جام جهانی 2022؛ میزبانی 200 میلیارد پوندی قطری‌ها

قطر 200 میلیارد پوند برای میزبانی جام جهانی امسال هزینه کرده است یعنی تقریباً 20 برابر هزینه‌ای که روسیه در سال 2018 پرداخت کرد.
کدخبر (73247) | 07 مهر 1401 | ساعت 12:42
0 64
جام جهانی 2022؛ میزبانی 200 میلیارد پوندی قطری‌ها
قطر 200 میلیارد پوند برای میزبانی جام جهانی امسال هزینه کرده است یعنی تقریباً 20 برابر هزینه‌ای که روسیه در سال 2018 پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، این رقابت بحث‌برانگیز و پر حرف و حدیث قرار است با وجود هزینه های هنگفت میزبان و در میان مشکلات زیرساختی متعدد، از 20 نوامبر در شهرهای مختلف قطر آغاز شود. هزینه 200 میلیارد پوندی قطر در حالی صورت گرفته که روسیه به عنوان میزبان آخرین دوره از رقابت‌ها، برای میزبانی تنها 11.6 میلیارد پوند هزینه کرده بود. بیشترین هزینه صورت گرفته در ده دوره اخیر جام‌جهانی مربوط به میزبانی کشور برزیل است که در سال 2014 حدود 15 میلیارد پوند هزینه کرد. این در حالی است که 4 سال قبل از آن آفریقای جنوبی میزبانی جام‌جهانی 2010 را با 3.6 میلیارد پوند انجام داده بود. در سال 2006 آلمان برای میزبانی جام‌جهانی 4.3 میلیارد پوند و 4 سال قبل از آن دو کشور شرقی آسیا یعنی ژاپن و کره جنوبی مجموعا 7 میلیارد پوند هزینه کرده بودند. فرانسه در سال 1998 حدود 2.3 میلیارد پوند و آمریکا در سال 1994 کمتر از 500 میلیون دلار برای برگزاری این مسابقات هزینه کرده بودند. این در حالی است که از همین حالا هواداران متعصب انگلیسی از کمبود محل اسکان شکایت کرده‌اند و این مساله بدون دلیل نبوده است. تا مارس امسال تنها 30 هزار اتاق هتل در قطر وجود داشت، این در شرایطی است که احتمالا بیش از یک میلیون هوادار در طول مسابقات به قطر سفر خواهند کرد. خبر ناامیدکننده‌تر این است که 80 درصد از این اتاق‌ها توسط فیفا رزرو شده‌اند تا تیم‌ها، اسپانسرها و چهره‌های سرشناس را در آنها جای دهند.  ورزشگاه های قطر قطر هفت ورزشگاه کاملاً جدید و پیشرفته برای مسابقات ساخته است و در عین حال استادیوم بین المللی خلیفه قدیمی را نیز بازسازی کرده است. با این حال هوادارانی که در این ورزشگاه‌های جدید حضور پیدا می‌کنند، ممکن است حتی 24 ساعت کامل را در قطر سپری نکنند. انتظار می‌رود بسیاری از تماشاگران برای یافتن مسکن مقرون به صرفه‌تر در کشورهای همسایه مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان و کویت اقامت داشته باشند. هواداران می‌توانند سوار با یکی از پروازهای روزانه از یکی از این کشورها به دوحه سفر کنند و دوباره به محل اقامت خود برگدند. مقامات امارات متحده عربی معتقدند می‌توانند از حدود یک میلیون بازدید کننده در طول مسابقات پذیرایی کنند.  جام جهانی ۲۰۲۲ گفته می‌شود از این هزینه هنگفت 200 میلیارد دلاری تنها 6 میلیارد پوند برای تجهیز ورزشگاه‌های قدیمی، کمپ تیم‌ها و اقامت مسافران هزینه شده است. فاطما النعیمی، مدیر اجرایی این مسابقات، در توضیح اینکه بقیه پول‌ها صرف چه شده است، توضیح داد: "جام جهانی بخشی از چشم‌انداز ملی قطر برای سال 2030 است؛ استراتژی بزرگ دولت برای توسعه امکانت و تجهیزات شهری و ملی در کنار رشد صنعتی، آموزشی و سلامت. در واقع بخش عمده این مبلغ 200 میلیارد پوندی که به عنوان هزینه برگزاری جام‌جهانی ذکر می‌شود، به این مسائل اختصاص یافته است. ایجاد بیشتر این پروژه‌های زیرساختی بزرگ مانند جاده‌های جدید، مترو، فرودگاه، هتل‌ها و سایر امکانات توریستی که در سال 2022 توسط تیم‌ها و هواداران مورد استفاده قرار خواهند گرفت، حتی قبل از اینکه ما حق میزبانی جام جهانی را به دست آوریم، برنامه‌ریزی شده بودند".

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...