم بایرن مونیخ که بازی را در سمت چپ زمین آغاز کرد، مقابل دفاع ایران ناامید شد و در ادامه به‌عنوان مهاجم نوک ایفای نقش می‌کرد. او در نیمه اول تنها یک شوت به سمت دروازه ایران شلیک کرد، اما در نیمه دوم موقعیت‌هایی برای دیا و سار ساخت که توسط سنگربان ایران مهار شد.

شکست دادن تیم های کی روش دشوار است

لولاد آدوویی خبرنگار شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان که در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه حضور داشت درباره ی حواشی بازی ایران سنگال، پس از تساوی دو تیم در توئیتر خود نوشت: ایران یک - سنگال یک. یک جام جهانی بزرگ در انتظار هر دو تیم است. شکست دادن تیم‌های کارلوس کی‌روش بسیار دشوار است. آلیو سیسه (سرمربی سنگال) یکی دو چیز از این بازی یاد گرفت.

سرمربی سرشناس تماشاگر جدال شاگردان کی روش

از حواشی بازی ایران سنگال می توان به حضور سرمربی رقیب ایران در ورزشگاه موشن اینوست آره‌نا اتریش اشاره داشت.گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس که تیمش در اولین دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل ایران قرار می گیرد با تماشای فوتبال سنگال و ایران یکی از حریفانش را مورد ارزیابی قرار داد.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...